1.034.866

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Esély az együttnevelésre

Chance for integration - Integráció versus szegregáció/Integration vs. segregation

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 270 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-682-547-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központja Világbank és a Nyílt Társadalom Intézet - Helyi Önkormányzat és Közszolgálati Reform Kezdeményezés megbízásából és támogatásával kísérelte meg körüljárni a roma tanulók integrálásának lehetőségeit a magyar közoktatásban. Az Új irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására elnevezésű projekt fő célkitűzése az volt; hogy a legfrissebb kutatási eredményekre és a program keretében szervezett fókusz csoportos beszélgetések során összegyűjtött adatokra támaszkodva be azonosítsa a jelenlegi magyarországi iskolai gyakorlatban fellelhet szegregációs típusokat, s azok felszámolásának lehetőségeit finanszírozási, jogi és pedagógiai-módszertani szempontból vizsgálja. A kötet szerzői a roma tanulók iskolai integrációjának megvalósításáról való gondolkodást az Oktatási Minisztérium integrációs stratégiájának megfogalmazásával, majd gyakorlatba ültetésével párhuzamosan végezték, így céljuk nem az épp... Tovább

Fülszöveg

Az Országos Közoktatási Intézet Iskolafejlesztési és Integrációs Központja Világbank és a Nyílt Társadalom Intézet - Helyi Önkormányzat és Közszolgálati Reform Kezdeményezés megbízásából és támogatásával kísérelte meg körüljárni a roma tanulók integrálásának lehetőségeit a magyar közoktatásban. Az Új irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására elnevezésű projekt fő célkitűzése az volt; hogy a legfrissebb kutatási eredményekre és a program keretében szervezett fókusz csoportos beszélgetések során összegyűjtött adatokra támaszkodva be azonosítsa a jelenlegi magyarországi iskolai gyakorlatban fellelhet szegregációs típusokat, s azok felszámolásának lehetőségeit finanszírozási, jogi és pedagógiai-módszertani szempontból vizsgálja. A kötet szerzői a roma tanulók iskolai integrációjának megvalósításáról való gondolkodást az Oktatási Minisztérium integrációs stratégiájának megfogalmazásával, majd gyakorlatba ültetésével párhuzamosan végezték, így céljuk nem az épp életbe lépő kormányzati intézkedések kritikai elemzése, hanem egy önálló integrációs stratégia megfogalmazása volt. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Irányelvek a roma tanulók szegregált oktatásának felszámolására 9
Kádár András: A magyarországi romák oktatására vonatkozó jogi szabályozás áttekintése 45
Hermann Zoltán-Horn Dániel: A hátrányos helyzetű tanulók oktatásának finanszírozási módszerei 75
Németh Szilvia-Papp Z. Attila: Iskola és integráció 105
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Esély az együttnevelésre

Szép állapotú példány.

Állapot:
3.440 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba
konyv