1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika

Műszaki pedagógusok számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-4116-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 44399.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A műszaki szakiskolákban elméleti szakmai tantárgyakat tanító mérnök- és műszaki tanárok, illetve tanárjelöltek számára készült "Didaktika"-jegyzetünk tankönyvvé történő átdolgozását több körülmény... Tovább

Előszó

A műszaki szakiskolákban elméleti szakmai tantárgyakat tanító mérnök- és műszaki tanárok, illetve tanárjelöltek számára készült "Didaktika"-jegyzetünk tankönyvvé történő átdolgozását több körülmény tette szükségessé.
Mindenekelőtt korunk és társadalmunk megnövekedett és egyre növekvő objektív szükségletei, követelményei az intézményes nevelést, ezen belül a műszakiszakembernevelést illetően. Világproblémává lett a pedagógiai munka intenzitásának, hatékonyságának és gazdaságosságának jelentős fokozása. Ebből eredően nő a pedagógusképző és - továbbképző intézményeink felelőssége is hallgatóik világnézeti, szaktudományos és pedagógiai felkészítéséért alkotó pedagógus-személyiségük kibontakozásáért. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés9
A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal15
A didaktika mint a tanítás-tanulás elmélete17
A didaktika és más pedagógiai tudományok kapcsolata21
A didaktika kapcsolata más tudományokkal23
A didaktika kapcsolata a nevelés és az oktatás gyakorlatával27
Didaktikai alapfogalmak29
A tanulás32
Állati és emberi tanulás32
Tanulás és munka33
A tanulás "külső" és "belső" tevékenység34
Aktivitás és tudatosság a tanulásban36
Ismeret és tudás37
Jártasság és készség40
A képességek45
Oktatás és képzés47
Didaktikai alapelvek49
Az iskola és az élet kapcsolatának elve52
A tanítás-tanulás útján folyó céltudatos nevelés elve56
A tudományosság és szakszerűség elve59
A pedagógusok vezető szerepének és a tanulók fokozódó önállóságának elve61
A közösségi elv az oktatásban66
A tanulók fejlettségéhez való alkalmazkodás elve66
A konkrétumok és absztrakciók egységének elve67
A rendszeresség és fokozatosság elve69
Az ismeretek tartósságának elve71
Az iskolai tanítás-tanulás célja, feladatai, szintje és tartalma73
A tanítás-tanulás célja, feladatai, követelményrendszere75
A kommunista nevelés célja75
A műszaki szakiskolák cél- és feladatrendszerének sajátosságai és követelményszintje77
A tanítás-tanulás közvetlen célja, feladatai79
A képzés tartalma84
Általános és politechnikai képzés84
Alapműveltség92
A szakmai képzés93
A tananyag-kiválasztás történetileg kialakult elvei, módszerei94
A tananyag-kiválasztás problémái napjainkban99
A tantervi tananyag kiválasztása a műszaki szakiskolában108
A tananyag elrendezése, pedagógiai-didaktikai rendszerbe foglalása115
A tananyag elrendezés az általánosan művelő iskolában115
A tananyag elrendezése a műszaki szakiskolában117
Pedagógiai dokumentáció122
A tanterv122
A tankönyvek124
A tanítás-tanulás folyamata125
A tanítás-tanulás ismereteelméleti alapjai129
A tanítás-tanulás folyamatának pszichológiai alapjai131
A tanítás-tanulás folyamata és a kibernetika134
A tanítás-tanulás folyamatában megoldandó didaktikai feladatok135
A tanítási-tanulási folyamat struktúrája144
Ismeretszerzés és alkalmazás a műszaki szakmai képzés folyamatában147
A tantárgy feldolgozásának folyamata149
A tantárgyi témák feldolgozásának folyamata150
A tanítási órák felépítése152
A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) megtervezése157
A tanítás-tanulás megszervezése és módszerei161
A tanítás-tanulás megszervezése163
Az osztályrendszer kialakulása és fejlődése163
Az osztály mint szervezeti keret164
Osztályon belüli munkaszervezés166
Indirekt tanári irányításon alapuló munkaformák167
A tanítás-tanulás megszerezésének módját meghatározó tényezők170
Az iskolai tanítás és tanulás módszerei171
A módszer fogalma171
A tanítás-tanulás alapformái173
Az iskolai tanítás-tanulás "külső menete"194
A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése199
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás202
A tantervi követelmények203
A tantárgyi tudás ellenőrzése204
A tantárgyi osztályozás210
Felkészülés a tanítási órákra, gyakorlati foglalkozásokra. Az órák, foglalkozások elemzése213
Felkészülés a tanítási órákra, gyakorlati foglalkozásokra218
A tanítási órák, foglalkozások elemzése229
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Didaktika Didaktika Didaktika Didaktika

A gerinc sérült. Néhány lapon ceruzás bejegyzés, aláhúzás látható.

Állapot:
1.780 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv