1.034.197

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A kémia tanítása 1971/1-6.

A Művelődésügyi Minisztérium módszertani folyóirata/X. évfolyam 1-6. szám

Tartalom

1. szám:
Komáromy Ernő: Egy szakköri téma feldolgozása 1
Dr. Garami Károly - Zimányi Alajos: Tudásszint vizsgálatok a gimnázium I. osztályában 4
Dr. Szalay Imre: Az oldódás jelenségének oktatása az általános és középiskolában 14
Kiss Zsuzsa: Az "Így oldunk meg kémiai feladatokat" III. kötetéről 20
Kísérletezzünk 25
Folyóiratszemle 28
Fejtörő 29

2. szám:
Sárik Tibor: A sók tanítása programozott módszerrel az általános iskolában 33
Dr. Boksay Zoltán: A szilárd testek szerkezetéről elfogadott nézetek a kémia tanításában és a modellezés kérdése 43
Molnár Istvánné: A benzol fizikai és kémiai tulajdonságainak megismertetése a tanulók önálló ismeretszerző tevékenységével 51
Perczel Sándor: Korszerű szerves kémiai szemlélet kialakítása a gimnázium III. osztályában 54
Dr. Várnai György: Meditáció a szakközépiskolai kémia oktatásáról 58
Dr. Styaszny Sándor: Az ionvándorlás bemutatásának egyszerű módszere 60
Nikodémusz József: A kontakt kénsavgyártás működő modellje 61
Folyóiratszemle 63
Kémiai Fejtörő 64

3. szám:
Dobos Károlyné: Kémiaszakköri foglalkozás az általános iskolában 65
Somfai András: A szemléltetés korszerűbb módszerei Bács-Kiskun megyében 68
Simon László - Pais István: Tapasztalatok a Brönsted-Lowry-féle sav-bázis elmélet tanításával kapcsolatban 71
Vanyek Béla: Tanulókísérleti óra félmikro módszerrel 77
Moór Ágnes: A szénhidrogénektől a karbonsavakig (Összefoglaló óra a tagozatos gimnázium III. osztályában) 83
Szundy Gizella: A gimnáziumi tankönyvekben szereplő kérdésekről 86
Könyvszemle 90
Folyóiratszemle 92
Kémiai Fejtörő 93

4. szám:
Tokody Klára: Az általános iskola 7. osztályos átdolgozott kémiatankönyvéről 97
Székely György: Az 1969/70. tanévi gimnáziumi III. osztályos központi dolgozat eredménye 108
Dr. Szalay Imre: Az általános iskola és a gimnázium közötti átmenet nehézségeinek elhárítására irányuló kísérletek 113
Dr. Szebeni Szabolcs - Frisch Mihály: Filozófiai fogalmak kialakításának lehetőségei a gimnázium I. osztályának kémiatanításában 118
Könyvszemle 124
Folyóiratszemle 126
Kémiai fejtörő 127

5. szám:
Karsai Istvánné: Az ismeretek ellenőrzésének és értékelésének néhány módszere a 8. osztályos kémiaórákon 129
Dr. Sárik Tibor - Pirinó Ida: A cserebomlás tanítsa az általános iskola 8. osztályában 132
Dr. Szebeni Szabolcs - Frisch Mihály: Filozófiai fogalmak kialakításának lehetőségei a gimnázium II. osztályának kémiaoktatásában 135
Varga Ernő: Gondolatok a molekula-fogalom tanításáról 138
Dr. Balázs Lórántné - Dr. Gombkötő Géza - Dr. Balázs Lóránt: A kémia modern módszereinek alkalmazása a középfokú oktatásban: a kromatográfia 141
Dr. Victor András: Szakmai vonatkozások az egészségügyi szakközépiskolák kémia tanításában 149
Karakas Gábor: A félmikro tanulókísérleti technika alkalmazása az NDK kémiaoktatásában 154
Kémiai Fejtörő 154
Könyvszemle

6. szám:
Tokody Klára: Az általános iskolai kémiatanterv korszerűsítésének kísérletéről 161
Bánhidi László - Dr. Gyaraki F. Frigyes:Megtanulandó algoritmus szerkesztése 170
Dr. Boksay Zoltán: A szőlőcukor sztereoképlete és modellje 179
Moór Ágnes: A kémiai reakciótípusok tanításának problémái a gimnáziumok I. osztályában 184
Merva, Vladislav - Hofmann, Viktor: Gázok előállítása szilárd anyagok keverékéből 185
Kovács Ferenc: Kiegészítés a vas (III)-oxid redukciójának tanításához 190
Kémiai fejtörő 192
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv