1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tizenkilencre lapot?

Szociálpedagógia a XXI. században

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


A Szociálpedagógia a XXI. században kötet a teljesítményértékeléstől távoli, de a tanulás fogalmához legalább olyan közel álló terület: a nevelési-tanulási terek iskolán túli világáról hivatott körképet adni. Mindezt a szociálpedagógia hagyományait őrző, de megújított, kiterjesztett narratívájával írja le, illetve ennek a gondolkodásmódnak és kutatási fókusznak kurrens eredményei kerülnek bemutatásra. A cím nemcsak azt kívánja jelezni, hogy újragondolásra érett a magyar szociálpedagógiai értelmezésegyüttes - hiszen a jelenségvilág is alapvetően változott meg - de ezzel azt is, hogy értelmezése óhatatlanul elszakadt mind a weimari kezdetektől, mind a XX. századi nemzeti értelmezési keretektől.
Azon területeket és művelőit igyekszünk megjeleníteni, amelyek (akik) „szakmai krédójában, kutatási fókuszában a gyerekvilág, serdülővilág, fiatal felnőtti világ (együtt: ifjúsági világ) hagyományos család- és iskolaközpontú neveléstudományi értelmezési keretén túllépő, s e mellett új... Tovább

Fülszöveg


A Szociálpedagógia a XXI. században kötet a teljesítményértékeléstől távoli, de a tanulás fogalmához legalább olyan közel álló terület: a nevelési-tanulási terek iskolán túli világáról hivatott körképet adni. Mindezt a szociálpedagógia hagyományait őrző, de megújított, kiterjesztett narratívájával írja le, illetve ennek a gondolkodásmódnak és kutatási fókusznak kurrens eredményei kerülnek bemutatásra. A cím nemcsak azt kívánja jelezni, hogy újragondolásra érett a magyar szociálpedagógiai értelmezésegyüttes - hiszen a jelenségvilág is alapvetően változott meg - de ezzel azt is, hogy értelmezése óhatatlanul elszakadt mind a weimari kezdetektől, mind a XX. századi nemzeti értelmezési keretektől.
Azon területeket és művelőit igyekszünk megjeleníteni, amelyek (akik) „szakmai krédójában, kutatási fókuszában a gyerekvilág, serdülővilág, fiatal felnőtti világ (együtt: ifjúsági világ) hagyományos család- és iskolaközpontú neveléstudományi értelmezési keretén túllépő, s e mellett új színtereken, új funkciókban, új közösségekben megjelenő pedagógiai jelenségvilágot tekintik kutatói, feltárási feladatuknak" (részlet az MTA PTB Szociálpedagógiai Albizottságának statútumából).
Reméljük, hogy a kötettel egyfajta körképet tudunk adni a kurrens kutatási témákról és jellegzetes vonásaikról, valamint a szociálpedagógiai diskurzus mai állásáról. Vissza

Tartalom


Köszöntő 5
1. Trencsényi László - Nagy Ádám: Tanórán innen, iskolán túl: a szociálpedagógiai gondolat létjogosultsága 7
2. Sárkány Péter: A szociálpedagógia mint tudomány - diszciplináris identitáskeresés versus szakmaelméleti pragmatizmus 35
3. Budai István: Lehetséges-e együttműködés a pedagógusok és a szociális szakemberek között? 54
4. Szöllősi Gábor: Szociális munka és szociálpedagógia - tudományos diskurzusok, kutatási területek 80
5. Trencsényi László: A szociálpedagógia és a minőségbiztosítás 103
6. Székely Levente: Digitális világ és szociálpedagógia - a szociálpedagógia ott kezdődik, ahol a fiatalok vannak 116
7. Nagy Ádám: Ifjúsági munka: a XXL század szociálpedagógiája? 133
8. Horváth Ágnes: Miben más? - Pedagógusok, szociálpedagógusok, ifjúságsegítők a képzések rendszerében 157
9. Fáyné Dombi Alice: A szociálpedagógus mint elméleti és gyakorlati szakember 178
10. Horváth H. Attila: Informális tanulás történeti vizsgálatának egy lehetséges modellje 191
11. Makai Éva: A táborozás pedagógiai metodikájának kezdetei Janusz Korczak műveiben 210
12. Pornói Imre: Összefüggések a két világháború közötti magyar oktatási és szociális rendszerben 228
13. Fekete Zsombor: Gamification: csodaszer a döcögő hétköznapokhoz? 247
14. Homoki Andrea: „Járhatóbb utak " - az iskolai szociális munkában rejlő lehetőségek 265
15. V. Gönczi Ibolya: A gyermekvédelem útvesztői 281
16. Karlowits-Juhász Orchidea: Példakép, másképp - gyermekotthonban élő gyerekek példaképválasztásainak kvalitatív vizsgálata 300
17. Lőrincz Andrea: Testem a vásznam - az állami gondozott fiatalok tetováláskultúrájának kvalitatív vizsgálata 318
18. Rucska Andrea: A fiatalkori prostitúció narratívái 343
19. Rayman Julianna - Varga Aranka: Tíz év múlva - JH különböző társadalmi hátterű fiatalok jövőképe 354
Szerzőink 380
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv