Fülszöveg
„Eljön a nóta, a vers, meg a dal,
meg a repp, meg a hó vli.
Eljön a jönnie kell. Eljön az ósdi
valóság
lépte nyomán az a holnapi hó is."
(Karácsonyi Zsolt)
„Az osztályharc-elmélet része volt szidni az amerikai imperializmust, a rasszizmus és a négerek üldözése miatt. Pedig mi voltunk a négerek, a kommunizmus »niggerei«. Én például jó céllövő voltam, a megyei bajnokságra is eljutottam, ott is nyertem, mégsem engedtek tovább, még az egyesülettől is kirúgtak."
(Lázár Pál)
„ az írónak harcba kellett szállnia az emberek tudatában még élő kapitalista csökevények ellen. A sztálinista kritikusokat feldühítette, hogy a Gondos atyafiságban nem találták ezt az eszmei tartalmat, a pártvonaltól eltérő szemléletről, eszmei zűrzavarról beszéltek, a regény szerintük nem az »új« valóságot, nem az új pozitív hősöket ábrázolta."
(Oláh Sándor)
„A hagyomány nem csupán anyag, tananyag, hanem az a közösség, kapcsolatrendszer is, amelyet létrehoz. Generációkat köt össze: a szülő a gyermekének...
Tovább
Fülszöveg
„Eljön a nóta, a vers, meg a dal,
meg a repp, meg a hó vli.
Eljön a jönnie kell. Eljön az ósdi
valóság
lépte nyomán az a holnapi hó is."
(Karácsonyi Zsolt)
„Az osztályharc-elmélet része volt szidni az amerikai imperializmust, a rasszizmus és a négerek üldözése miatt. Pedig mi voltunk a négerek, a kommunizmus »niggerei«. Én például jó céllövő voltam, a megyei bajnokságra is eljutottam, ott is nyertem, mégsem engedtek tovább, még az egyesülettől is kirúgtak."
(Lázár Pál)
„ az írónak harcba kellett szállnia az emberek tudatában még élő kapitalista csökevények ellen. A sztálinista kritikusokat feldühítette, hogy a Gondos atyafiságban nem találták ezt az eszmei tartalmat, a pártvonaltól eltérő szemléletről, eszmei zűrzavarról beszéltek, a regény szerintük nem az »új« valóságot, nem az új pozitív hősöket ábrázolta."
(Oláh Sándor)
„A hagyomány nem csupán anyag, tananyag, hanem az a közösség, kapcsolatrendszer is, amelyet létrehoz. Generációkat köt össze: a szülő a gyermekének adja át, s az unokát a nagyszülőre emlékezteti. Az oktatás ugyanezt a generációközi kommunikációs modellt érvényesíti: a felnőtt pedagógus és a tanuló közötti kommunikációt. "
(Keszeg Vilmos)
„ nem tudom, hogy ma kinek a képében kísért Madarason Durumó utódja, de biztos vagyok abban, hogy még egy darabig lesznek székelyek Csíkban, Gyergyóban, Háromszéken, Udvarhelyen, akik meg fogják tréfálni az ördögöt."
(Burus Endre)
Adorjáni Anna (Segesvár, 1985)
- író, kritikus, Budapest Ágh István (Iszkáz, 1938) -költő, író, Budapest
Borcsa János (Kézdivásárhely,
1953) - irodalomtörténész, az irodalomtudományok doktora, Kézdivásárhely
Botár Emőke (Bánkfalva, 1975)
- költő, Csomortán
Burus Endre (Oroszhegy, 1959)
- mérnök, könyvkiadó, Csomortán
Ferenczes István (Csíkpálfalva, 1945) - költő, író, Csíkszereda Káli István (Marosvásárhely, 1947) - író, könyvkiadó, Marosvásárhely
Karácsonyi Zsolt (Arad, 1977) -költő, szerkesztő, Kolozsvár Keszeg Vilmos (Detrehemtelep, 1957) - néprajzkutató, Kolozsvár
Kovács Imre (Csíkszereda, 1975)
- képzőművész, Borzsova Láng Orsolya (Marosvásárhely, 1987) - költő, grafikus, Marosvásárhely
László Márton (Marosvásárhely, 1976) - történész, levéltáros, Marosvásárhely Oláh-Gál Elvira (Csíkpálfalva,
1954) - újságíró, Csíkszereda Oláh Sándor (Homoródalmás, 1954) - társadalomkutató, Csíkszereda
Székely Ferenc (Pusztakamarás, 1951) - nyug. könyvtáros, helytörténész, Vadasd TÖth-Bartos András (Kézdivásárhely, 1981) - történész, a sepsiszentgyörgyi Székely Nemzeti Múzeum múzeológusa Vári Attila (Sáromberke, 1946)
- író, költő, Budapest
Vissza