1.034.785

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új utak és módok

Gyakorlatok a konfliktuskezelés tanításához és tanulásához/13 éven felüli tanulók számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Dinasztia Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 202 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-832-319-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szemet szemért, fogat fogért ösztöne valamennyiünkben ott él. Ha valami hirtelen fájdalom, nagy veszteség, különösen erős sérelem éri az embert, az első önkéntelen gondolat általában az elégtétel, a bosszú. Erre az ösztönre épül a "vendetta" (vérbosszú), az önbíráskodás, s ez az, amelyet az emberi civilizáció törvényekkel kísérel meg kordában tartani.
Az aki megdob kővel, dobd vissza kenyérrel krisztusi parancsának viszonylag kevesen képesek maradéktalanul eleget tenni, sokkal kevesebben, mint ahányan ezt a felszólítást józan és nyugodt állapotban magukhoz közelállónak vélik. A megbocsátani tudás, az irgalom pedig nagy érték, de vajon milyen mértékig érvényesíthető jelenlegi zaklatott és erőszakkal teli mindennapjainkban?
A konfliktuskezelés harmadik őstípusa a kölcsönösségben alapul. Kard által vész, ki kardot ragad! Kölcsönös érdek, hogy szabályozzuk dolgainkat, megegyezzünk, ha nincs más lehetőség, okos és igazságos kompromisszumot kössünk, betartsuk a törvényeket, a magunk... Tovább

Fülszöveg

A szemet szemért, fogat fogért ösztöne valamennyiünkben ott él. Ha valami hirtelen fájdalom, nagy veszteség, különösen erős sérelem éri az embert, az első önkéntelen gondolat általában az elégtétel, a bosszú. Erre az ösztönre épül a "vendetta" (vérbosszú), az önbíráskodás, s ez az, amelyet az emberi civilizáció törvényekkel kísérel meg kordában tartani.
Az aki megdob kővel, dobd vissza kenyérrel krisztusi parancsának viszonylag kevesen képesek maradéktalanul eleget tenni, sokkal kevesebben, mint ahányan ezt a felszólítást józan és nyugodt állapotban magukhoz közelállónak vélik. A megbocsátani tudás, az irgalom pedig nagy érték, de vajon milyen mértékig érvényesíthető jelenlegi zaklatott és erőszakkal teli mindennapjainkban?
A konfliktuskezelés harmadik őstípusa a kölcsönösségben alapul. Kard által vész, ki kardot ragad! Kölcsönös érdek, hogy szabályozzuk dolgainkat, megegyezzünk, ha nincs más lehetőség, okos és igazságos kompromisszumot kössünk, betartsuk a törvényeket, a magunk által alakított szabályokat. Igyekezzünk úgy viselkedni másokkal, ahogyan azt magunkkal szemben elvárjuk, s akkor van remény arra, hogy biztonságban érezzük magunkat, és bízni tudjunk a többi emberben. Vissza

Tartalom

Bevezető9
Látványos balhé nélkül9
Értjük-e vajon egymást?13
Írott és íratlan szabályok16
Bűnök és büntetések19
Általános tudnivalók a program megvalósításához21
Gyakorlati tanácsok22
Szervezeti keretek22
Felkészülés a program lebonyolítására22
Szervezeti kérdések23
A foglalkozások állandó elemei24
Néhány fontos módszertani kérdés27
Saját élmények27
Fiktív történetek28
Kérdőívek29
Strukturált gyakorlatok, játékok29
Általában a konfliktusról31
Elméleti háttér31
Gyakorlatok32
Konfliktus agytorna32
Jó vagy rossz dolog-e a konfliktus?33
Hogyan ábrázolják a konfliktust a közmondások?33
Mi van a tető alatt?36
Mi segíti és mi gátolja a konfliktusok megoldását?37
Reális önismeret, stabil, pozitív énkép39
Elméleti háttér39
Gyakorlatok40
Névkígyó40
Pókháló névjáték40
Mozgásos névjáték40
A nevemről41
Sziluett/interjú41
Pantomim: valami, amit szívesen csinálok42
Tárgyak, növények, állatok42
Ismerkedés névhúzással43
Mindenkiben van mit szeretni43
Vállalni önmagunkat45
Miért fontos az önismeret?46
Én és a többiek47
Értékek árverése49
Ami elválaszt, és ami összeköt51
Elméleti háttér51
Gyakorlatok52
Azonosságok és különbségek52
Elvegyülni és kiválni54
Az út két oldalán55
Nem vagyunk egyformák!56
Ami valamennyiünket összeköt...57
Különös történetek58
Sztereotípiák, előítéletek, diszkrimináció63
Elméleti háttér63
Gyakorlatok64
Mások, mint mi...64
Te mit gondolsz róluk?65
Kockázatos általánosítások66
Új tanuló az osztályban68
Különböző előítéletek70
Melyik vallás az igazi?71
Sérült embertársaink73
A másság ösztönös elutasítása76
Törvényen kívül77
Hol húzzuk meg a határt?79
Az agresszió81
Elméleti háttér81
Gyakorlatok83
Az állatok erkölcse83
Felelősség az állatvilágért85
Agresszió az állatoknál és az embereknél86
Aforizmák az erőszakról88
Miért válunk áldozattá?89
Mit tehetünk az erőszak ellen?91
Gyávaság - bátorság94
"Az erőszak-nélküliség magasabb rendű..."96
A hatékony kommunikáció99
Elméleti háttér99
Gyakorlatok100
Karmesterjáték (ki a kezdeményező)100
Tükörkép100
Üzenet szavak nélkül101
Rosszul értelmezett üzenetek101
Beszélgetés számokkal102
Követni az utasításokat103
Szájról szájra104
Részvétlen válaszok105
"Linzer gyakorlat"107
Cipőbolt108
Jelentéstani játszadozás109
Pedig akkor még nem is volt sms...!111
Hallgassuk meg egymást!124
Tanuljuk a szempontváltást!126
Szabályok, normák, törvények129
Elméleti háttér129
Gyakorlatok130
Az emberi együttélés alapszabályai130
Közös szabályalkotás és szerződéskötés az osztályban132
Ugyanazon szabályszegés - eltérő következmények133
Milyen szabályokat kövessünk?134
Amikor kínoz a lelkiismeret141
Egy elfogult ítélet143
Egy bölcs ítélet145
Szabadsághős vagy gyilkos?146
Együttműködés és/vagy versengés149
Elméleti háttér149
Gyakorlatok153
Együttműködni és/vagy versenyezni153
Ha van közös ügyünk...154
Gyakorlatok az együttműködés örömének megtapasztalásához157
"A három részes krokodil"157
"Élőgép"158
Fantáziaállatok159
Közös vonások, közös történet159
Asszociációk160
Álmok és utak161
Gyakorlatok az egymásrautaltság megtapasztalásához161
Szókockacukor162
Toronyépítés163
Jégtáblák164
Csomók165
Hogyan kezeljük a konfliktusokat?171
A konfliktuskezelés archetípusai171
Elméleti háttér171
Gyakorlatok172
Konfliktuskezelő stratégiák173
Elméleti háttér173
Konfliktusok helyett közös problémák - a problémakezelő stratégia178
Elméleti háttér178
A konstruktív problémamegoldás gyakorlása181
Ajánlott szakirodalom200

Szekszárdi Júlia

Szekszárdi Júlia műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szekszárdi Júlia könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv