Fülszöveg
Dr. Szeles Péter: A hírnév ereje második (bővített) kiadása ismét borzolja majd a szakmai és kevésbé szakmai olvasók kedélyét. Mindig ilyen érzéseket kelt amikor egy gondolkodó kutató egy lépést tesz a "hallgató mély" megértése és megértetése felé. A munka kíméletlenül tapossa le a diszciplínáris határokat, megértetve ezek vizualitását. Mélyíti a tudást a szervezeti felszín, de a mélystruktúrák vonatkozásában is, ugyanakkor bármennyire furcsa, az egész csak az emberről szól.
A közgazdászok embere szemébe nézve látjuk ahogy félkarú rablóként pörgeti agya a nullákat, s csodálkozunk, hogy Prága sommásan ennyire értékeli a legnagyobb hatalmú testületeit. Bálványunk az "éppen elég", s a másoktól igényelt puritanizmusnak mélyén a kisajtolt profit egyre kevésbé magyarázható meg a maradékelven éhes nem-elit számára. Az átlagosan és nekem éppen elég - a másik számára nem csak kevés, de hordozza a katasztrófa fenyegetését is.
A marketing éhes - krokodil - embere előtt csak meg kell lóbálni...
Tovább
Fülszöveg
Dr. Szeles Péter: A hírnév ereje második (bővített) kiadása ismét borzolja majd a szakmai és kevésbé szakmai olvasók kedélyét. Mindig ilyen érzéseket kelt amikor egy gondolkodó kutató egy lépést tesz a "hallgató mély" megértése és megértetése felé. A munka kíméletlenül tapossa le a diszciplínáris határokat, megértetve ezek vizualitását. Mélyíti a tudást a szervezeti felszín, de a mélystruktúrák vonatkozásában is, ugyanakkor bármennyire furcsa, az egész csak az emberről szól.
A közgazdászok embere szemébe nézve látjuk ahogy félkarú rablóként pörgeti agya a nullákat, s csodálkozunk, hogy Prága sommásan ennyire értékeli a legnagyobb hatalmú testületeit. Bálványunk az "éppen elég", s a másoktól igényelt puritanizmusnak mélyén a kisajtolt profit egyre kevésbé magyarázható meg a maradékelven éhes nem-elit számára. Az átlagosan és nekem éppen elég - a másik számára nem csak kevés, de hordozza a katasztrófa fenyegetését is.
A marketing éhes - krokodil - embere előtt csak meg kell lóbálni a brutálisan lecsupaszított, előrágott koncot, s némi pénz és megdolgozás árán a jóllakott is újra és újra falánkká tehető. Bálványunk a könnyen - gyorsan - atombombát - ingyen algoritmus. Eredménye a fogyasztás - pusztítás állandósága, a játszma összege azonos az (elit)gazdászéval. Az egytényezős kérdések, az egytényezős válaszok, az egytényezős megoldások álvilága. Ha a valóság bonyolultabb, kérjük a mi szintünkre butítani!
A kommunikáció embere még kissé torznak született kiskorú. Az egy M...M-je (ld.: R. Dawkins), az információ, veleszületetten terhelt. Már tudjuk, hogy ki fogja nőni. Már látszik, hogy nőnek a körmei, s talán hordozza a megváltók erényeinek is némelyikét, de hangja nem elég erős, hogy igazán meghalljuk. Ezt a hangot erősíti fel a könyvben kifejtett gondolatok mélyén meghúzódó arculatelmélet. Az üzenet egyértelmű, szinte ordít. Tégy jót és beszél róla. Mondom, először tégy aztán beszélj, s főleg ne csak beszélj! Az olvasó számára felteendő első kérdés: Ha a kezdet ember, a végpont ember, a közvetítő ember, akkor hogyan lehet a profit a lényeg? A többit kéretik felnőtt módon kérdezni és megválaszolni, sőt eldönteni! Mert ha nem mi tesszük, mindig lesznek mások, akik az ostobák határtalan bátorságával kéretlenül is megteszik helyettünk. Nekem erről szól a könyv, meg szakmáról, meg etikáról - ja, hogy ezt a szerző nem akarta? A jó könyv az arról is ismerszik, hogy nem csak annyit mond, amennyit beleírtak. Ez pedig egy jó könyv.
Vissza