kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 416 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 12-154. |
| Előszó | 3 |
| A dyslexia meghatározása, gyakorisága. Az olvasás fogalma | 5 |
| H. J. Kossow: Az olvasás- és helyesírás-gyengeség etiológiájához, különös tekintettel a károsodott funkciók lényegének meghatározására | 7 |
| Szakkifejezések | 7 |
| Előzetes meghatározása és elhatárolás | 9 |
| Tünettan és etológia | 9 |
| Megzavart funkciók | 15 |
| Definíció | 18 |
| R. Becker: Az olvasás-helyesírás-gyengeség (ohgy) előfordulása és gyakorisága | 19 |
| Vizsgálat a beszédhibások iskoláiban | 21 |
| Vizsgálat a gyengénlátók iskoláiban | 23 |
| Vizsgálat a vakok iskoláiban | 27 |
| Vak-kisegítő iskolai részleg | 29 |
| Vizsgálat a nagyothallók iskoláiban | 32 |
| Nagyothalló-kisegítő iskola | 35 |
| Vizsgálatok a siketek iskoláiban | 40 |
| Az érzékszervi fogyatékosok iskoláiban végzett vizsgálataink összefoglalása | 47 |
| Értelmi fogyatékos gyerekek ohgy vizsgálata | 49 |
| I. Meixner: Az olvasás fogalma. A sikeres olvasástanulás feltételei. Az olvasás tanításának főbb irányai | 59 |
| Az olvasás fogalma | 59 |
| A sikeres olvasástanulás feltételei | 60 |
| Az olvasás tanításának főbb irányai | 61 |
| H. Grissemann: A legaszténia mint jelentészavar | 64 |
| E. Klasen: A legaszténia szindrómája. Befejezés | 73 |
| Távlatok | 78 |
| A. Leischner: Vélemények az agráfia és alexia mibenlétéről és ez zavarok lokalizációs lehetőségeiről | 80 |
| A dyslexia okai | 91 |
| M. D. Vernon: Speciális fejlődéses dyslexia | 93 |
| Az olvasási elmaradás általában | 93 |
| A speciális fejlődéses dyslexia természete | 97 |
| A vizuális zavarok szerepe a dyslexiában | 99 |
| Nyelvi zavarok a dyslexiában | 110 |
| A dyslexia okai | 113 |
| A reedukáció hatása a dyslexiára | 126 |
| Borbély S.: A dyslexia nem részleges sérülés | 130 |
| Dyslexia, mint az integrációs folyamatok zavara | 130 |
| A dyslexia nem részleges sérülés | 130 |
| Dyslexia, mint az integrációs folyamatok zavara | 132 |
| Kovács E.: | |
| Ligeti R.: | |
| Palotás G.: Néhány újabb szempont a gyermekkori dyslexia osztályozásában | 137 |
| A. Kossakowski: Az olvasás- és helyesírás-gyengeség okai és terápiája | 140 |
| Az olvasás- és helyesírás-gyengeség meghatározása | 140 |
| Az olvasás- és helyesírás-gyengeség okai | 141 |
| Az olvasás- és helyesírás-gyengedés terápiája | 148 |
| I. Meixner: A dyslexia és a pöszeség kapcsolatáról | 153 |
| A dyslexia tünetei, vizsgálata | 157 |
| R. Becker: Tünetek. A betűtévesztések körének és terjedelmének meghatározásai | 159 |
| Az olvasás-, helyesírás-gyengeség tünetei | 160 |
| Az ohgy tünetei az olvasás és helyesírás területén | 162 |
| Az ohgy pszichikai és fizikai területen megnyilvánuló tünetei | 164 |
| H. J. Kossow: Hibakategóriák | 172 |
| Hibakategóriák | 172 |
| Soós I.-né: | |
| Török G.: A beszédhang-megkülönböztető képesség és készség kérdésköréhez | 177 |
| Vekerdi Zs.: Fonémahallás, relatív időtartam-megkülönböztető képesség fejlesztése | 182 |
| A tanárok véleménye | 184 |
| Utalás a szakirodalomra | 185 |
| Logopédmunka | 187 |
| A helyesírás vizsgálata | 188 |
| Fonémahallás-fejlesztési eljárásunk | 189 |
| Az ékezethibák elemzése | 191 |
| Összefoglalás | 197 |
| R. E. Levina: A grafikai hibák természetéről | 199 |
| A grafikai hibák természetéről | 199 |
| Ligeti R.: A dyslexiás gyerekek vizsgálata | 204 |
| Anamnézis-felvétel | 204 |
| Vizsgálatok | 206 |
| Az olvasás-tábla szerkesztésénél a következő szempontokat vettük figyelembe | 206 |
| Az olvasás-tábla használatával kapcsolatban a következő általános szempontokat ajánljuk | 207 |
| Az olvasási vizsgálat menete | 208 |
| A hallási érzékelés és a térbeli orientáció vizsgálatai | 312 |
| A lateralitás vizsgálatai | 214 |
| A dyslexia kezelése, megelőzése | 221 |
| E. E. Kobi: A gyermekkori olvasás-, helyesírás-gyengeség kezelése | 223 |
| Megjegyzés | 223 |
| Megelőzés | 223 |
| Általános pedagógiai és gyógypedagógiai eljárások | 224 |
| A dyslexiások gondozásának megszervezése | 224 |
| Korrepetálás az osztálymunkán belül | 224 |
| A speciális dyslexia-kezelés megszervezése | 225 |
| Elvi megjegyzések a dyslexia kezeléséhez | 225 |
| Prognosztikus kilátások | 227 |
| Összefoglalás | 228 |
| R. Hintermann: Adalékok az olvasás- és írászavarok kezeléséhez | 229 |
| Általános előgyakorlatok | 229 |
| Magánhangzóval kezdődő és végződő egy- és kéttagú kötődések | 230 |
| Kapcsolások és szavak, mássalhangzóval kezdődően | 235 |
| Szavak általában | 236 |
| Szembeállítások | 236 |
| Tágítások - élesítések | 237 |
| Kovács T.: Játékok, feladatlapok, gyakorló szövegek | 238 |
| Formák, irányok, információs jelek megkülönböztetése | 238 |
| Betűk, hangok megkülönböztetése | 246 |
| Analizáló, szintetizáló képesség és készség fejlesztése | 248 |
| I. Meixner: Az olvasás előkészítése. A betűtanítás. Az összeolvasás | 258 |
| Az olvasás előkészítése | 258 |
| A betűtanítás | 259 |
| Az összeolvasás | 265 |
| I. Meixner: Útmutató a dyslexiás olvasó- és feladatlapokhoz | 272 |
| Elnevezés | 272 |
| A dyslexia tünetei | 272 |
| A betűtanítás | 276 |
| Az összeolvasás | 279 |
| Szavak olvasása | 280 |
| Mondatok olvasása | 281 |
| Olvasmányok | 282 |
| Feladatlapok | 282 |
| Az olvasójátékok | 286 |
| Az írás gyakorlása | 289 |
| A diktálás | 289 |
| A dyslexia korrekció kapcsolata más tárgyakkal | 291 |
| A beszédkészség fejlesztése | 293 |
| A korrekciós órák menete | 294 |
| I. Meixner: Dyslexiás gyerekek kezeléséhez használható szemléltető eszközök és játékok | 298 |
| Szemléltető eszközök | 298 |
| Játékok | 305 |
| Vekerdi Zs.: Feladattípusok felsőtagozatos dyslexiás gyerekek olvasás-, helyesíráskészségének fejlesztéséhez | 309 |
| 5. osztály | 309 |
| 6. osztály | 315 |
| 7. és 8. osztály | 317 |
| Feladatlapok | 320 |
| H. J. Kossow: A gyakorlati eredmények kiértékelésének leírása | 345 |
| A gyakorlati eredmények kiértékelésének leírása | 345 |
| H. Oswald: Preventív intézkedések a tanításban | 372 |
| V. Kovács E.: | |
| I. Meixner: Az olvasás érettség megállapítása óvodáskorban | 379 |
| A mozgási patternek | 380 |
| Beszédzavarok | 380 |
| Téri orientáció zavarai | 380 |
| Idői orientáció zavara | 380 |
| Személyiség-jegyek | 380 |
| Bogdán E.: | |
| Szabon J.: | |
| Stepper M.: | |
| Vekerdi Zs.: A dyslexia súlyos formáinak megelőzéséről | 382 |
| Összefoglalás | 385 |
| Tarnopol L.: | |
| Tarnopol M.: Olvasási és tanulási problémák világszerte | 386 |
| Az olvasási zavarok vizsgálata | 387 |
| Vizsgálatok és vizsgálati módszerek | 388 |
| Az olvasási zavar okai | 389 |
| Terminológia | 390 |
| Szakkifejezések az egyes országokban | 390 |
| Az olvasási problémákra vonatkozó néhány tényező | 392 |
| Környezeti tényezők | 393 |
| A nyelv szerkezete | 394 |
| Olvasás és helyesírás | 395 |
| IEA olvasás-vizsgálat 15 országban | 395 |
| Kezelés | 397 |
| A Bullock jelentés | 397 |
| A módszerek áttekintése | 397 |
| A képességszint felmérő tanítás | 398 |
| Számítógépes oktatás | 398 |
| Óvodai szűrés | 400 |
| Gyakori kezelési módszerek | 402 |
| Tanárképzés | 404 |
| Gyógypedagógiai oktatás a Szovjetunióban | 406 |
| A pedagógusképzést illető következtetések | 407 |
| Összefoglalás | 410 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.