| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 206 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Előszó | 3 |
| Az általános iskolai nevelés és oktatás terve | 5 |
| Az általános iskola célja | 7 |
| Az általános iskola szerepe, feladatai | 7 |
| A pedagógiai tevékenység általános elvei | 10 |
| Az általános iskolát végzet tanulók iránt támasztott társadalmi követelmények | 14 |
| A különböző nevelési tényezők szerepe a nevelési cél elérésében és az iskola koordináló tevékenysége | 17 |
| A művelődési anyag szerepe a nevelési cél elérésében; belső arányai | 20 |
| Környezetismeret tanterv 1-5. osztály | 24 |
| Cél és feladatok | 24 |
| 3. osztály | 27 |
| 4. osztály | 29 |
| 5. osztály | 33 |
| Földrajz tanterv | 38 |
| Cél és feladatok | 38 |
| 6. osztály | 40 |
| 7. osztály | 54 |
| 8. osztály | 54 |
| Módszertani alapelvek | 60 |
| Taneszközök | 61 |
| Gimnázium | 63 |
| Alapelvek a nevelő és oktató munkájához | 65 |
| A gimnázium célja | 65 |
| A gimnázium szerepe, feladatai | 66 |
| A pedagógiai tevékenység általános tendenciái | 70 |
| A gimnáziumot végzett tanulók iránt támasztott társadalmi követelmények | 74 |
| A különböző nevelési tényezők szerepe a nevelési cél elérésében, és az iskola koordináló tevékenysége | 77 |
| A művelődési anyag szerepe a nevelési cél elérésében; belső arányai | 81 |
| Földrajz tanterv I-II. osztály | 85 |
| Cél és feladatok | 85 |
| I. osztály | 87 |
| II. osztály | 98 |
| Módszerek | 106 |
| Taneszközök | 107 |
| Földrajz fakultatív tanterv III-IV. osztály (kötelezően választható) | 109 |
| Cél és feladatok | 109 |
| III.osztály | 110 |
| IV.osztály | 113 |
| Módszerek | 116 |
| Földtudományi ismeretek fakultatív tanterv (szabadon választható) | 118 |
| Cél és feladatok | 118 |
| III. osztály | 124 |
| IV. osztály | 124 |
| Módszerek | 128 |
| Taneszközök | 129 |
| Útmutató a gimnáziumi tanulók felzárkóztatásához | 130 |
| A felzárkóztatás fogalma | 131 |
| A felzárkóztatáshoz szükséges tájékozódás | 134 |
| A felzárkóztatás szervezeti kérdései | 139 |
| A felzárkóztatás tervezése és módszertani elvei | 143 |
| Felzárkóztatás és orientáció | 151 |
| Útmutató az ásvány-, kőzet- és ércvizsgálati gyakorlati órákhoz (gimnázium I. osztály) | 152 |
| Metodikai tanácsok | 154 |
| Szakközépiskolák | 164 |
| Földrajz tanterv (heti 2-2-0-0 óra) I-II. osztály | 169 |
| Cél és feladatok | 169 |
| I. osztály | 173 |
| II. osztály | 178 |
| Módszerek | 183 |
| Eszközrendszer | 186 |
| Földrajz tanterv (heti 2 óra egy osztályban) | 187 |
| Cél és feladatok | 187 |
| I., vagy II., vagy III. osztály | 190 |
| Módszerek | 195 |
| Eszközrendszer | 198 |
| Pályaválasztásra előkészítés a földrajz tanítása során | 199 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.