kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Veszprémi Egyetemi Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Veszprém |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 282 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 22 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-7332-48-0 |
| Megjegyzés: | Készült 500 példányban. |
| Felix Mattmüller-Frick: Milyen feltételeket teremtsünk az iskolában a jó közérzethez és a sikeres tanuláshoz? | 7 |
| Bruno Bettelheim: A nevelés és a valóságelv | 17 |
| Galicza János: Tekintély és alkotás a nevelőmunkában | 29 |
| A nevelőmunka, a nevelés társadalmi funkciója | 29 |
| A nevelés funkciója | 29 |
| A nevetés különössége | 30 |
| A pedagógus és a társadalmi szerep | 34 |
| A pedagógus és a nevelőközösség | 41 |
| Az ellenőrzöttség | 43 |
| A pedagógus tudatossága | 47 |
| Az "esetpedagógia" | 49 |
| Az intuíció | 52 |
| A tekintély és a tekintélyelvű pedagógus | 55 |
| A szófogadás | 55 |
| A követelés | 56 |
| Tekintély, hatalom, külső csoportok | 61 |
| A tekintélyelvű személyiség és a nevelés funkciója | 64 |
| Az alkotó pedagógus | 64 |
| Még egyszer az intuícióról | 64 |
| A pedagógusszemélyiség nevelő hatása | 65 |
| A függetlenség | 70 |
| Az alkotó pedagógus különössége | 74 |
| Ruth Bang: A segítő kapcsolat | 82 |
| A lelki egészség jelentősége a szociális gondozásban | 82 |
| A lelki egészség (mental health) fogalmáról | 82 |
| Szociális teljesítmény és elégedettség | 83 |
| A lelki élet fejlődése és veszélyeztetettsége | 85 |
| Az érzelmi alapszükségletek | 85 |
| Az aggasztó életséma | 89 |
| Két pszichológiai élettörvény | 90 |
| A "lelki alultápláltság" jelentősége az ember kapcsolatképessége szempontjából | 92 |
| Lelki teljesítőképesség | 93 |
| Visszapillantás - következtetések - kitekintés | 94 |
| A diagnosztikus gondolkozásról | 96 |
| Gondolatok önmagunk megértéséről | 96 |
| A segítő kapcsolat | 100 |
| Első utalások a fogalom tisztázására | 100 |
| Hogyan válhat a segítő kapcsolat a személyes segítség módszertani eszközévé? | 105 |
| Néhány alapkérdés. Gondolatok az elfogadó, és el nem ítélő beállítottságról | 114 |
| Mesterné Boda Fiore - Mezeiné Erdély Ágnes: Követelmény, jutalom, büntetés | 126 |
| A nevelési folyamat | 126 |
| A nevelői hatás alapjai | 126 |
| A nevelői követelmény | 141 |
| A nevelési helyzet | 148 |
| A nevelési helyzet alakulásának szakaszai | 156 |
| Jutalom és büntetés a nevelési helyzetben | 160 |
| Történet és irodalom | 160 |
| A célirányos büntetés a nevelésben | 160 |
| A jutalom és büntetés dialektikus egysége egyes jelenkori szemléletekben | 162 |
| A jutalom és a büntetésélmény | 166 |
| Egész és rész viszonya | 166 |
| Nevelő személy, nevelő közösség | 185 |
| Sikeres pedagógusok jellemző eljárásai | 185 |
| Tobias Brocher: Csoportdinamika és felnőttoktatás | 198 |
| Mi a csoportdinamika? | 198 |
| Tanulási folyamatok a csoportban. A csoportdinamika mint tanulási módszer | 211 |
| Piaget: A gyermek kétféle erkölcse | 218 |
| Galicza János: Hogyan születik a stréber? | 239 |
| A tanárok és a gyerekek értékei | 239 |
| Az autokratikus nevelés | 240 |
| Az "aktív mag" | 241 |
| Konformizmust tanulnak | 242 |
| Mi lesz belőlük? | 243 |
| A moralitás tanulása | 244 |
| John Holt: Iskolai kudarcok | 246 |
| Stratégia | 246 |
| Félelem és kudarc | 248 |
| Valódi tanulás | 259 |
| Az iskola kudarca | 264 |
| Összegzésképpen | 273 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.