| A matematikatanítás korszerűsítése | |
| Nemzetközi Matematikaoktatási Szimpózium | 5 |
| Szendrei: Új irányok a matematika tanításában | 9 |
| Szendrei: Az általános iskolai matematika új tanterv-tervezete | 15 |
| OPI: Az általános iskola 1-8. o. matematika tantervi vázlata | 18 |
| Rényi Alfréd: A matematika és a társadalom | 23 |
| B. V. Gnegyenko: A matematikaoktatás távlatai | 28 |
| Surányi: A matematikatanítás korszerűsítésének néhány alapelve | 31 |
| Varga T.: Mi a komplex módszer? | 34 |
| Varga T.: Induláshoz | 37 |
| Vélemények a korszerűsítés kérdéseiről | 41 |
| A matematikatanítás módszertani kérdései | |
| A. A. Sztoljár: Hagyományos módszerek | 57 |
| A. A. Sztoljár: A matematikai tevékenység tanítása | 69 |
| A. A. Sztoljár: A matematika nyelve és a tanítás nyelve | 76 |
| A. A. Sztoljár: A logikai szigorúságról a matematika tan.-ban | 80 |
| A. A. Sztoljár: Következtetések szillogisztikus formái a geometriai tételek bizonyításában | 83 |
| Kárteszi: A geometriatanítás koncepciója | 87 |
| Peller József: A számfogalom fejlesztésének szintjei az oktatási gyakorlatban | 92 |
| A. A. Sztoljár: A halmazelméleti fogalmak kialakítása az alsó tagozatos tanulóknál | 99 |
| Cser Andor: A relációk | 111 |
| Nagyné-Csőke: A reláció fogalmának kialakítása a felső tagozatban | 121 |
| Willi Walser: Valószínűségszámítás elemei | 125 |
| A matematikatanítás pedagógiai, pszichológiai kérdései | |
| R. Gal: Hol tart a pedagógia? Bevezetés a kísérletezésbe | 139 |
| Pólya: Hogyan oldjunk meg feladatokat? A tanár beállítottsága. A tanárok tízparancsolata | 142 |
| Suydam, M. N.: A matematikatanítás forradalma | 149 |
| Dienes Zoltán: A matematikatanulás egyik elmélete | 153 |
| Walter R. Fuchs: A "new math"-ot gyerekjátékban fedezték fel | 157 |
| Varga T.: A kivételesek vannak többen | 163 |
| J. Piaget: Az intelligencia születése | 170 |
| Z. Pietrasinski: A kulturált gondolkodás néhány eleme | 173 |
| E. Fischbein: A korszerű matematikaoktatás pszichológiai problémái | 174 |
| R. R. Skemp: A matematika tanulás átfogó elmélete alapjául szolgáló hipotézisek | 182 |
| Függelék | |
| Maróti Gy.: Arithmetica | 191 |
| 1905-ös matematikai tanterv kivonata | 195 |
| Nagy József: Alapműveleti számolási készségek | 199 |
| Terényi Lajos: Programok jóságának jelzése | 202 |
| A munkaeszközökről | 206 |
| Tizenöt matematikaműsor - két magnótekercsen | 211 |
| Matematikai filmjegyzék | 212 |
| Iskolatelevízió matematika műsoranyaga | 213 |
| Szakköri füzetek | 214 |
| Kiegészítő tanterv és utasítás | 214 |
| Időrendes folyóiratcikk-jegyzék a korszerűsítéshez | 216 |
| Didaktikai olvasmánygyűjtemény tartalomjegyzéke | 217 |
| Óvodai matematikai nevelési program | 218 |
| Tanítási tervezet: "Elvétel leltárakból átváltással" | 219 |
| G. Matthews: A gyermek matematikai fogalmainak egymásraépülése (táblázat) | 231 |
| Kiss Á.: Pszichológiai fejlődés és értékrendszer | 235 |
| Kiss Á.: A tanulási eszközök négy nemzedéke (táblázat) | 236-238 |