| Előszó | 11 |
| A hibákról általában | 13 |
| A hibakeresésről | 13 |
| A hibák javításáról | 13 |
| A gyakoribb hibák és valószínű okaik összefoglalása | 15 |
| A motor és segédberendezéseinek hibái és javításuk | 15 |
| A tengelykapcsoló (kuplung) hibái és javításuk | 18 |
| A sebességváltó hibái és javításuk | 19 |
| A kardántengely és differenciálmű hibái | 20 |
| A futómű hibái és javításuk | 21 |
| A fékberendezés hibái | 22 |
| A világító- és jelzőberendezésk hibái és javításuk | 25 |
| A hibák javítása | 27 |
| Az akkumulátor okozta hibák és javításuk | 27 |
| Az indítási fordulatszám alacsony | 27 |
| Indításkor az előzőleg bekapcsolt tompított fény erősen elhalványodik | 28 |
| Indításkor jellegzetes hangokat hallunk | 28 |
| Nagyon röviden indítsuk a motort | 28 |
| Tisztítsuk le az akkumulátor pólusait | 28 |
| Indítás kimerült akkumulátor esetén | 28 |
| Az indítómotor hibái | 31 |
| A hiba felismerése | 31 |
| A hiba javítása | 32 |
| A dinamó-generátor okozta hibák és javításuk | 32 |
| A hiba felismerése dinamónál | 33 |
| A hiba felismerése generátornál | 34 |
| A gyújtóberendezés okozta hibák és javításuk | 35 |
| A hiba felismerése | 35 |
| A gyújtógyertya hibái | 43 |
| Következtetés a gyújtógyertya állapotáról a hibára | 43 |
| A gyújtógyertyák ki- és beszerelése | 47 |
| A hőérték fogalma | 49 |
| A gyújtógyertyákon található jelzések jelentése | 49 |
| Gyújtógyertyák összehasonlító táblázata | 53 |
| Az előgyújtás beállítása | 53 |
| Az üzemanyagellátó berendezés okozta hibák és javításuk | 66 |
| Ha kevés vagy egyáltalán nincs benzin az úszóházban | 67 |
| Az úszóházban megfelelő mennyiségű benzin van, mégis benzinszegény a keverék | 71 |
| A fojtószelep nem nyit kit | 71 |
| A gyorsítószivattyú hibája | 72 |
| Az üresjárati fúvóka dugulása | 73 |
| A főfúvóka dugulása | 73 |
| Az indítófúvóka dugulása | 73 |
| Miért lesz vizes a benzin? | 74 |
| Az üresjárat beállítása | 75 |
| Túl sok benzinszint beállítása | 75 |
| A szivatószerkezet helytelen beállítása vagy hibája | 75 |
| A levegőszűrő eldugulása | 77 |
| A benzinről | 77 |
| A porlasztó működéséről | 78 |
| A porlasztó indítóberendezéseiről | 78 |
| A kétütemű motor hidegindítása | 80 |
| A négyütemű moror hidegindítása | 82 |
| Az öngyulladás jelensége | 82 |
| Az üzemanyag-fogyasztásról | 82 |
| A hűtőrendszer hibái és javításuk | 85 |
| Az ékszíj feszítése | 86 |
| Az ékszíj cseréje a Trabant 601 típusú gépkocsiknál | 88 |
| Az ékszíj cseréje vagy feszítése Skoda típusú gépkocsinál | 90 |
| A vízhűtéses motor hengerfejtömítésének átégése | 92 |
| A termosztát hibája | 93 |
| A hűtő vízkövesedése | 93 |
| A hűtő mechanikus sérülése | 94 |
| A hűtő és néhány tartozékának javítása | 94 |
| A motor nem éri el az üzemi hőmérsékletet | 95 |
| A ventillátort kapcsoló mágnes hibája | 95 |
| Hűtőtakaró hiánya nagy hidegben, nagy sebességnél | 96 |
| A kenési rendszer hibái és javításuk | 96 |
| Elhasznált, kopott motor felismerése | 98 |
| A tengelykapcsoló hibái és javításuk | 99 |
| Csúszik a tengelykapcsoló | 99 |
| A pedál teljes benyomásakor is recseg kapcsoláskor a sebesságváltó | 101 |
| Rendellenes hang a pedál benyomásakor | 102 |
| A pedál benyomásakor alapjáraton leáll a motor | 102 |
| A pedál felengedésekor rángat a tengelykapcsoló | 102 |
| A pedál benyomása ellenére sem kapcsol ki vagy be a tengelykapcsoló | 102 |
| A kardántengely és a differenciálmű hibái | 103 |
| A futómű hibái és javításuk | 103 |
| A kerékagyból olaj vagy zsír szivárog | 103 |
| Kiegyensúlyozatlanok a kerekek | 104 |
| Nagy a kormány holtjátéka | 105 |
| Szorul a kormánykerék | 106 |
| Egyenlőtlen útszakaszon erősen beremegő kormány | 106 |
| A gépkocsi menet közben erősen oldalra húz | 107 |
| A gumiabroncsok egyenlőtlenül kopnak | 107 |
| A gumiabroncs defektje | 107 |
| A gépkocsi lengései egyenlőtlen útszakaszon való áthaladás után csak lassan szűnnek meg | 108 |
| A gumiabroncsok karbantartása és szerelése | 108 |
| A gumiabroncsok rendellenes kopása | 120 |
| Milyen gumiabroncsokat használjunk? | 121 |
| A fékberendezés hibái | 122 |
| A fékpedál teljes benyomáskor nem keményedik meg, hanem rugalmas ellenállást észlelünk | 123 |
| A fékpedál benyomásakor hirtelen, ellenállás nélkül keményedik meg (nem kielégítő a fékhatás) | 124 |
| A fékek ellenőrzése | 124 |
| A fékpedál benyomásakor a pedálon apró ütéseket, hullámzásokat észlelünk | 124 |
| Fékezéskor nyikorgó, csikorgó hangot hallunk | 125 |
| Fékezéskor a gépkocsi egyik oldalra húz | 125 |
| A folyadék tartályából (a kiegyenlítő tartályból) fogy a fékolaj | 126 |
| A fékpedál megkeményedése után fokozatosan a pedálút végéig nyomható | 126 |
| A fékdobok erősen melegednek | 126 |
| Gyenge a fékhatás a teljesen benyomott pedál esetén is | 127 |
| A kézifék behúzott állapotban nem lassítja megfelelően a gépkocsit | 127 |
| A kézifékkar kiengedése után továbbra is rögzít a kézifék | 127 |
| A kézifékkar behúzásával nem rögzíthető a gépkocsi | 128 |
| Világító- és jelzőberendezések hibái és javításuk | 128 |
| A fényszórók nem világítják meg kellően az utat | 128 |
| A fényszórók túlzottan magasra világítanak | 129 |
| Valamelyik izzó nem világít | 130 |
| Az egyik országúti vagy az egyik tompított fényszóró kisebb fényerővel világító mint a másik | 130 |
| Túl erősen világítanak az izzók | 130 |
| Gyengén világítanak az izzók | 130 |
| Időnként felvillanva világítanak az izzók | 131 |
| Az irányjelző-ellenőrző lámpa nem világít | 131 |
| Nem világít a féklámpa | 131 |
| Nem működik a tolatólámpa | 132 |
| Nem működik a kürt | 132 |
| Nem működik az ablaktörlő | 132 |
| Az ablaktörlő nem tisztítja a szélvédő üveget | 133 |
| Karbantartás | 134 |
| Az akkumulátor karbantartása | 134 |
| Az indítómotor karbantartása | 137 |
| A dinamó karbantartása | 137 |
| A generátor karbantartása | 137 |
| A hűtőrendszer karbantartása | 137 |
| A fagyálló folyadékról | 138 |
| A téli üzemeltetés előtti teendők | 139 |
| A vízkövesedés megszüntetése | 140 |
| A kipufogó rendszer karbantartása | 140 |
| A fényszórók beállítása | 142 |
| A gépkocsi egyéb karbantartásáról | 148 |
| Olajcsere | 148 |
| Felső kenőolaj alkalmazása | 150 |
| Kenőanyagok jelzéseinek értelmezése | 151 |
| A szelephézag beállítása | 152 |
| A korróziós folyamatok megelőzése | 153 |
| Általános tanácsok | 154 |
| Vontatás | 154 |
| Téli leállítás | 154 |
| Tartalék alkatrészek | 155 |
| Célszerű és kötelező tartalék alkatrészek | 156 |
| További ajánlott alkatrészek, felszerelések és anyagok, elsősorban hosszabb külföldi utazásokhoz | 156 |
| Ajánlott szerszámkészlet | 157 |
| Gépkocsitípusok egyes szerkezeti részének karbantartásához és beállításához szükséges beállítási és szerviz adatok | 159 |