A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Személyiség és klinikai pszichológiai tanszék tanulmányai (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: KLTE
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím: Acta Psychologica Debrecina
Kötetszám: 18
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-472-019-6
Megjegyzés: Az egyik szerző és szerkesztő, dr. Bagdy Emőke által dedikált példány. Néhány színes és fekete-fehér fotóval, reprodukcióval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kötet a KLTE Pszichológiai Intézete Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszéke munkatársainak tanulmányait foglalja magába. Együtt terveztük meg a kötetet azzal a szándékkal, hogy egyrészt... Tovább

Előszó

Ez a kötet a KLTE Pszichológiai Intézete Személyiség és Klinikai Pszichológiai Tanszéke munkatársainak tanulmányait foglalja magába. Együtt terveztük meg a kötetet azzal a szándékkal, hogy egyrészt a közleményeken át hossz- és keresztmetszeti képet adhassunk együttesünk szellemi közösségéről, irányvételéről, csapatmunkáiról. Másrészt ugyanakkor arra is törekedtünk, hogy az egyéni érdeklődést és a személyes professzionális fejlődést tükröző specialitásokat se szorítsuk háttérbe. Az Acta Psychologica kötetében így egyaránt helyet kapnak az "oktatásmetodikai kísérletek" köré tartozó "pályaszocializációs kutatások", az érték és viselkedés összefüggését kutató kandidátusi munka elméleti alapvetései, a hazai lélektani vizsgálóeszköztárat gazdagító teszt-standardizálás munkafolyamatából kiemelt eredményszemelvények, az analitikus lélektani orientációt tükröző szimbólumelemző tanulmányok és a művészet lélektani munkák is.
Lehetséges-e, hogy egy - öt éve szerveződött és csupán e fél évtizedes múltra visszatekintő - tanszék maroknyi csapata ennyiféle irányt, témakört, kutatást tud összehangoltan képviselni, elmélyülten művelni? Hic et nunc, a jelen érvényességében ez aligha lehetséges. A tanszék "történelmében" és fejlődésének menetében azonban könnyű átlátnunk a sokféleség szükségszerűségét és pozitívumait. Ha ugyanis volt és van "profiladó" közös téma, amelynek kutatására már évekkel ezelőtt mindannyian szívesen vállalkoztunk (ilyen számunkra a "pályaszocializáció" témaköre), és ezt ma is odaadással műveljük, akkor a közös feladatban való részvállalás mellett az individum személyes érdeklődésének, ki-ki kutató-örömének is helyt kell adnunk. Az egyéni témák - természetesen - sokfelé divergálnak, mégis egyazon tanárközösségből, emberi kapcsolat erőforrásból erednek. Szeretnénk remélni, hogy ezek a munkák közösségünk atmoszféráját, szellemi orientációnk azonos hullámhosszát is tükrözik. Bízunk abban, hogy ez az Olvasók számára is úgy válik nyilvánvalóvá, ahogyan ezt mi magunk érezzük.
A kötet öt részből tevődik össze. Az első rész a számunkra elsődleges, közös, "folytonos" kutatásról ad áttekintő képet. A hivatásszemélyiség fejlesztésének szolgálatában végzett munka vállalási közösségében tudott 1985-ben (a tervezés fázisában) egy érdeklődő, aktív, áldozatvállaló csapat módszertani gyakorlócsoporttá, később "Pályaszocializáció Műhellyé" összekovácsolódni. Ebben a társtanszékek is képviseltették magukat. Érdeklődő fiatal kollégák csatlakoztak hozzánk, együtt tanultuk, gyakoroltuk azokat a szakmai szereptréningeket, "empátia labor" feladatokat, kommunikációs mikroelemző technikákat, amelyeket azután egy közösen tervezett modellkísérletben alkalmaztunk. Bizonyosak voltunk benne, hogy az olyan - emberi kapcsolatokkal és dinamikai erőkkel dolgozó - szakmákban, mint a tanári, pszichológusi és orvosi, a pálya műveléséhez a "személyiségi eszközöket" is ki kell csiszolni, nem elegendő az ismereti felvértezettség. A kutatás bebizonyította felvetésünk igazát és lehetőséget adott arra, hogy megalapozottan vessük be a szakemberképzésbe a hivatásra való személyiség felkészítést. A "pályaszocializációs" stúdium ma már a képzés önként vállalható folyamatos része, az egyetemi képzés teljes tartamára kiterjedően.
A debreceni pszichológusképzés gyakorlatorientált, és szükségszerűen az. Hazánkban számos régióban, megyében, városban még nincs képviselve a pszichológiai gyakorlat, és sokhelyütt dolgozik egy-egy pszichológus magában, szakmai kollegiális konzultatív háttér nélkül. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ (Bagdy Emőke) 1
I. PÁLYASZOCIALIZÁCIÓS KUTATÁS ÉS GYAKORLAT
Promotion of development in professional personality within the university educatíon (Bagdy Emőke) 5
Pályaszocializációs csoportok dinamikájának üzenete az ellenállások tükrében (Kovács Károly) 12
II. ÉRTÉK-KUTATÁS
Érték és viselkedés (Bugán Antal) 23
III. PSZICHOLÓGIAI TESZTEK STANDARDIZÁLÁSA
Házaspárok együttműködési sajátosságainak elemzése egyéni- és közös Rorschach vizsgálat alkalmazásával (Deckner Edit) 31
A Nürnberger Alters Inventor (NAI) magyar változatának
felhasználási tapasztalatai
(Csiky-Mészáros Márta, Pék Győző) 44
IV. MÓDSZERTANI AMPLIFIKÁCIÓK: SZIMBÓLUM-ELEMZÉSEK
A város szimbolikája (Matolcsi Ágnes) 62
A hegy szimbólum jelentésrétegei (Németh Marietta) 73
V. MŰVÉSZETPSZICHOLÓGIA
Az aszcenzionizmus. Az Ikaroszi sebződés nyomai Kondor Béla művészetében (Bagdy Emőke) 85
"Túl a hallgatag határon"... (József Attila befejezetlen személyiségvizsgálatáról) (Bagdy Emőke) 106
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv