| Bevezetés | 7 |
| A személyiség a pszichológiában. Irányzatok | 11 |
| A személyiség fogalma a pszichológiában | 13 |
| A perszonalizmus | 21 |
| A mélylélektan személyiségfogalma | 26 |
| A mezőelmélet | 39 |
| A rétegelméletek | 41 |
| Dinamikus és interakciós személyiségelméletek | 44 |
| Faktoranalízis | 47 |
| Biológiai elméletek | 51 |
| Irányzatok a szovjet pszichológiában | 54 |
| A marxi személyiségfelfogás | 61 |
| A személyiség és az emberi lényeg | 63 |
| A szabad tudatos élettevékenység mint az ember lényege | 64 |
| Tevékenység és öntevékenység | 66 |
| A tevékenység objektív és szubjektív feltételezettségének egysége | 70 |
| A tevékenység külső és belső feltételezettségének történelmi fejlődése | 72 |
| A külső és belső feltételezettség dialektikája a tevékenységben | 73 |
| Érdekek és szükségletek | 74 |
| A tudatos elem, a terv szerepe a tevékenységben | 75 |
| A tevékenység és öntevékenység rendszere | 76 |
| Változtatás és önmegváltoztatás | 77 |
| Tevékenység, pszichikum és személyiség | 81 |
| Definiálható-e a személyiség? | 81 |
| A pszichikum természete | 85 |
| Egyensúly vagy spontán aktivitás | 94 |
| Cselekvésközpontú szociológiai és antropológiai elméletek | 103 |
| A pszichikus mint tárgyi tevékenység | 111 |
| A pszichikus "funkciók" tárgyi jellege | 114 |
| A tárgyi tevékenység társadalmi tartalma | 122 |
| A tevékenység típusai, szerkezete | 130 |
| A személyiségfogalom bevezetése | 133 |
| Öntevékenység. Korlátok és lehetőségek | 137 |
| Tevékenység, öntevékenység és kényszertevékenység | 137 |
| A magától érthetődőség változásai | 137 |
| A tevékenység lehetőségei és korlátai | 145 |
| Mozgástér | 152 |
| Forradalmiság és mindennapi élet | 158 |
| Realitásérzék | 163 |
| Konformizmus és manipuláció | 168 |
| Öntevékenység és személyiség | 171 |
| A személyiség mint rendszer. A rendszerteremtő elv: tervek és távlatok | 175 |
| Mi a rendszer? | 175 |
| A rendszerteremtő tényező | 177 |
| Pavlovtól Bernstejnig | 182 |
| Próba-művelet-próba-eredmény (T-O-T-E) | 187 |
| Célrairányulás és tervszerűség a természetben | 192 |
| A motívum: ok és cél? | 195 |
| Ösztönök vagy ösztöncselekvések | 200 |
| Tervek és távlatok | 204 |
| "Nem tudják, de teszik" | 209 |
| Nagyságrendi eltérések | 211 |
| Viszonylag állandó rendszer. Döntések, választások | 213 |
| Döntésről döntésre | 213 |
| Szándék, döntés, akarat | 218 |
| Döntési modellek | 222 |
| A fogolydilemma és társai | 225 |
| Akme, Bolt és a nemzetközi konfliktusok | 231 |
| A rizikó-magatartás | 233 |
| A szokás hatalma | 235 |
| Színház-e a világ? | 238 |
| A döntés felelőssége | 243 |
| A személyiség kialakulása, fejlődése. Az emberi teljesség | 247 |
| Mikortól fogva? | 247 |
| Az énkép | 251 |
| A társak között | 252 |
| A kamaszkor: átmenet | 256 |
| A bizonyosság kora | 258 |
| A sokoldalúság eszménye - egykor és ma | 261 |
| Az emberi teljesség: az emberi vonatkozások gazdagsága | 264 |
| A személyiség megismerése | 267 |
| Pszichológia és emberismeret | 267 |
| Típus és temperamentum | 271 |
| Tevékenység és tulajdonság | 278 |
| "Mi mennyi" avagy a faktoranalízis | 282 |
| A személyiség diagnózisa vagy megismerése? | 287 |
| A személyiség megismerése a tevékenységben | 297 |
| Befejezés: pedagógiai tanulságok | 301 |
| Jegyzetek | 307 |
| Névmutató | 327 |