| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 207 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-6395-1 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52934. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
| A közvetett hatások pedagógiai hasznosításának időszerűsége | 5 |
| A közvetett hatásrendszer sajátosságai és szerepe a személyiségformálásban | 7 |
| Személyiség és személyiségformálás | 9 |
| A személyiség fejlődése a nevelési folyamatban | 9 |
| A személyiség ösztönző-reguláló sajátosságainak formálása mint nevelési cél | 10 |
| A szükségletek, az érzelmek és az akarati sajátosságok szerepe a személyiség társadalmi aktivitásának meghatározásában | 13 |
| A magasrendű szükségletrendszer sajátosságai és formálása a nevelési folyamatban | 20 |
| Irányultság és magatartás | 24 |
| Az irányultságformálás útjai | 29 |
| A nevelési módszerek szerepe a nevelési folyamat és az aktivitás irányításában | 30 |
| A nevelési módszerek osztályozása - közvetlen (direkt) és közvetett (indirekt) nevelési módszerek | 31 |
| A közvetlen (direkt) nevelési módszerek szerepe az irányultságformálásban | 35 |
| A közvetett hatásrendszer általános sajátosságai | 43 |
| A közösség mint a nevelés fő eszköze és a közvetett hatásrendszer forrása | 43 |
| A közvetett hatásrendszer természete és személyiségformáló szerepe | 52 |
| A közvetett hatásrendszer irányítása | 60 |
| A közvetett hatásrendszer megszervezésének és irányításának feltételei | 65 |
| Az interperszonális kapcsolatok szerepe a közvetett hatásrendszer alakulásában | 67 |
| A főbb interperszonális kapcsolattípusok nevelő hatásának vizsgálata | 69 |
| A különböző interperszonális kapcsolattípusok hatásának tükröződése az irányultság minőségében | 70 |
| Az interperszonális kapcsolatok hatásának tükröződése a magatartás színvonalában | 74 |
| A vizsgálati eredmények összefoglalása | 75 |
| Az önkormányzat szerepe a közvetett hatásrendszer irányításában | 79 |
| Az önkormányzati tevékenység nevelő hatásának érvényesülése | 80 |
| A közvélemény nevelő hatásának érvényesülése | 99 |
| A közös fizikai munkatevékenység és tanulmányi tevékenység szerepe a közvetett hatásrendszer irányításában | 125 |
| A közös fizikai munkatevékenység szerepe a közvetett hatásrendszer irányításában | 125 |
| A tanulmányi tevékenység szerepe a közvetett hatásrendszer irányításában | 140 |
| A közvetett hatásrendszer megszervezésének és irányításának módszerei | 167 |
| A beidegzés közvetett módszerei | 169 |
| A magatartási-tevékenységi modellek közvetítésének indirekt módszerei | 175 |
| A tudatosítás közvetett módszerei | 176 |
| Mellékletek | 179 |
| Jegyzetek | 191 |