| Bevezetés | 7 |
| Az emberi kapcsolatokról | 13 |
| Az interperszonális kapcsolatok fajtái | 13 |
| Emberi kapcsolatok az iskolában | 14 |
| Szimmetrikus és aszimmetrikus, komplementer kapcsolatok az iskolában | 16 |
| Osztály-, egyéni és csoportfoglalkozás | 18 |
| A pedagógus bevonásával létrejött informális csoporthelyzetek további elemzése | 21 |
| A kiscsoport-beszélgetés kialakulása és változatai | 24 |
| Előzmények | 24 |
| A kiscsoport kialakulása | 25 |
| Nyílt csoport, célcsoport, zárt csoport | 27 |
| A kiscsoport módszerbeli kérdései | 31 |
| Az ülések lefolytatása | 31 |
| A kiscsoport vezetése. A felnőtt csoportvezető helyzete, státusa mint módosító tényezők | 35 |
| A csoportvezetés iskolai szituációhoz kötött saját problematikája: a tanárokra irányuló kritika fogadtatása a kiscsoportban | 39 |
| A kettős vezetés. Előnyei és funkciói | 41 |
| Az időtartam és a lezárás kérdése. Meddig tartson a kiscsoport? | 44 |
| A célcsoport mint konkrét iskolai problémák megoldásának színtere. Jegyzőkönyvi szemelvények | 48 |
| Egy célcsoportülés jegyzőkönyvi anyagából | 48 |
| Rövid elemzés. Elemzési szempontok | 58 |
| További példák célcsoportra | 59 |
| Példa jól megoldott helyzetre | 59 |
| Példa meg nem oldott helyzete | 61 |
| A nyílt csoportok pedagógiai hozama. A gyerekek jobb megismerése és új kapcsolatmodell nyújtása - egymással és a pedagógussal | 65 |
| Fontosabb témakategóriák a tárgyalt korcsoportban | 65 |
| A jó osztályközösség vágya az első helyen | 66 |
| Példa a kiscsoportban kapott információk pedagógiai hasznosítására | 70 |
| A fiúk-lányok közötti ellentétek kérdése mint második, csatlakozó probléma | 72 |
| A nyílt csoportokon felmerülő további gyakori témák | 77 |
| Az olvasmányok, filmek, a televízió mint a spontán azonosuláson alapuló állandó nevelési tényezők | 79 |
| Mit értünk új kapcsolatmodellen? | 86 |
| A zárt csoport specifikusai. A személyiségérlelés tágabb lehetőségei nevelési szempontból. Problémák, perspektívák | 89 |
| A zárt csoportok gazdagabb tematikája és dinamikája | 89 |
| A személyiségérlelés sajátosan iskolai lehetőségei zárt csoportokkal | 95 |
| A tematika másodlagossága. A korrektív szociális élmény | 99 |
| A zárt csoportban érvényesülő pszichológiai mechanizmusok | 108 |
| Az önismeretszerzés lehetőségei és korlátai serdülők zárt csoportjaiban | 110 |
| Példa a jellemzésre, önjellemzésre | 114 |
| A kettős katalizátorhatás egyik tényezője, a csoporttársak | 118 |
| A felnőtt csoportvezető hozzájárulása a kettős katalizátorhatáshoz. Pszichológusszerep, tanárszerep, szülőszerep | 121 |
| A csoportvezető passzivitásának és a csoporttagok aktivizálásának pedagógiai vetülete iskolai szituációban | 127 |
| Zárt csoportok alakításának indokoltsága iskolai keretben | 133 |
| Kiscsoportmunka az iskolában | 136 |
| A pozitív és hatékony pedagógusszemélyiség néhány aspektusa a csoportmunka alapján | 136 |
| Új kooperációs lehetőségek és problémák a pedagógusok között a csoportmunka révén | 141 |
| Integráló vezetési feladatok | 144 |
| Zárszó | 147 |
| Függelék | 153 |
| A csoportok felsorolása | 155 |
| A csoporthatások követése szociogram-felvételen | 156 |
| Irodalom | 165 |