1.035.153

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyzeti ismeretek

A személyzeti funkció szolgáltató jellegének a vezetés és a szervezetben dolgozó emberek között érvényesülő bemutatása

Szerző

Kiadó: Metodika Oktatási Szolgáltató Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 86 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A személyzeti tevékenység Magyarországon erőteljes átalakulásban van. Úgy tűnik, hogy a magyar vállalatok túljutottak azon a ponton, amely e tevékenység megkérdőjelezését, esetenként tagadását... Tovább

Előszó

A személyzeti tevékenység Magyarországon erőteljes átalakulásban van. Úgy tűnik, hogy a magyar vállalatok túljutottak azon a ponton, amely e tevékenység megkérdőjelezését, esetenként tagadását jelentette.
Mindezek a reakciók egyrészt természetesen következtek a korábbi személyzeti tevékenység - tisztelet és elismerés a kivételeknek - alacsony hatásfokából és a politikától sem mentes elkötelezettségéből, másrészt az állami szabályozás megszüntetésével az a korábbi felfogás élt tovább egyes szervezetekben: ha nincs valami államilag szabályozva, valószínűleg nem fontos, nincs is rá szükség.
A korábbi személyzeti tevékenység elnevezése helyett ma leginkább a humánpolitikai, a személyügyi, vagy - minden mögöttes tartalom nélkül - humánerőforrás, emberi erőforrás-gazdálkodó elnevezéssel illetik e területet. Vissza

Tartalom

Előszó 4
1. A személyzeti munka hazai fejlődéstörténete 9
2. A személyzeti vezetés modelljei 11
1.1. Hagyományos/adminisztratív modell 12
1.2. Hagyományos/munkaügyi modell 12
1.3. Újító/szakmai modell 12
1.4. Újító/kifinomult modell 12
3. A személyzeti tevékenység új modellje 13
4. A személyzeti munka területei, funkcióinak rövid bemutatása 16
4.1. Munkaerő tervezés 16
4.2. Felvétel 17
4.3. Oktatás és képzés 19
4.4. Karriertervezés 19
4.5. Vezetésfejlesztés és teljesítményértékelés 20
4.6. Anyagi elismerés, motiváció 21
4.7. Egészségvédelem, egészségmegőrzés 21
4.8. Az alkalmazottak számára nyújtott szolgáltatások (szociális, jóléti ellátás) 21
4.9. Kommunikáció és érdekegyeztetés, munkaügyi kapcsolatok 22
4.10. Külső kapcsolatok 22
4.11. Outplacement tevékenység 23
5. A modernizáció hatása a személyzeti feladatokra 23
6. A szervezet stratégiai céljainak és humánstratégiájának összefüggése 25
6.1. A stratégia tervezés folyamatának főbb elemei 27
6.2. A humán stratégia főbb elemei 28
6.3. A humán stratégia készítése során figyelembe veendő környezeti tényezők 28
7. A vállalati kultúra, mint a humán stratégia megvalósításának előfeltétele 28
8. Az emberi erőforrás tervezése 32
8.1. A munkaerőszükséglet tervezése 33
8.2. A munkaerőkapacitás tervezése 34
8.3. A tervezéshez használható néhány mutató 35
9. Munkakörök kialakítása és leírása 37
10. A munkaerő toborzása 42
10.1. A munkaerő biztosítása belső forrásból 42
10.2. A munkaerő biztosítása külső forrásból 44
11. Az alkalmazottak kiválasztásának folyamata és módszerei 46
11.1. Az interjú szerepe a kiválasztásban 46
11.2. Tesztek szerepe és típusaik a kiválasztásban 50
11.3. Assessment Center (értékelő központ) eljárás 51
11.4. A kiválasztás etikai kérdései 52
12. Bevezetési eljárás és szocializáció 53
12.1. Bevezetés, beillesztés 53
12.2. Munkahelyi szocializáció és dolgozói alkalmazkodás 57
13. Teljesítményértékelés 58
13.1. A teljesítményértékelés célja 58
13.2. Teljesítményértékelési eljárások tervezése 61
13.3. Az értékelés módszerei 61
13.4. Az értékelő beszélgetés 61
14. Oktatás, képzés 66
14.1. Oktatásról, képzésről általában 67
14.2. Az oktatást motiváló tényezők 68
14.3. A képzés rendszertalkotó folyamata 69
14.4. A képzés értékelése, hatékonyságának mérése 70
15. Karriertervezés, pályatervezés 72
16. A kompenzációs rendszer 73
17. A vezetők személyzeti feladatai, együttműködés a személyzeti részleg és a szervezet más feladatokat ellátó területei között 76
18. A munkaügyi kapcsolatok rendszere. A személyzeti szervezet feladatai az érdekegyeztetésben 77
18.1. Az érdekegyeztetés alapösszefüggései és fogalmai 77
18.2. A személyzeti részleg szerepe az érdekegyeztetésben 79
18.3. Az érdekegyeztetés konkrét formái 79
19. A szervezeti létszám csökkentése, az ezzel összefüggő személyzeti feladatok 80
19.1. A létszámcsökkentés esetei 80
19.2. A létszámleépítés jövedelem kompenzációi 80
19.3. Közreműködés az újraelhelyezkedés elősegítésében 81
20. Külső szakértők, személyzeti tanácsadók igénybevétele 81
21. Az Országos Személyügyi Kollégium szerepe és fontosabb feladatai 82
22. A személyzeti tevékenység folyamata a küldetéstől a munkaügyi kapcsolatokig 84

Szabó József

Szabó József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó József könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Személyzeti ismeretek

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
1.310 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba
konyv