A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hatékonyabban, élményszerűbben, színesebben

Korszerű tanulásirányítási módszerek (képzők továbbképzése program)

Szerző

Kiadó: Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 132 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-284-270-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kötetünk az ELTE „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE" TÁMOP 4.2.1. B-09/1/KMR" kódszámú kutatóegyetemi pályázat Pedagogikum Központjának „Az élethosszig tartó tanulás társadalmi folyamatainak... Tovább

Előszó

Kötetünk az ELTE „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE" TÁMOP 4.2.1. B-09/1/KMR" kódszámú kutatóegyetemi pályázat Pedagogikum Központjának „Az élethosszig tartó tanulás társadalmi folyamatainak viselkedési- és idegtudományi háttere" c. alprogramjához kapcsolódik. Az alprogram részeként a Tanító- és Óvóképző Kar - a pedagógusképzés innovációját célozva - egy képzők továbbképzését szolgáló, elsődlegesen oktatásmódszertan-fejlesztési feladatot vállalt. A tanuláskutatás és oktatás-módszertan új eredményeinek és a közoktatás jó gyakorlatainak integrálása a pedagógus alap- és továbbképzésbe többszörösen indokolt. Az egyik ezek közül az a pedagógusképzéssel szemben gyakran megfogalmazott kritika, hogy a képzés nem képes lépést tartani a közoktatással. E sommás megállapítással nem teljesen érthetünk egyet, hiszen a közoktatás innovációs folyamatai jelentős számban kötődnek egy-egy pedagógusképzési műhelyhez, továbbá a bolognai rendszerű képzés programjainak kialakítása során kiemelt szempont volt a közoktatás igényeire reflektáló tartalmi fejlesztés és a módszertani megújítás. Tény azonban - s a kritika ebből a szempontból jogos - hogy a tantervek megújítása önmagában nem garantálja a pedagógusképzés egészét átfogó, rendszerszintű innovációt. Saját karunk példája is azt mutatja, hogy bár az innovatív módszerek képzésbe történő beépítése bő évtizede szorgalmazott ügy, az újszerű megoldások keresése nem a kar egészéhez, inkább egyes oktatókhoz, vagy szervezeti egységekhez volt köthető. Új alapszak bevezetéséhez kapcsolódóan, vagy bizonyos részterületekre koncentrálva szerveződtek oktatók továbbképzését célzó programok is, ezek azonban - jellegükből adódóan - szintén csak az oktatói kör egy részét szólították meg. A pályázat most lehetőséget kínált a kar minden tanszékét megmozgató és javarészt tanszékközi kooperációban kivitelezett képzők továbbképzése program megvalósítására. A kora gyermekkori fejlődés hatékonyabb segítése és az alsó tagozatos oktatás megújítása a közoktatás megújításának egyik hangsúlyos eleme. A korszerűsítési folyamat nem képzelhető el a pedagógus alap- és továbbképzések tanítás- és tanulás-módszertani megújítása nélkül, ellenkezőleg, a képzésnek ebben katalizátor szerepet kell vállalnia. A projekt ezért a tanító-és óvóképzésben foglalkoztatott oktatók szemléletének alakítását és pedagógiai kultúrájának formálását célozta, arra törekedve, hogy a hatékony tanítási módszerek és tanulási technikák a pedagógusképzés gyakorlatának szerves elemeivé váljanak. Vissza

Tartalom

Podráczky Judit: Előszó 5
Lénárd András: Az IKT alkalmazásának szempontjai az oktatói és vezetőtanári munkában (A Képzők képzése projekt IKT alkalmazás elemi projektjének elméleti háttere és gyakorlati példái) 9
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna: Portfolió az oktatás szolgálatában 35
Turmezeyné Heller Erika - Szendrei Julianna: Kooperatív munkaformák támogatása a pedagógusképzésben 53
Rádi Orsolya: Az IDŐ-projekt mint az ELTE TÓK alapképzésében megjelenő nyílt elem 71
Pataky Gabriella: Kortárs jelenségek a dán pedagógiában, vizuális nevelésben 99
Szitányi Judit: Matematikai kompetenciák fejlesztése Finnországban - a „Varga-Neményi" módszer adaptációja 115
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv