kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | "Élet" |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 334 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 15 cm x 10 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Nyomtatta "Élet" Irodalmi és Nyomda R. T., Budapest. A címlap előtt egy fekete-fehér fotóval illusztrálva. Töredék kötet. |
| 1. könyv | |
| Isten maga biztat minket maga dícséretire, de ehhez hit kell, meg igyekezet | 5 |
| Benned az Isten, akár akarod, akár nem | 6 |
| Isten egészen ott van, ahol van, de semmi alkotás egészen be nem fogadhatja | 7 |
| Gyarló beszéd Isten fölséges mivoltáról | 8 |
| Töredelmes bűnvallással Istent hívogatja | 10 |
| Csecsemőkoráról beszél s megmagyarázza Isten örökkévalóságát | 11 |
| Bűn árnyékozza csecsemőkorunkat | 16 |
| Elmondja, hogy tanult meg beszélni | 18 |
| Gyermekkorában igen szeretett játszani, tanulni nem. Sok verést kapott, de haszontalanul. Panaszkodik, hogy a tanítók bottal nevelnek | 20 |
| Megvallja bűnét, hogy játékos kedve miatt háramaradt a tanulásban | 22 |
| Súlyos betegségében meg akart keresztelkedni | 24 |
| Megvallja bűnét, hogy játékos kedve miatt hátramaradt a tanulásban | 22 |
| Súlyos betegségében meg akart keresztelkedni | 24 |
| Szülei jót akartak vele, de igazán jóra Isten igazította | 26 |
| Az alapvető oktatás nagy értékét fejtegeti. Ő azonban jobban szerette a latin költők meséit | 27 |
| Nem szeretett görögül tanulni, mert kényszerítették | 30 |
| Hálálkodik, hogy Isten később mindent jóra fordított | 31 |
| Keményen ostorozza azt a szokást, hogy a tanulókat pogány istenek foszlott erkölcseiről szóló mesékkel tanítják nyelvre és irodalomra | 32 |
| Egyik iskolai dolgozatának siekre | 35 |
| Felpanaszolja, hogy a művelt emberek jobban törődnek a nyelvtan szabályaival, mint Isten törvényeivel | 36 |
| 2. könyv | |
| Ifjúsága bűneit takargatás nélkül meg akarja vallani | 46 |
| Igen belemerült a testi vágyakozások örvényébe | 47 |
| Anyja aggodalommal nézte feslettségét, intette is a jóra, ő azonban megvetette az asszonyi szóbeszédet | 50 |
| Elmentek gyümölcsföt lopni | 54 |
| Minden bűnnek van valami oka-foka, csábító ereje | 56 |
| Keresi, mi volt neki kedves a lopás bűnében. Tetszett, mert tilalmas volt | 58 |
| Minden tisztaságunk Isten adománya | 62 |
| Tetszett neki az a lopás, mert többed magával cselekedte | 63 |
| Egyedül nem követte volna el; maga példáján látja tehát, mennyit árthatnak a gonosz társak | 64 |
| Vágyakozik Isten tiszta világossága után | 65 |
| 3. könyv | |
| Karthagóban tisztátalan viszonyok közé keveredik | 71 |
| Színházban keres szórakozást. Kutatja, mi az igazi részvét | 72 |
| Gonosz vágyakozásai még a templomban sem szünetelnek. Tanulás és viselkedés dolgában jöbb, mint társai | 76 |
| Kezébe kerül cicero valamely munkája. Első lépés a megtérés útján! | 78 |
| A szentírást egszerű nyelvezete miatt félredobja | 80 |
| Megismerkedik a manicheusokkal | 81 |
| Keresi az igazságot, de nem találja. A manicheusok elbódították, de a maga oktalansága is igen akadályozta | 85 |
| Minden erkölcs alapja Isten törvénye. Ami ezzel ellenkezik, az bűn | 89 |
| Nem minden bűn egyforma; figyelembe kell venni a szándékot is | 93 |
| Egynémely manicheus ostobaságról | 94 |
| Édesanyja vígasztaló álomlátása | 95 |
| "Lehetetlen, hogy ennyi könny magzatja elpusztuljon!" | 98 |
| 4. könyv | |
| Áttekinti a most következő évek sok-sok tévelygését | 105 |
| Tanulmányai befejezte s maga is tanítani kezd. Bevallja bűnös viszonyát | 106 |
| A csillagjósokhoz szegődik, s bölcs oktatás sem tudja tőlük eltántorítani | 108 |
| Egyik ifjúkori barátja súlyosan megbetegszik s a szentkeresztség után meg is hal. Ágoston szrönyű fájdalma | 112 |
| Keresi, miért talál az ember megnyugvást a könnyekben | 115 |
| Gyásza miatt szinte az életet is megúnja | 116 |
| Otthagyja szülővárosát | 118 |
| Karthágói barátai megvigasztalják | 120 |
| Az igazi barátságnak Isten az alapja | 121 |
| Mulandó a világ, nincs benne pihenésünk | 122 |
| Istenhez igazodjunk, ne a hervadó világhoz | 124 |
| Ösvény az élet s boldogtalan az ember, ha nem Isten hírével jár rajta | 125 |
| Könyvet ír a szépségről | 128 |
| Elmélkedés a közvéleményről | 129 |
| Sem a szépnek, sem a rossznak forrását nem tudja megtalálni | 132 |
| Vallomást tesz nagy tehetségéről, de búsan kérdezi, mi jóra használta? | 136 |
| 5. könyv | |
| Az egész teremtés Istent dícséri | 145 |
| Isten kezét semmi bűnös ki nem kerülheti | 146 |
| Faustus manicheus püspökkel megismerkedik. Szól a tudósok elvakult gőgjéről | 147 |
| Isten legyen minden tudományunk fundamentoma | 152 |
| A manicheusok tudatlanságáról | 153 |
| Sokat várt, keveset kapott Faustustól | 155 |
| Faustusban csalódván elhidegül a manicheusoktól | 158 |
| Anyja akarata ellenére Rómába költözik | 161 |
| Súlyosan megbetegszik | 164 |
| Lélekben egészen elszakad a menicheusoktól, de nem bízik az Egyházhoz | 167 |
| Újra érdeklődni kezd a Szentírás iránt | 171 |
| Panaszkodik a tanítványok gonosz szokásai miatt | 172 |
| Milánóba költözik s megismerkedik Ambrus püspökkel | 174 |
| Ambrus hatása alatt külsőleg is elszakad a manicheusoktól | 175 |
| 6. könyv | |
| Monika megérkezik Milánóba s megtudja, hogy fia megszabadult a manicheus tévelygéstől | 183 |
| Csudálja édasanyja jámbor engedelmességét az Egyház iránt | 185 |
| Ambrus püspök nagy elfoglaltsága | 187 |
| Ambrus előadásai nyomán Ágoston lelke kezd világosodni | 190 |
| Megérti, hogy hit nélkül nem bodogulhat | 193 |
| Részeg koldussal találkozik s elméledik a boldogságról | 196 |
| Alypiust visszatartja a cirkusztól | 199 |
| Alypius újra megtévelyedik | 202 |
| Alypiust tolvaj gyanánt elfogják | 204 |
| Leírja sok szomorú töprengését | 210 |
| Alypius és Ágoston vitatkozása a nőtlen és nős állapotról | 214 |
| Sok sürgetés után Ágoston mátkát választ | 216 |
| Barátaival együtt remeteségbe akar húzódni | 217 |
| Ágyasát elbocsátja, de másikat szerez | 219 |
| Fél a haláltól és Isten ítéletétől | 220 |
| 7. könyv | |
| Panaszkodik, hogy Isten elgondolásánál nem tudott szabadulni a kiterjedés fogalmától | |
| Nebridius erős bizonysága a manicheusok ellen | 230 |
| A bűn gyökerét megtalálja a szabadakaratban | 232 |
| Megérti, hogy Isten nem lehet romlandó | 234 |
| Hogyan próbálta megmagyarázni a rossz eredetét? | 236 |
| Kiábrándul a csillagjósokból | 239 |
| Leírja kutató lelke szörnyű vívódásait | 244 |
| Az úr irgalmassága megkönnyörült rajta | 247 |
| A Plátó-féle bölcselők könyveiben az Igére vonatkozó gondolatokat talál | 247 |
| Kezdi megérteni Isten igazi mivoltát | 251 |
| A rossz nem valami különálló valóság | 254 |
| Minden teremtmény jó, s az egész világ Isten dícséretét énekli | 255 |
| Isten végtelen, de nem a mi testi fogalmaink szerint | 257 |
| Ami van, azért van, mert Isten akarja (vagy engedi) | 258 |
| A bűn az akaratnak Istentől való elfordulása | 259 |
| Megmutatja, hogyan találja meg az emberi értelem Istent | 260 |
| Krisztus a mi lelkünk üdvössége | 262 |
| Nem volt tisztában az Ige megtestesülésével | 263 |
| A bölcselők írásain megokosodott, de jobb nem lett | 265 |
| Megtalálja a Szentírásban az éeltet igazító igazságokat | 267 |
| 8. könyv | |
| Elégedetlensége folyton növekszik. Elmegy Simplicianushoz tanácsért | 275 |
| Victorinus rhetor megtérése | 278 |
| Elmélkedik az öröm természetéről | 283 |
| Miért nagyobb az öröm, ha kiváló emberek térnek meg? | 285 |
| A bűnös szokás rettentő hatalma | 287 |
| Ponticaianus nevezetes látogatása és elbeszélése | 291 |
| Ágoston heves küzdelme önmagával | 297 |
| Keserű szemrehányásokkal illeti magát | 300 |
| A megtérést a lélek azért halogatja, mert akarata nem teljes | 303 |
| Erős bizonyságot köt a manicheusok azon állítása ellen, hogy jónak is, rossznak is külön természete volna bennünk | 304 |
| Leírja nagy viaskodását testi indulataival | 309 |
| Titkos szót hall megtér | 312 |
| Jegyzetek | 317 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.