1.034.210

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Emberismeret 5. osztály

Tanterv és módszertani útmutató

Szerző

Kiadó: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Szolnok
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 500 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A XX. század végére jelentősen megnőtt az antropológiák, az emberrel foglalkozó tudományok száma. Igen nagy mennyiségű tudás halmozódott fel az emberről, az ember természeti és társadalmi... Tovább

Előszó

A XX. század végére jelentősen megnőtt az antropológiák, az emberrel foglalkozó tudományok száma. Igen nagy mennyiségű tudás halmozódott fel az emberről, az ember természeti és társadalmi meghatározottságáról, az egyén és társadalom kapcsolatrendszeréről.
E tudásanyag a pedagógia számára nélkülözhetetlen, hisz tárgya maga az ember. Mindmáig azonban a pedagógia nem fordított kellő figyelmet az emberre vonatkozó tudás iskolai közvetítésére, azt nem építette be szervesen magába.
E hiány pótlásán fáradozik évek óta Kamarás István és munkacsoportja, s munkásságuk nyomán mostanra számos kötet áll rendelkezésére az embertan tanítása iránt érdeklődő pedagógusoknak. E munkák számát gyarapítja a kisújszállási Kossuth Lajos Általános Iskola "Embertan" műhelyének tagjai által elkészített Emberismeret 4-5. osztály tantárgyának Tanterv és módszertani útmutatója is.
A 10-11 éves korosztály számára összeállított program 3 nagy témakört ölel föl: Énismeret, Én és a másik ember, Én és a világ. A két évfolyam tanítási anyaga spirális tantervi elrendezésben épül egymásra, s a műfaji elveknek megfelelően jól taglalja a célok, feladatok követelmények, tartalmak struktúráját. Ezt követi a három nagy témakör részletes tanítási tematikája és az egyes tanórák menetének bemutatása.
Teljesen egyetértek a tematikán végigvonuló tananyagrendezési móddal, amelynek lényege, hogy fokozatosan kell eljutni önmagunk megismerésétől a társak, csoportok, társadalmak értelmezésén keresztül Földünk és benne az ember jövőképéig. Vissza

Tartalom

Lektori vélemény /Zsolnai Anikó/ 3.
Énismeret 5.
Én és a másik ember 43.
Én és a világ 79.
Forrásmunkák 107.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv