kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 415 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 26 cm x 20 cm |
| ISBN: | 963-280-491-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva. |
| Az iparművészet dicsérete | 5 |
| Az iparművészet fogalmáról | 5 |
| A tárgy és az emberi érték | 6 |
| A művészetek harmadik mesebeli királyfija | 6 |
| Mi is tehát az iparművészet? | 6 |
| Az iparművészetről | 14 |
| Iparművészet és humánum | 14 |
| Külső és belső egység | 15 |
| Fogalmi tisztázatlanság | 18 |
| Iparművészet - képzőművészet | 18 |
| Az iparművészet a társadalom ügye | 22 |
| Nem alkalmazott művészet | 26 |
| Iparművészet - ipari művészet - ipari formatervezés | 28 |
| Korszerű gyakorlat - korszerű elvek | 34 |
| Az iparművészet társadalmi, poltikai és kulturális felelőssége | 34 |
| Környezet és biztonság | 36 |
| A tárgyak fontos szerepe | 36 |
| Környezetesztétika | 38 |
| Megváltoztat-e a környezet? | 41 |
| Környezetünkkel való szerves kapcsolatunk | 42 |
| Építészet | 48 |
| Jó közérzetünk | 50 |
| Mértékünk: az ember | 52 |
| ANYAG ÉS FORMA | 55 |
| Szépséges anyag | 57 |
| Anyag és rend | 57 |
| Alkotó vallomásai | 62 |
| Az anyag ismerete | 68 |
| Eligazodás az anyag világában | 69 |
| Az agyag formái | 74 |
| Képlékenység | 74 |
| Az agyag keletkezése | 74 |
| Régi mesterség | 75 |
| Agyag és formája | 77 |
| A máz | 90 |
| A máz égetése | 92 |
| Hová tartozik a kerámia? | 94 |
| Gyári kerámia | 100 |
| Architekturális művészet | 104 |
| A vulkáni üvegtől az automata gépekig | 108 |
| Előidők | 108 |
| Hogyan készült? | 109 |
| Mindent tudtunk? | 110 |
| Újkori üveg | 112 |
| Anyag és forma | 118 |
| Díszítő eljárások | 119 |
| Az üveg jövője | 120 |
| A textil művészete | 123 |
| Mi a textil? | 123 |
| Határok | 124 |
| Anyag és forma | 126 |
| Mi az új? | 130 |
| Sokféleség | 132 |
| Bőrművesség | 139 |
| A cserzés mesterség | 140 |
| A megtévesztő funkció | 142 |
| Remekművek mesterei | 144 |
| A mesterség fogásai | 145 |
| Hagyomány | 147 |
| A fémek természete | 148 |
| Az anyagszerűség | 148 |
| Réz és bronz | 148 |
| Új értékek - mai társadalom | 151 |
| Fémművességünk útjai | 152 |
| Megmunkálás - forma | 158 |
| Színesfémek | 161 |
| Nehézfémek | 163 |
| Fémöntés, olvasztás | 165 |
| Forrasztás | 167 |
| Cizellálás, poncolás, trébelés | 168 |
| Csiszolás | 171 |
| Galvanoplasztika | 172 |
| Színezés | 172 |
| A zománc művészete | 172 |
| Festőzománc | 173 |
| A vas művészete | 174 |
| Alapműveletek | 177 |
| A vas történetéből | 178 |
| Ismerkedjünk a játékkal is | 180 |
| Anyag és a játék természete | 181 |
| Másféle anyagok | 184 |
| Bábok éb bibábok | 187 |
| Gondolatok a belsőépítészetről | 190 |
| Építészet - belsőépítészet | 190 |
| Az építészet egysége | 194 |
| Műhelyek | 196 |
| A munkafolyamat | 200 |
| Az ipari formatervezésről, vagyis designről | 202 |
| A mai magyar iparművészetről vázlatban | 223 |
| Hagyományok | 223 |
| Igény és érdeklődés | 224 |
| Utak és csoportok | 225 |
| Tegnap és ma | 226 |
| Textil | 226 |
| Fémművesség | 230 |
| Kerámia | 235 |
| Zárójelben: (szecesszió) | 235 |
| Ismét: a kerámia | 237 |
| Porcelán | 240 |
| Üveg | 241 |
| Belsőépítészet | 242 |
| KÖRNYEZETÜNK, OTTHONUNK | 247 |
| A korszerűségről | 249 |
| Környezet és ember | 250 |
| Fejlett technika | 252 |
| Szintetikus anyagok | 254 |
| Lakáskultúra | 254 |
| Nagyapáink művészete | 259 |
| Ne mímeljünk | 260 |
| Egyszerűség | 263 |
| Korszerűség | 264 |
| Stílusok egymás mellett | 265 |
| Tárgyfetisizmus | 265 |
| A múlt felfedezése | 268 |
| Népi kultúra | 269 |
| Funkciója legyen minden tárgynak | 272 |
| Régi és régies, egyedi és ipari | 273 |
| Kézi munka | 273 |
| Szellemi érték | 274 |
| Sorozatgyártás | 275 |
| Archaizáló törekvések | 276 |
| Múlt és jelen | 279 |
| A fa, környezetünkben | 283 |
| Tektonikus művészet | 283 |
| A fa felhasználása | 283 |
| Berendezkedünk | 285 |
| Modern és álmodern | 287 |
| Nagy természet, kis lakás | 289 |
| Otthon és természet egyensúlya | 292 |
| Szerkezeti törvények | 298 |
| Napfény, mesterséges fény | 299 |
| A világítás feladatai | 302 |
| Bizonytalanság, fejfájás | 302 |
| Mesterséges világítás | 304 |
| Színek szerepe | 304 |
| Lakástextilek | 307 |
| Egyensúly a lakásban | 314 |
| Vas és réz a lakásban | 315 |
| Kor és anyag | 315 |
| Megtévesztések | 318 |
| A látszat kedvéért | 322 |
| A vas szerepe | 323 |
| Edények, evőeszközök | 326 |
| Kéz kézzel | 329 |
| Ízlés, szokás, erkölcs | 332 |
| Szokás, törvény | 334 |
| Változások | 335 |
| Kerámia, porcelán, üveg otthonunkban | 337 |
| Üveg | 340 |
| Porcelán | 344 |
| Ami idejét múlta | 346 |
| Műanyagok | 351 |
| Megtévesztő elnevezés | 351 |
| Milyen műanyagot? | 354 |
| Könyv a lakásban | 356 |
| Védett könyvtáraink | 356 |
| Könyveink helye | 358 |
| Tárgyak a falon | 360 |
| Nem hasznossági kérdés | 360 |
| Összpontosításunk | 366 |
| Az öltözködés | 368 |
| Nemcsak alakítja, de kifejezi a korát | 370 |
| Felvilágosodás | 373 |
| Népben gondolkodni | 380 |
| Átfogalmazott hagyomány | 382 |
| Az iparművészet otthona | 388 |
| Az Iparművészeti Múzeum | 388 |
| Kezdetek | 388 |
| A két világháború között | 388 |
| A második világháború alatt | 389 |
| Újjászületés | 390 |
| Új korszak előtt | 393 |
| Út a Főiskolára | 394 |
| Divatos pályák | 394 |
| Az átalakítás vágya | 394 |
| A művészet mesterség | 395 |
| A főiskola | 396 |
| Ki az életbe | 397 |
| Mivel vár az ipar? | 398 |
| Mit kezdjen az iparművész? | 399 |
| Függelék | 401 |
| Bibliográfia | 403 |
| Múzeumok | 409 |
| Intézmények | 410 |
| Iparművészeti boltok | 411 |