| Előszó | 13 |
| Mi a szervezeti magatartás? | 17 |
| A szervezeti magatarás tárgya, tartalma | 17 |
| A szervezeti teljesítmény | 19 |
| Egyén, csoport, szervezet, környezet | 21 |
| Egyén és szervezet közötti szerződés | 22 |
| Feladatmegoldás és fennmaradás | 25 |
| Jegyzetek | 26 |
| Egyén a szervezetben | |
| Képességek | 30 |
| Személyiség | 32 |
| Személyes vonások, tulajdonságok | 33 |
| Személyiségszerkezet | 36 |
| Hiedelmek, értékek, beállítódás | 38 |
| Hiedelmek | 38 |
| Értékek | 41 |
| Beállítódás (attitűd) | 46 |
| A kognitív disszonancia | 49 |
| Tanulás | 51 |
| A klasszikus kondicionálás elmélete | 53 |
| Az operáns kondicionálás elmélete | 53 |
| A társas tanulás elmélete | 54 |
| Komplex tanulás | 56 |
| Tudados-tudattalan tanulás | 56 |
| A változások tanulása: kiolvasztás, változtatás, visszafagyasztás | 57 |
| A tanulás korlátai, az egy- és kéthurkos tanulás | 58 |
| Érzékelés, észlelés, ítéletalkotás | 60 |
| Érzékelés | 60 |
| Észlelés | 61 |
| Ítéletalkotás: oksági tulajdonítás (attribúciós elmélet) | 64 |
| Egy emberkép modell: McGregor X-Y elmélete | 68 |
| Egyéni döntés, problémamegoldás | 69 |
| Probléma | 69 |
| Döntés | 71 |
| Egy új megközelítés: a kompetenciaelmélet és gyakorlati alkalmazása | 72 |
| Szótár | 78 |
| Jegyzetek | 75 |
| Motiváció | |
| A motiváció tartalomelméletei | 84 |
| Maslow szükséglet-hierarchiára alapozott motivációelmélete | 84 |
| Herzberg kéttényezős modellje | 88 |
| Alderfer létezés-kapcsolat-fejlődés elmélete | 93 |
| McClelland kapcsolat-teljesítmény-hatalom elmélete | 93 |
| Hunt cél-motiváció elmélete | 94 |
| Összefoglaló megállapítások a tartalomelméletekről | 96 |
| A motiváció folyamatelméletei | 99 |
| Skinner megerősítéselmélete | 100 |
| Célkitűzés-elmélet | 102 |
| Elváráselmélet | 104 |
| Méltányosságelmélet | 107 |
| Összefoglaló megállapítások a folyamatelméletekről | 110 |
| Az ügynökelmélet | 111 |
| Teljesítményértékelés | 113 |
| Egy magyar empirikus motivációs vizsgálat | 115 |
| Egy gyakorlati alkalmazás: a Megyjegyzéses eredménycélokkal való vezetés (Management by Objectives) | 118 |
| Szótár | 121 |
| Jegyzetek | 122 |
| Csoportok a szervezetben | |
| A csoport a szervezeti és vezetési irányzatok tükrében | 126 |
| Az egyén és a csoport | 127 |
| A szervezet és a csoport | 128 |
| A csoport külső feltételrendszere | 130 |
| A csoport struktúrája | 132 |
| A csoport mérete | 132 |
| Csoportösszetétel | 134 |
| Szabályok, csoportnormák | 134 |
| Státusz | 137 |
| Csoportszerepek | 138 |
| Csoportfolyamatok | 140 |
| A csoportok fejlődése | 140 |
| Kommunikáció a szervezetben | 141 |
| Csoportos döntéshozatal | 146 |
| Csoportok napjaink szervezetében | 147 |
| Autonóm munkacsoportok | 147 |
| Teamek | 148 |
| Minőségi körök | 148 |
| Egy gyakorlati alkalmazás: a Névleges Csoport Módszer | 149 |
| Szótár | 150 |
| Jegyzetek | |
| Hatalom, szervezeti politika | |
| A hatalom fogalmi meghatározása | 155 |
| Szűkösség | 157 |
| Helyettesíthetőség | 157 |
| Bizonytalanság | 158 |
| A hatalom forrásai | 158 |
| Személyes hatalomforrások | 159 |
| A szervezetek által biztosított hatalomforrások | 160 |
| A szervezet külső függőségéből következő hatalom | 162 |
| A hatalmi erőtér | 164 |
| Szervezeti politika | 165 |
| A szervezeti politika célja: mire használjuk hatalmunkat? | 165 |
| A szervezeti politika eszközei: stratégiák és taktikák | 168 |
| A szervezet politikai reakciói reformtörekvésekkel szemben | 173 |
| A külső környezet hatalmat meghatározó jellemzői és a vezetői magatartás az 1980-as évek Magyarországán | 174 |
| Egy praktikus térkép a szervezet hatalmi viszonyokban való tájékozódáshoz | 177 |
| Szótár | 179 |
| Jegyzetek | 179 |
| Személyes vezetés-leadership | |
| Mi a leadership? | 183 |
| A leadership-elméletek áttekintése | 185 |
| A klasszikus leadership-felfogása | 185 |
| A vezetői tulajdonságokon alapuló leadership-közelítések | 186 |
| Döntésközpontú leadership-elméletek | 187 |
| Személyiségközpontú leadership-elméletek | 191 |
| A kontingencialista leadership-modellek | 195 |
| Vezetői magatartás: a döntésközpontú és a személyiségközpontú vezetési stílusok összevetése | 202 |
| Napjaink leadership-modelljei | 203 |
| Szerep vagy személyiség? | 209 |
| Leadership-elméletek: pro- és kontra | 209 |
| Akarat és alkalmazkodás | 211 |
| Hatalom és/vagy leadership? | 214 |
| Vezetési stílus az 1980-as évek Magyarországán | 215 |
| A Fiedler-modell eredményei | 215 |
| A döntésközpontú vezetési stílus | 217 |
| Mintzberg vezetői szerepei | 218 |
| A személyközi szerepek | 218 |
| Információs szerep | 219 |
| Döntési szerepek | 220 |
| Szótár | 221 |
| Jegyzetek | 222 |
| A szervezeti kultúra | |
| Mi a szervezeti kultúra? | 226 |
| A szervezeti kultúra fogalma, tartalma | 226 |
| A szervezeti kultúra kialakulásának folyamata | 228 |
| A szervezeti kultúra szintjei | 229 |
| Nemzeti kultúra-szervezeti kultúra-szubkultúrák | 232 |
| Nemzeti kultúra | 232 |
| Szubkultúrák | 236 |
| Néhány kultúramodell | 238 |
| Handy kultúratipológiája | 238 |
| Quinn szervezeti kultúra modellje | 241 |
| Egy érdekes megközelítés: szakmakultúra-szervezeti kultúra | 242 |
| Erős-gyenge kultúra | 244 |
| Hatalmi kultúra-szervezeti kultúra az 1980-as évek Magyarországán | 246 |
| Szótár | 250 |
| Jegyzetek | 251 |
| Konfliktusok a szervezetben | |
| Mi a szervezeti konfliktus? | 256 |
| Jó versus rossz konfliktus | 256 |
| A konfliktus kialakulásának folyamata | 258 |
| A konfliktusok kezelése egyéni szinten | 261 |
| A konfliktusok kezelése szervezeti szinten | 267 |
| A szervezet hálózatmodellje | 267 |
| Magatartásformák szervezeti szintű konfliktusok esetén | 269 |
| A csoportközi konfliktusok kezelésének eszközei | 274 |
| Tárgyalás | 276 |
| Szótár | 281 |
| Jegyzetek | 282 |
| Szervezeti változás, szervezeti tanulás | |
| Változás - szervezeti nézőpontból | 284 |
| A változásvezetés magatartásbeli nézőpontú folyamata | 285 |
| A változásokkal szembeni ellenállás | 286 |
| A szervezeti ellenállás személyi okai | 287 |
| Az ellenállás szervezeti okai | 288 |
| Változásvezetési stratégiák és taktikák | 291 |
| Változásvezetési stratégiák | 294 |
| Változásvezetési taktikák | 294 |
| Szervezeti tanulás | 299 |
| Organizational Development | 301 |
| Egy változásvezetési forgatókönyv | 304 |
| Szótár | 305 |
| Jegyzetek | 305 |
| Új irányzatok a szervezeti magatartás gyakorlatában és elméletében (Bokor Attila) | |
| Bevezetés | 309 |
| Új szervezeti megoldások | 310 |
| Változások az emberi tényezők kezelésében | 312 |
| A munkakör és az egyén kapcsolatának újradefiniálása | 312 |
| Empowerment | 314 |
| Motivációk újragondolása | 319 |
| A vezetés újszerű felfogásai | 320 |
| A szervezetfejlesztés és a szervezeti tanácsadás új megközelítései | 321 |
| A szervezeti magatartás új gyakorlatait megalapozó elméleti megközelítések | 323 |
| Jegyzetek | 326 |
| Irodalomjegyzék | 329 |