kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 190 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 9 |
A szakmódszertan általános kérdései | 9 |
A nyelvtanítás történetének vázlata | 13 |
A nyelvtanítás feladatai | 19 |
A nyelvtanítás közvetlen feladatai | 20 |
A nyelvtanítás közvetett feladatai | 25 |
A nyelvtanítás tantárgypedagógiai elvei | 29 |
A tananyag tartalmának elvi kérdései | 29 |
A tananyag feldolgozásának elvi kérdései | 32 |
Az anyanyelvi oktatás és képzés tartalma | 37 |
A nyelvtanítás tantervei | 37 |
A nyelvtanítás pedagógiai egysége | 37 |
A nyelvtani tantervek szerkezete | 38 |
Az általános iskola nyelvtani tanterve | 39 |
A középiskolai nyelvi tantervek | 41 |
A tantervek közvelményrendszre | 43 |
A nyelvtanítás tankönyvei | 43 |
Az általános iskolai nyelvtankönyvei | 44 |
A középiskolai nyelvi tankönyvek | 46 |
A tankönyvek szerepe az oktatásban | 49 |
A nyelvtantanítás didaktikai feladatai és módszerei | 49 |
Általános kérdések | 51 |
Az új ismeretek feldolgozásának módszerei | 51 |
A bemutatás vagy szemléltetés | 56 |
A beszélgetés | 67 |
A tanári közlés | 63 |
Az ismeretek megszilárdításának módszerei | 63 |
A tankönyv anyagának megtanulása | 64 |
Az ismétlés | 66 |
A jártasságok és készségek kialakításának módszere: a gyakorlás | 68 |
A nyelvtani elemzés | 81 |
Szintetikus gyakorlatok | 83 |
Az ismeretek, a jártasságok és a készségek ellenőrzésének módszerei | 83 |
A feleltetés | 84 |
Az írásbeli munkákkal való ellenőrzés | 86 |
A nyelvtani tudás osztályozása | 88 |
Újabb metodikai törekvések a nyelvtanításban | 88 |
A programozott nyelvtanításban | 93 |
Csoportmunka a nyelvtanításban | 92 |
Az újabb eljárások helyzete és szerepe az oktatásban | 101 |
A nyelvtantanítás tervezése és szervezése | 101 |
A nyelvtani tanmenet | 101 |
A tematikus tervezés | 103 |
A tanmenet elkészítése | 105 |
A nyelvtanóra felépítése | 105 |
A nyelvtanóra típusai | 106 |
A vegyes típusú (vagy kombinált) óra | 113 |
Az új ismeret feldolgozására szánt óra | 114 |
Az ismétlő-rendszerező óra | 116 |
Az ismeretek gyakorlati alkalmazására szánt óra | 117 |
Az ellenőrző óra | 118 |
A televíziós óra | 120 |
Előkészülés a tanítási órára | 121 |
Hogyan készüljünk a nyelvtanórára? | 126 |
Az óravázlat | 126 |
A nyelvtanóra elemzése | 131 |
A helyesírás tanítása | 131 |
Alapkövetelmények | 132 |
A tudatosítás | 133 |
A gyakorlás | 136 |
Az ellenőrzés | 141 |
A tanulók kifejezőképességeinek fejlesztése | 141 |
A kifejezőképesség fejlesztésének tantervi kérdései | 146 |
A kifejezőképesség fejlesztésének módszeres eljárásai | 148 |
A szókincs fejlesztése | 152 |
A szerkesztő- és formálóképesség fejlesztése | 156 |
A nyelvtan- és az irodalom tanítás kapcsolata | 159 |
A tanulók beszédkultúrájának fejlesztése | 159 |
A helyes magyar kiejtés tanítása | 167 |
A helyes magyar kiejtés alapkövetelményei | 170 |
A kiejtés tanításának módszertani vonatkozásai | 170 |
A beszédhibák és javításuk | 171 |
A beszédhibák fajtái | 175 |
A beszédhibák javítása | 175 |
Az anyanyelvi oktatás különleges feladatai | 176 |
Nyelvtantanítás a felnőttoktatásban | 176 |
Az oktatás szervezése és tartalma | 177 |
Módszertani kérdések | 179 |
Anyanyelvi oktatás az órán és az iskolán kívül | 182 |
Az órán kívül oktató-nevelő munka | 184 |
Az iskolán kívüli oktató-nevelő munka | 186 |
Irodalom | 186 |
Végszó | 186 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.