1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Cselekvés Iskolája 1938-39.

Pedagógiai dolgozatok - VII. évfolyam, 1-10. szám

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Állami Gyakorló Polgári Iskola Könyvtára
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 513 oldal
Sorozatcím: A Cselekvés Iskolája
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Teljes évfolyam. Megjelenik évenkint 5 kettős számban. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Ablaka György könyvnyomdája nyomása, Szeged. További szerzők a tartalomjegyzékben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

Nevelés és gyakorlati lélektan.
Jellem és akarás. - Az akarat lélektanának néhány kérdése.

Megelőző fejtegetéseink kiinduló pontjául az a tétel szolgált, hogy a jellemnevelés... Tovább

Előszó

Részlet:

Nevelés és gyakorlati lélektan.
Jellem és akarás. - Az akarat lélektanának néhány kérdése.

Megelőző fejtegetéseink kiinduló pontjául az a tétel szolgált, hogy a jellemnevelés kérdésének sarkalatos pontja az indítékok szerepében van. Amilyen indítékok élnek állandóan valakinek a lelkében és tükröződnek viselkedésében, olyannak ítéljük az illetőnek a jellemét; a jellem, habár nem azonosítható teljesen az indítékokkal, mégis legfontosabb összetevőit az állandó indítékokban bírja, melyek az egységes életvezetést az egyén számára biztosítják. Az indítékoknak ez a döntő szerepe vezetett el bennünket vizsgálódásunkban arra a további lépésre, hogy megvizsgáljuk az indítékoknak az érzelmi világhoz és az emberi személyiség tendenciáihoz való viszonyát. Az emberiség általános meggyőződése ugyanis az, hogy indítékaink elemi erejüket épen az érzéseknek köszönik; belőlük merítik dinamikai hatalmukat. Ez okból némi áttekintésre volt szükségünk, mely az érzésvilágnak és törekvéseink világának azon jelenségeire kívánt fényt vetni, amelyek a jellemnevelés kérdéseivel szoros összefüggésben vannak. A figyelmes olvasó bizonyára észrevette azonban, hogy az érzelmekről adott fejtegetések nem nyomulnak a kitűzött problémának a középpontjába; az érzelmek és tendenciák tárgyalása közben bizonyára kialakult az olvasóban az a felfogás, hogy mindez csak a kérdésnek bevezetőjéül szolgálhat s az indítékok igazi sorsa az akarattól függ a jellemnevelés tehát elsősorban akaratnevelés; és ezt a meggyőződést akkor is fenn kell tartani, ha elismerjük az érzések, érzelmek és tendenciák rendkívül nagy fontosságát az emberi életben és a jellem nevelésében. Vissza

Tartalom

I. Tanulmányok.
1. Dr. Ágoston Julián: A magyartanítás problémái a gimnázium III. osztályában - - - - - - _ _ _ 32
2. Eckerdt Elek: Milyen legyen a polgári iskolai számtantanítás - - 230
3. Dr. Eperjessy Kálmán: A hazatérő Felvidék - - _ _ __ 105
4. Gauder Andor: A középfokú oktatás reformja az értelmiségi munkanélküliség szempontjából - - - - - - - 222
5. Dr. Harsányt István: Elvi kérdések egy ifjúsági regény körül - __428
6. Molnár János: Prohászka Ottokár útmutatása - - - - - 132
7. Szántó Lőrinc: A korszerű irodalomtanítás követelményei és; eredményének megállapítása - - - - - - - 328
8. Szenes Adolf: A gimnázium új tanterve és utasítása - - - 11
9. Tabák Gyula: A figyelem és ébrentartásának kérdése különös tekintettel a nagy létszámú osztályokra - - - - - 121
10. Dr. Tóth Ervin: Az összehasonlító szemléltetés jelentősége a képzőművészeti stílusérzék fejlesztésében - - 135
11. Uherhovich Gábor: Kérdőíves és tesztvizsgálatok a biológiai oktatásban 350
12. Dr. Vályi Ármánd: Az oktatófilm értéke és tanulságai - - - 436
13. Dr. Várkonyi Hildebrand: Nevelés és gyakorlati lélektan: Jellem
és akarás. Az akarat lélektanának néhány kérdése - - 1
Akarás, elhatározás és értelmesség - - - - - 107
Az akarat alaki tulajdonságai - - - - - - 209
A jellemhibák csoportjai _ - _ 317
Összefoglalás: tételek az akarat neveléséről - - - - 421
II. GYAKORLATI PEDAGÓGIA.
1. K. Bedekovich Lajos: A XI. század magyar történelmi eseményeinek összefoglalása - - - - - - - - - 152
2. - A XVI. század magyar történelmi eseményeinek ismertetése 357
3 - Hazánk mezőgazdaságának fejlődése - - - - - 447
4. Fáber József: Kenyérpirító (Huzalmunka) - - _ _ - 385
5. - 10 darab építőtest dobozban - _ _____ 474
6. Jármai Vilmos: A kezdőfokú nyelvtantanítás alapelvei és követelményei 51
7. - Számonkérés és osztályozás - - - - - - - 148
8. - A figyelem felkeltése és ébrentartása a németnyelvi órán - 362
9. - Költeménytárgyalás a IV. osztályban. J. W. Goethe: Der Sänger - - - - - - - - 451
10. Jeges Sándor: A házi vagy tífuszos, légy - - _ _ - 62
11. - Az orvosi pióca - - - - - - - - - 172
12. - A virágállatok - - - - - 278
13. - A növények lélekzése - - - - - - - - 372
14. - A lombos mohok - - - - - - - - 462
15. Kratofil Dezső: A megfigyelési feladatok _ - _ - - 268
16. Krix Márton: Kamatszámítás 3 óva - _ - - - - 66
17. - Kamatszámítás 4 óra - - - - - - - - 169
18. - Kamatszámítás 6. óra - - - . - 264
19. - Kamatszámítás 8. óra - - - - - - - -376
20. - Kamatszámítás 10. óra - _ - - 466
21. Matzkó Gyula: Elektrostatika a polgári iskola III. osztályában _ - 69
22. - Elektrostatika a polgári iskola III. osztályában - - - 176
23. - Rádió, grammofon és mikrofon az iskolában - - - - 283
24. - Tanulókísérletek négy képben - ______ 380
25. - Az emelő - ____ - - - - - 469
26. Petrovay Ilona: Környezethatások jelentősége a gyermek életében - 157
27. Strausz Antal: Egy demonstracio a hidrosztatikai paradoxon tanításához - - - - - - 383
28. Szántó Lőrinc: Az ellentétes mondatok - - - - - - 45
29. - Az érzelmi költészet összefoglalása _ _ _ - - 140
30. - Reviczky Gyula: Magamról IV. osztály - - _ _ _ 250
31. - Petőfi Sándor - - _ - - - 442
32. Udvarhelyi Károly: Budapest (Vidéki iskolában) - - - - 56
33. - A jég koptató munkája _ - - _ - - - 164
34. - Nagybritánnia és Írország - - - - - - - 258
35. - Nagybritánnia és Írország élete - - - - - - 367
36. - Néhány gyakorlati példa a térképismeretek tanításához - - 456
III. IRODALOM. a) Hazai irodalom.
1. Balassa Brúnó: Fehérvári iskolahét 1988. Ism. Matzkó Gyula - - 290
2. Bitter Illés és Dr. Puhr Ferenc: Német-Magyar és Magyar-Német
szótár. Ism. Jármai Vilmos - - - - - - 498
3. Deák Gyula: Feljegyzések a polgári iskola és a tanáregyesület múltjából. Ism. Szenes Adolf - - - - - - - 183
4. Dolch Erzsébet: Az „Uj Nevelés" elméleti és gyakorlati megvalósulásai. Ism. Szántó Lőrinc - - - - - - - 485
5. Doros Gábor dr. Családvédelem (Küzdelem a születéscsökkenés ellen
Ism. Dr. A. Nagy Miklós ______ _ _ 71
6. Erdődi József: Épülő ország (Finnország) Ism. Udvarhelyi Károly - 399
7. Fábián István: Magyar írók levelei. Ism. Baróti Dezső dr. - - 184
8. Halász Gyula: Édes anyanyelvünk. Ism. Baróti Dezső dr. - - 80
9. Halász Gábor: Az értelem keresése. Ism. Baróti Dezső dr. - - - 185
10. Hercsuth Kálmán: A gyermeknevelés időszerű kérdései. Ism. Dr. Békési Gizella - - 181
11. Dr. Kollmánné Dávid Andrea: A gyakorlati főzés tankönyve 100 ebéd keretében. Ism. Petrovay Ilona - - - _ _ _ 499
12. Kornis Gyula: A mai világ képe. I. kötet. Szellemi élet. Ism. Dr. A. Nagy Miklós - - - - _ _ _ _ 891
13. Kratofil Dezső: A geometria tanításának vezérkönyve I. rész. Ism. Krix Márton - - - - - - - - - 179
14. Makkal Sándor: Tudománnyal és fegyverrel. Ism. Dr. A. Nagy Miklós - - -478
15. B. Nagy Sándor: Közgazdasági művelődésünk kezdetei. Ism. Gyulai Ágost dr. - - - - - - _ _ _ _ 486
16. Dr. Padányi-Frank Antal: A nevelés módszertana. Ism. Gyulay Ágost 482
17. Dr. Prohászka Lajos: Az oktatás elmélete. Ism. Szántó Lőrinc - - 288
18. Románné Goldzieher Klára: A balkezesség. Ism. Dr. Somogyi József 185
19. Dr. Révai József: Levelek a világnézetről. Ism. Diósi Géza dr - - 186
20. Simor Ferenc dr.: Pécs éghajlata II. kötet. Ism. Udvahelyi Károly 294
21. Stéger Ferenc: Koncentráció a mennyiségtan tanításában. Ism. Krix Márton _ - 491
22. - Vezérkönyv a törtek tanításához. Ism. Krix Márton - - 492
23. Szántó Lőrinc: A nevelő fogalmazástanítás alapvonalai. Ism. Sáfrán Györgyi - - - - - - _ _ _ _ 293
24. Szeliánszky Ferenc: A hibakutatás neveléslélektani problémái Ism. Matzkó Gyula - - __ - - - - - 76
25. Sziklai László: Francia szellem és francia nevelés. Ism. Baróti Dezső dr. - - - - - 78
26. Tálasy István: Néprajz és középiskola Ism. Baróti Dezső dr. - - 78
27. Várady József: Széchenyi Életlátása. A nemzetiségi kérdés. Ism. Wagner Ferenc - - - - - - - - 75
28. Várkonyi Hildebrand: A gyermekkor lélektana. I. Az első hat életév Ism. Szántó Lőrinc - - - - - - - - 388
29. Zentai Károly: A nemek együttes nevelésének kérdései. Ism. Jankovich Miklós dr. ___ - -- - - 74
b) KÜLFÖLDI IRODALOM.
1. W. Albert: Grenz- und atislanddeutsche Unterrichtsskizzen. Ism. Gyulai Ágost dr. 80
2. Ch. Bühler: Kind und Familie. Ism. Gyulai Ágost dr. - - - 395
3. Hildegard Hetzer: Mütterlichkeit. Ism. Gyulai Ágost dr. - - - 396
4. Rochracher Hubert: Karakterológia, Ford. Szöllőssy Győző. Ism. Szántó Lőrinc __ - - - - - - - 398
5. Dr. Reinhold Lotze: Zwillinge. Ism. Gyulai Ágost dr. -- - 396
6. Mária Messinger: Das Kind, seine Welt und seine Beschäftigung. Ism. Gyulai Ágost dr. - - - - _ - - 397
7. Oswald Opahle: Kurze Unterrichtslehre im Sinne ganzheitlicher Unterrichtsauffassung. Ism. Szántó Lőrinc - - - - 295
8. Ottomar Wichmann: Erzeihungs und Bildungslehre. Ism. Szántó Lőrinc 489
IV. LAPSZEMLE.
1. Országos Középiskolai Tanáregyesületi Közlöny 91, 199, 313, 413, 505
2. A Magyar Középiskola - - - - - __ __- 94
3. Magyar Tanitóképzö _ - _ _ _ 95, 204, 311, 413, 507
4. Pedagógiai Szeminárium - - - _ 95, 200, 312, 411, 509
5. A Jövő Utjain - - - - - __ 96, 202, 415, 510
6. Iskola és Egésszég - _ _ _ _ - _ 98 414, 503
7. Fizikai és kémiai Didaktikai Lapok - - - - - 93, 508
8. Der Deutsche Volkserzieher - - _ - 100, 205, 415, 510
9. Magyar Pedagógia - - - - - - 196, 307, 408, 501
10. Nevelésügyi Szemle - - _ - _ - 199, 308, 410, 503
V. KÜLFÖLDI tanítási MOZGALMAK (Szenes Adolf)
1. Felnőttek oktatása _ _ - ___ __ - - 81
2. Az Északamerikai Egyesült Államok nevelésügye - - - - 84
3. Az új német középiskolák tanterve és utasítása - - - - 85
4. Az iskolai bizonyítványok értéke - - - - - - - 89
5. Munkatábor Romániában - - - _ - ___90
6. A francia középiskolák próbaosztálya - - _. - _ - 90
7. Leánynevelés az új német középiskolákban - - - - - 187
8. Tehetséges gyermekek kiválasztása - - - - - - 190
9. Csehszlovákia középfokú iskolái - - - - - - - 191
10. Iskolaviszonyok Spanyolországban - - - - - - - 191
11. Finnország közoktatásügye - - - - ____i92
12. Az Északamerikai Egyesült Államok - _ - - _ _ I93
13. Reformtervek Japánban _ _ _ _ - - _ _ 193
14. Tisztviselőképző iskola Franciaországban _ _ _ - - 195
15. Az iskola hatása a mezőgazdasági-a - - - - - - 195
16. Hazafias nevelés Svájcban - - - - - - - -195
17. Idegen nyelvek tanulása Angliában - - - - - - 195
18. A cserkészek száma - - - - _____196
19. A tankötelezettség Angliában _ - - - _ _ _ 196
20. A természettudományok a német középiskolák új tantervében - - 299
21. Észtország iskolaügye - - - - ___ - - 302
22. A francia gimnáziumok túlzsúfoltsága - - - - _ - 303
23. Tanulók túlterhelése - - - - - - - - - 304
24. Reformtörekvések Görögországban - - - - - 304-
25. Milyen legyen egy középiskola - - - - _ - - 304
26. Pályaválasztó tanács _ - - ___ - - - 305
27. A nemzetközi Nevelésügyi Hivatal értekezlete - - - -305
28. A jugoszláviai magyarság iskolái - - - - - - - 306
29. A munkaiskola Jugoszláviában - _ - - - - - 307
30. Románia tanügyi rendeleteiből - - - - - -400
31. A munkaszolgálat mint nevelőeszköz - - - - - - 402
32. A középiskolai tanárképzés és képesítés Németországban 405
33. Tanítói fizetések - - - _ _ _ _407
34. Siketnémák magasabb kiképzése - - - -407
35. Nemzetközi főiskolai szanatórium - - _ -407
36. Uj francia középiskolai tanterv - - - -408
37. Az élő idegen nyelvek tanítása a különféle államokban -493
38. Lengyelország iskolaügye - - - - - -496
39. A szlovákiai magyarság iskolaviszonyai - - -497
40. Az angol középiskolák reformja - - - - -499
41. Háztartási oktatás - - - - - - -500
42. Levelezés útján való oktatás _ - - - -500
43. Hollandia oktatásügye - - - - - - -500
44. Svédország iskolarendszere - - - - - -500
VI. Hírek.
1. Székfoglaló a Magyar Pedagógiai Társaságban - . - - - 207
2. Dr. Várkonyi Hildebrand: A gyermekkor lélektana - _ _ 207
3. Kratofil Dezső: A geometria tanításának Vezérkönyve - - - 208
4. Udvarhelyi Károly: Magyarország földrajza az iskolában és szülőföldismeret - - - 208
5. Szántó Lőrinc: A nevelő fogalmazástanítás alapvonalai - - - 208
6. Szántó Lőrinc: Arany János Toldijának iskolai tárgyalása (borítékon)
7. Szenes Adolf: Tréfás és csodás jelenségek a számok birodalmából „
8. Helyreigazítás - - - - - - - - - -
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv