1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Lélektan

Tekintettel a nevelés feladataira/Tanítóképző intézeti növendékek számára

Szerző

Kiadó: Athenaeum Irodalmi és Nyomdai Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői vászonkötés
Oldalszám: 173 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Hetedik kiadás. Erdődi János művének felhasználásával írta Guzsvenitz Vilmos tk. igazgató. Az Athenaeum könyvnyomdája nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bevezetés.

A lélektan fogalma és célja.
Az ember, mint a teremtés koronája, az anyagi világnak ura és élvezője. Látja a körülötte lévő tárgyakat, megfigyeli az egyes dolgokat, megvizsgálja azok... Tovább

Előszó

Bevezetés.

A lélektan fogalma és célja.
Az ember, mint a teremtés koronája, az anyagi világnak ura és élvezője. Látja a körülötte lévő tárgyakat, megfigyeli az egyes dolgokat, megvizsgálja azok tulajdonságait, keresi a tünemények okait; látni, tudni, érteni akar mindent: a világot és annak erőit, de mindenek fölött önmagát.
A dolgok ismeretének ezen vágya hozza létre a tudományokat. Ez a vágy ösztönzi az embert folytonos kutatásra, szünetnélküli kísérletezésre, ez képesíti önmegtagadásra, sőt sokszor hihetetlen nélkülözésekre is. Azonban bármily nagy érdeklődéssel vizsgálja is az ember a látható világot, a körülötte lévő dolgokat, mégis önmaga felé fordul a legnagyobb érdeklődéssel és minden ismeretnél többre becsüli önmagának a megismerését. Vissza

Tartalom

Bevezetés
A lélektan fogalma és célja1
Az emberi lélek létezése és a testtel való összeköttetése3
A lélek életműködései általában5
Első szakasz
A megismerés alakjai
Érzés vagy érzékelés8
Az érzetek ereje9
Az érzetek felosztása10
Észrevevés11
Szemlélés12
A szemléltetés nevelési szempontból13
A figyelem15
A figyelem ébresztése és fenntartása16
Észrevételi csalódás19
A képzelés21
A képzetek visszaidézése22
Az emlékezés26
Az emlékezés fejlesztése35
A képzelődés36
A képzelődés nevelési szempontból44
Alvás és álom44
Tudat. Öntudat44
Gondolkodás44
Az értelem44
A fogalom és alkotásának módja45
A fogalom tartalma és terjedelme47
A fogalom tartalmának feltüntetése. A meghatározás49
A fogalom terjedelmének feltüntetése. A felosztás. Az osztályozás52
A fogalmak a megismerés fokozatai szerint55
A fogalmak egymáshoz való viszonyuk szerint55
A fogalmak kifejezése. A nyelv57
Az ítélés59
Az ítéletek önmagukban véve60
Az ítéletek egymáshoz való viszonyuk szerint62
Az ítélés törvényei64
A következtetés66
A következtetés nemei67
A lehozó következtetés fajai69
A következtetés vagy okoskodás válfajai73
A bizonyítás76
A hibás okoskodás főbb esetei79
Az ész81
Az ész fejlesztése84
Összefoglalás86
Második szakasz
Az érzelem
Az érzelem fogalma86
Az érzelem viszonya a lélek többi tehetségéhez88
Az érzelmek jellegük szerint90
Az érzelmek tartama90
Az érzelmek ereje91
Az érzelmek indító okaik tudatossága szerint93
Az érzelmek az ember viszonyai szerint94
Alaki érzelmek95
Anyagi érzelmek96
A szépérzelem és a szépízlés fejlesztése98
Az igaznak érzelme101
Az igaz érzelmének fejlesztése102
Hazug gyermekekkel való bánásmód104
Az erkölcsi érzelem107
Az erkölcsi érzelem fejlesztése108
A jogérzelem fejlesztése110
Társadalmi érzelmek112
A hazafiság érzelmének fejlesztése113
Az önérzet116
A vallási érzelem117
A vallási érzelem fejlesztése118
A kedély119
A kedély fejlesztése120
Összefoglalás123
Harmadik szakasz
Az akarat
Ösztön124
A vágy126
Hajlam és szenvedély127
Értelmi és erkölcsi akarat129
Az akarat fejlesztése132
Engedelmességre való nevelés134
Engedetlen gyermekekkel való bánásmód136
A jellem139
A jellem nevelése141
Összefoglalás143
Negyedik szakasz
A lelki élet módosulásai
A véralkat144
A nemi különbségek147
A korbeli különbségek149
Ötödik szakasz
Az ember rendeltetése151
A nevelés főelve és a nevelés elvei általában153
Az ember természetéből folyó elvek
A nevelés alkalmazkodjék a gyermek tehetségeihez és ezek természetes fejlődéséhez154
Legyen a nevelés összhangzó157
A nevelés kezdődjék korán159
Legyen a nevelés egyéni161
Az ember rendeltetéséből folyó elvek
Legyen a nevelés valláserkölcsi164
Legyen a nevelés korszerű167
Neveld a gyermeket önállóságra168

Guzsvenitz Vilmos

Guzsvenitz Vilmos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Guzsvenitz Vilmos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv