1.035.232

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az elektronikus tanulásról

Szerző
Lektor

Kiadó: Holnap Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 274 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-346-758-9
Megjegyzés: Angol és francia nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az új információs és kommunikációs technológiák azért vetnek fel új pedagógiai kérdéseket, mert teljesen új tanulási környezetet teremtenek. A minőségileg biztosított, megváltozott tanulási környezet minőségi javulást, gyorsabb és hatékonyabb tanulást eredményezhet.
A hagyományos és a modern oktatási elemek optimális kombinációja révén jelentősen átalakulhat a tanulás időszerkezete.
Egy montreali kutatóközpont szerint az interaktív technológiák megfelelő alkalmazásával 50%-ra lehetne csökkenteni a tanulási időt!
Ami a pedagógiai modellváltást igazolja, az nem egyéb, mint a kutatók által egységesen osztott szent meggyőződés, miszerint az új információs és kommunikációs technológiák jelenlegi fejlődésével az emberiség belépett abba a korszakba, ahol az egyénnek folyamatosan tanulnia, képeznie kell majd magát, azaz az embereknek egész életükben tanulniuk kell.
Mit vár el az e-learning attól, aki tanul?
• Bizonyos fokú önállóságot és
• nagyfokú felelősségvállalást saját... Tovább

Fülszöveg

Az új információs és kommunikációs technológiák azért vetnek fel új pedagógiai kérdéseket, mert teljesen új tanulási környezetet teremtenek. A minőségileg biztosított, megváltozott tanulási környezet minőségi javulást, gyorsabb és hatékonyabb tanulást eredményezhet.
A hagyományos és a modern oktatási elemek optimális kombinációja révén jelentősen átalakulhat a tanulás időszerkezete.
Egy montreali kutatóközpont szerint az interaktív technológiák megfelelő alkalmazásával 50%-ra lehetne csökkenteni a tanulási időt!
Ami a pedagógiai modellváltást igazolja, az nem egyéb, mint a kutatók által egységesen osztott szent meggyőződés, miszerint az új információs és kommunikációs technológiák jelenlegi fejlődésével az emberiség belépett abba a korszakba, ahol az egyénnek folyamatosan tanulnia, képeznie kell majd magát, azaz az embereknek egész életükben tanulniuk kell.
Mit vár el az e-learning attól, aki tanul?
• Bizonyos fokú önállóságot és
• nagyfokú felelősségvállalást saját tanulása iránt. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 9
1. RÉSZ Változások az oktatás/képzés világában
A tanulásról és a tanításról alkotott kép megváltozása 15
A munka világa 17
Az egész életen át tartó tanulás 20
A paradigmaváltás 23
Új megoldás a tudáspiaci szükségletek kielégítésére 26
Kik húznak hasznot az elektronikus tanulásból? 34
2. RÉSZ A technológiák helye és jelentősége az oktatásban
A világháló, az adatbázis, a multimédia 41
Az új tanulási környezet 44
Az új technológiák 49
Az új technológiák és az oktatás 53
Az új technológiák által gazdagított területek az oktatásban 59
A pedagógiai stratégia 62
Az oktatástechnológia mint irányzat 66
Egy e-learninges képzési rendszer összetevői 67
3. RÉSZ Az elektronikus tanulás fogalma, jellemzői és tartalma
Az elektronikus tanulás fogalmának értelmezései 73
Az elektronikus tanulás felhasználási területei 80
Ismert elnevezések és/de a szóhasználat változása 82
Az elektronikus tanulás jellemzői 86
A tartalommal kapcsolatos kérdések az elektronikus tanulásban 89
4. RÉSZ A hagyományos távoktatás és az elektronikus tanulás
„kapcsolódása" 2000 körül
Kiindulás a téma kifejtéséhez 101
A távoktatás létezett, és ma is létezik 105
Az elektronikus tanulás 108
Röviden az e-learning történetéből 111
Visszatekintés a hagyományos távoktatásra 112
A hagyományos távoktatás és az elektronikus eszközökkel
szervezett tanulás összehasonlítása 117
Az e-learning területén minden másként történt 121
Távoktatási szemlélet az e-learningben 124
Összefoglaló a távoktatás és az elektronikus tanulás kapcsolatáról 129
5. RÉSZ A tanulás irányításának kérdése modern képzési formák és eszközök esetében
A tanulási-tanítási folyamat mint irányítási rendszer 133
A hagyományos képzés és az irányítás 135
A távoktatás és az irányítás 139
A nyitott képzések és az irányítás 150
Az elektronikus eszközökkel folytatott tanulás és az irányítás 158
6. RÉSZ Új szerepkörök az elektronikus tanulásban
Általánosságok az új tanítói szerepkörök elé 173
Az oktatásfejlesztő kompetenciái 177
A közvetítés és a közvetítő (A mediáció és a mediátor) 181
A tutorálás területei 184
A felnőtt tanuló és az elektronikus tanulás 193
7. RÉSZ Kihívás: miért, kinek és mikor?
Miért kihívás az elektronikus tanulás? 195
Képes-e mindenki elektronikus eszközzel tanulni? 198
Azonosítható-e a tanulás az elektronikus tanulással? 200
Az elektronikus tanulás sikerének feltételei
(A képzők szempontjából) 206
8. RÉSZ Néhány franciaországi tapasztalat
Egy felmérés eredményei a francia felsőoktatásban 210
Internetes kampuszok Franciaországban 212
A Foglalkoztatási politika és a továbbképzés Franciaországban 216
Az e-learning és a vállalati képzési politika Franciaországban 227
UTÓSZÓ 233
FOGALOMTÁR 241
AJÁNLOTT IRODALOM 253
FELHASZNÁLT IRODALOM 259
SUMMARY 269
RÉSUMÉ 271
A SZERZŐ KORÁBBI PUBLIKÁCIÓIBÓL 273

Kovács Ilma

Kovács Ilma műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovács Ilma könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv