1.035.475

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika

A tanítóképző intézetek számára

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 170 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A didaktika fogalma3
Az oktatás fogalma6
Oktatás és nevelés9
Az oktatás és a képzés tartalma15
A tanítási anyag kiválasztása16
A tanítási anyag kiválasztásának szempontjai a szocialista didaktikában19
A tudomány és a tantárgy egymáshoz való viszonya24
A tananyag elrendezése25
A tanterv szerkezete26
Az általános iskolai tantervek27
A tankönyvek31
Az oktatás folyamata34
A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai37
Az oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai, fő mozzanatai40
A jártasságok és a készségek megszerzésének folyamata53
Az oktatási folyamat lélektani vonatkozásai55
A motiváció55
A tanítási óra mint az iskolai munka alapvető szervezeti formája a szocialista iskolában58
A tanítási órák összefüggése, rendszere, típusai64
A kombinált vagy vegyes típusú óra67
Új ismeretek feldolgozására szánt óra71
Ismétlő-rendelkező óra73
Az ismeretek gyakorlati alkalmazására szánt óra74
Az ellenőrző óra77
Az oktatás módszerei79
A módszert meghatározó tényezők81
Az új ismeretek feldolgozásának módszerei87
Az ismeretek szóbeli kifejtése a nevelő által87
A beszélgetés91
A bemutatás95
A tanulók önálló megfigyelései, laboratoriumi és gyakorlati munkái100
A tanulók munkája a tankönyvvel és más könyvekkel103
Az ismeretek megszilárdításának, a jártasságok és készségek kialakításának módszerei105
A tankönyv anyagának megtanulása105
A gyakorlás109
Az ismétlés111
Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzésének módszerei114
Didaktikai alapelvek118
A didaktikai alapelvek rendszere120
A tanulók kommunista nevelésének elve az oktatásban120
A tudományosság elve121
A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve122
A szemléletesség elve125
Az elmélet és gyakorlat kapcsolatának elve126
Az oktatás rendszerességének és fokozatosságának elve127
Az ismeretek tartós elsajátításának elve128
Az oktatás érthetőségének elve129
A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve130
A nevelői közösség munkájának összehangolása az oktatásban131
A tanító előkészületei az oktató-nevelő munkára133
Általános előkészület133
A tanmenet134
Az órarend136
Felkészülés a tanítási órára. Az óravázlat137
A tanítási órák elemzése143
Szempontok a komplex óraelemzéshez147
Szempontok ismétlő-rendszerező órák elemzéséhez150
A gyakorlóóra speciális elemzési szempontjai150
Speciális szempontok a számonkérő-ellenőrző óra elemzéséhez150
A tanítási órák speciális elemzése151
Óraelemzési tervek154
Oktatás az összevont osztályú tanulócsoportokban156
Az oktatási munka az összevont osztályú tanulócsoportokban160
Egységes óra vázlata164
Kétegységes óra vázlata165
Tartalomjegyzék168
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv