kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | OMIKK |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 430 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Előszó | 1 |
1. Fejezet | |
Vezetés: Viselkedés útján történő megközelítés | 3 |
Sikeres és sikertelen tudományok | 3 |
Változás | 4 |
Beruházási probléma | 5 |
Vezetés meghatározása | 5 |
Vezetés és irányítás közötti különbség | 6 |
Vezetési folyamat | 6 |
A vezető szakismerete | 8 |
Szervezetek, mint társadalmi rendszerek | 10 |
Vezetői szerepek a társadalmi rendszerben | 11 |
Hatékony humán szakismeretek összetevői | 14 |
Múlt viselkedés megértése | 14 |
Várható viselkedés előrejelzése | 15 |
Irányító, változtató és ellenőrző viselkedés | 15 |
Alkalmazott viselkedési tudományok | 16 |
Mit csinál a viselkedésekkel foglalkozó tudós? | 16 |
A viselkedési tudomány elmélet alkalmazásának elsajátítása | 17 |
E tanulmány szándéka | 18 |
2. Fejezet | |
Motiváció és viselkedés | 19 |
Viselkedés | 19 |
Motivumok (indítékok) | 20 |
Célok | 20 |
Motívum erősség | 21 |
Változások a motívum erősségben | 22 |
Tevékenységek kategóriái | 27 |
Motiváló helyzet | 29 |
Elvárás és elérhetőség | 33 |
Személyiség fejlődés | 35 |
Személyiség megváltoztatása | 35 |
Szükségletek hierarchiája | 37 |
Motiváció kutatás | 43 |
Fiziológiai szükségletek | 43 |
Biztonsági szükségletek | 44 |
Szociális (affiliációs) szükségletek | 47 |
Megbecsülés | 49 |
Önmegvalósítás | 52 |
Pénz motívum | 58 |
Mit kívánnak a dolgozók a munkájuktól? | 59 |
3. Fejezet | |
Motiváló környezet | 63 |
Hawthorne-i tanulmányok | 63 |
X elmélet és y elmélet | 67 |
Emberi csoport | 71 |
Növekvő, személyek közötti hatékonyság | 74 |
Éretlenség - érettség elmélet | 76 |
Elmélet a gyakorlatban | 78 |
Motivációs higiénia elmélet | 80 |
Higiénia tényezők | 81 |
Motivátorok | 82 |
Herzerg kapcsolódása Maslowhoz | 85 |
A munka gazdagítása | 87 |
Munka Gazdagítás Példája | 87 |
A besorolás problémája | 89 |
Vezetési rendszerek | 90 |
Elmélet a gyakorlatban | 94 |
Tranzakcionális analízis | 95 |
Ego státusok | 100 |
Egészséges személyiség | 100 |
Élet helyzet | 101 |
Emberek közötti tranzakciók | 103 |
Érintések | 107 |
Pszichológiai játszma analízis | 109 |
Forgatókönyv elemzés | 111 |
Összefoglalás és következtetés | 111 |
4. fejezet | |
Vezetői viselkedés | 113 |
Egyéni sajátosság a vezetés tanulmányozásának helyzeti megközelítésével | 114 |
Vezetési folyamat | 115 |
Tudományos vezetés mozgalma | 116 |
Emberi kapcsolatok mozgalma | 117 |
Tekintélyi-elvű és Demokratikus vezetői viselkedés vizsgálata | 117 |
Michigan vezetési tanulmányok | 120 |
Csoport dinamikai tanulmányok | 120 |
Ohio állam vezetési tanulmányi vezetői rácsozat | 123 |
Van-e legjobb stílusú vezetés? | 126 |
Alkalmazkodó vezetői magatartás | 129 |
Vezetési esetlegességi modell | 130 |
Három-dimenziós vezetői hatékonysági modell | 132 |
Hatékonysági dimenzió | 133 |
Felmérés | 137 |
A következetességről | 139 |
Szemlélet és viselkedés | 140 |
5. fejezet | |
A hatékonyság meghatározása | |
Az irányítás hatékonysága és a vezetés hatékonysága | 144 |
Erőforrások | 145 |
Sikeres vezetés és hatékony vezetés | 147 |
Mi határozza meg a szervezeti hatékonyságot? | 150 |
Okozati változók | 15 |
Közvetítő változók | 151 |
Teljesítmény vagy végeredmény változók | 151 |
Hosszú-távú célok, rövid-távú célok | 153 |
Szervezeti kétségek | 153 |
Erőtér analízis | 157 |
Célok és hatékonyság integrációja | 158 |
Részvétel és hatékonyság | 161 |
Vezetés célkitűzésekkel | 162 |
Stílus és hatékonyság | 165 |
6. fejezet | |
A környezet diagnózisa | 167 |
Környezeti változók | 167 |
Stílus meghatározás | 168 |
Elvárások meghatározása | 169 |
Stílus és elvárások | 169 |
Vezetői stílus és elvárások | 170 |
Követők stílusai és elvárásai | 175 |
Főnökök stílusai és elvárásai | 177 |
Azonos szintű munkatársak stílusai és elvárásai | 179 |
A szervezet stílusa és elvárásai | 180 |
Egyéb környezeti változók | 181 |
Munkakövetelmények | 18 |
Idő | 186 |
Külső környezet | 187 |
Fejlődő stratégiák | 188 |
Változó stílus | 188 |
Elvárások megváltoztatása és a stílus megváltoztatása | 190 |
Csapat építés: Kulcs-beosztottak kiválasztása | 191 |
Változó helyzeti változók | 193 |
A környezet diagnózisa - példa eset | 195 |
Anti - Peter elv vakcina | 197 |
7. fejezet | |
Helyzeti vezetés | 199 |
A követők vagy a Csoport Érettsége | 201 |
Helyzeti vezetés alapvető koncepciója | 202 |
Vezetői stílus és a követők érettsége | 202 |
A helyzeti vezetés használata | 208 |
Megfelelő stílus meghatározása | 209 |
Az érettség alkotóelemei | 210 |
Az érettség felmérésének eszközei | 212 |
Vezetési stílus alkotóelemei | 214 |
Helyzeti vezetés és különböző szervezeti egységek | 217 |
Szülő - gyerek kapcsolat | 218 |
Hatástalan szülői stílus | 218 |
Kutatási és fejlesztési személyzet vezetése | 221 |
Oktatási szervezet | 222 |
Korábbi kutatások megértése | 224 |
A részvétel hatékonyságának meghatározása | 225 |
A kultúrális változás hatása | 226 |
Hasznos-e a helyzeti vezetés? | 228 |
A vezetési stílus megfelelő változtatása | 231 |
8. fejezet | 232 |
Helyzeti vezetés | 232 |
A hatalom meghatározása | 232 |
Hatalom = pusztuló fogalom | 233 |
A hatalom alapjai | 234 |
Létezik-e "legjobb" hatalom-tipus? | 236 |
A hatalomforrások és az érettség-szint | 240 |
A hatalombázisok, érettség-szint és vezetési stílus integrálása a helyzeti vezetéssel | 241 |
A hatalomnak a helyzethez alkalmazkodó igénybevétele | 242 |
A hatalomforrások fejlődése | 246 |
A hatalom forrásai | 247 |
A hatalom érzékelése | 248 |
Pusztuló hatalomforrások | 249 |
A hatalom-érzékelés profilja | 251 |
A hatalom-érzékelés profiljának fejlődése | 252 |
A hatalom-érzékelés profiljának felhasználása | 253 |
Megállapítások | 255 |
9. fejezet | |
Az emberi erőforrások fejlesztése | 256 |
A hatékonyság növelése | 257 |
Kitörés a sikertelen körből | 261 |
A fejlődési szakasz | 262 |
Mit akar a vezető befolyásolni? | 262 |
Hogyan dolgozik a befolyásolni kívánt személy jelenleg? | 263 |
Az érettség meghatározása | 263 |
Az érettség fokozása | 265 |
Fokozatos megközelítések | 266 |
Az idő és a fejlődési szakasz | 272 |
Az érettség megváltoztatása viselkedés módosítással | 273 |
A kedvező megerősítés | 275 |
A megerősítés egyéniesítése | 275 |
A megerősítés időzítése | 276 |
A következtetés megerősítés | 277 |
Nem valamiféle megvesztegetés ez az egész megerősítés? | 278 |
10. fejezet | |
Konstruktív fegyelem | 279 |
Hanyatló szakasz | 279 |
A beavatkozások időzítésének fontossága | 284 |
Néhány hasznos tanács az egyén fegyelmezéséhez | 285 |
Büntetés és kedvezőtlen megerősítés | 288 |
Megsemmisülés | 290 |
Mikor kell a büntetést, vagy a megsemmisülést alkalmazni? | 292 |
Példa a viselkedés módosításának alkalmazására | 293 |
Problémák. Mi kinek a problémája - avagy kié a probléma? | 294 |
Helytelen reagálások az emberek problémáira | 299 |
A problémát ott kell hagyni, ahová való | 303 |
11. fejezet | |
Hatékony kapcsolatok kialakítása | 306 |
Az eszközrendszer | 306 |
Vezetői stílus | 307 |
Stíluskör, vagy rugalmasság | 307 |
A stílus alakíthatósága | 309 |
A rugalmasság akarat kérdése | 310 |
Csak egyetlen alkalmas stílus lehetséges? | 311 |
A VHAL eszközrendszer felhasználása | 313 |
A Johari ablak | 313 |
Visszajelzés | 316 |
A közlés | 319 |
Önérzékelés és stílus ellentéte | 321 |
Késő már? | 325 |
VHAL profilok | 327 |
Példa | 327 |
Mi a kétstílusú profil | 327 |
Nagy rugalmasság | 328 |
Hivatkozás a helyzeti vezetésre | 328 |
Stílus profil | 328 |
Utalások a növekedésre és fejlődésre | 339 |
A csapat összeállítása | 342 |
Ki határozza meg a vezető vezetői stílusát? | 342 |
Megállapodás a vezetői stílusban | 343 |
A megállapodás eljárás | 344 |
Az eljárás gyakorlati megvalósítása | 346 |
Példa: "Megállapodás a vezetői stílusokban" alkalmazása az iskolában | 346 |
Az "Érettség és stílus párosításá"-nak alkalmazása | 347 |
12. fejezet | 352 |
A változás megtervezése és megvalósítása | 352 |
Általános vázlat a változás megértéséhez | 352 |
Diagnózis | 353 |
Nézőpont | 353 |
A problémák azonosítása | 354 |
Elemzés - a probléma azonosításának velejárója | 355 |
Megvalósítás | 357 |
Erőtér analízis | 357 |
Változási körök | 358 |
Kommunikációs szokások | 365 |
Változási folyamat | 370 |
Feloldás | 370 |
Változás | 371 |
Rögzítés | 372 |
Ajánlott cselekvés | 373 |
A csoportok közötti konfliktus feloldása | 373 |
A csoportok közötti versengés következményei | 374 |
A csoportok közötti ütközés megakadályozása | 376 |
Blake, Shepard és Mouton modellje | 376 |
Szervezeti növekedés | 379 |
Szervezeti fejlődés | 383 |
A szervezeti hatékonyság és szervezeti fejlődés | 384 |
A szervezeti fejlődés problémája | 385 |
A változás hatása a teljes rendszerre | 386 |
13. fejezet | |
A vezetés elmélet szintézise | 389 |
Egységes megközelítés | 389 |
A helyzeti vezetés és a motiváció | 389 |
Helyzeti vezetés, vezetői stílusok, és az emberi természet | 392 |
Helyzeti vezetés és tranzakcionális analízis | 399 |
A helyzeti vezetés és az ellenőrző rendszerek | 402 |
Helyzeti vezetés és hatalombázisok | 404 |
A helyzeti vezetés és a probléma tulajdona | 406 |
A helyzeti vezetés és a szervezeti növekedés | 407 |
A helyzeti vezetés és a változás | 409 |
Összefoglalás | 413 |
Konzultációk | 416 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.