1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Száz éves a Kiskunfélegyháza-Kiskunmajsa vasútvonal (1899-1999)

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Magyar Államvasutak Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: Vasúthistória Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nagy gondossággal és szakértelemmel megírt, adatokban gazdag könyvecskét vett kezébe a tisztelt olvasó. A MÁV Rt. területi igazgatóságai az elmúlt évtizedben egyre több figyelmet fordítanak a... Tovább

Előszó

Nagy gondossággal és szakértelemmel megírt, adatokban gazdag könyvecskét vett kezébe a tisztelt olvasó. A MÁV Rt. területi igazgatóságai az elmúlt évtizedben egyre több figyelmet fordítanak a jubiláló vasútvonalak emlékeinek összegyűjtésére, a róluk való méltó megemlékezésre. Az 1996-os év, a magyar vasút 150 éves nagy jubileuma megerősítette igyekezeteink helyességét, s azt is bebizonyította, hogy az emlékek megőrzése nemcsak a vasutasok, a szakmabeliek feladata, hanem az érintett települések lakosai, önkormányzatai is őszinte érdeklődéssel fordulnak felénk és szívesen társulnak a vasúti évfordulók megünnepléséhez.
Így történt ez a most első százéves szolgálatát letöltő Félegyháza-Majsa Helyiérdekű Vasút megnyitásának jubileumán is.
A századfordulós vasútépítések a Duna-Tisza közötti területet egyre sűrűbben hálózták be. 1895-ben a Szolnok-Kiskunfélegyházi HÉV nyitotta meg vonalait a nagyérdemű utazóközönség előtt.
A lakosság egyre inkább érezte, hogy megszűnt a bezártsága, nem lett tovább a kerékmarasztaló utak foglya. Az egésznapos kocsizást fölváltotta az 1-2 órás vonatozás lehetősége. Lüktetőbbé, gyorsabbá vált az élet, elérhetőbb lett a város, a távoli táj. Száz éven át az a vasút a fejlődés, a dinamika, a boldogulás vonala volt. Reményeink szerint e feladatának a jövőben is töretlenül megfelel, hűen szolgálja utasait, fuvaroztatóit.
Könyvünk mérnöki alapossággal szól a vasútvonal minden műszaki létesítményéről, üzemeléséről, pénzügyi-gazdálkodási helyzetéről. Név szerint a vasút tervezőit, igazgatósági, felügyelő-bizottsági tagjait, a különböző beosztású vasúti vezetőket említi meg. A jubileum legyen alkalom arra is, hogy emlékezzünk a száz év alatt is szoláglatot teljesítőkre, akik életük egy részét - vagy egészét - e vasút ügyének szentelték. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
A Duna-Tisza közének közlekedési helyzete a múlt században és a vasúti hálózat kialakulása9
A félegyháza-halasi vasútvonal előmunkálati és építési engedélye13
A félegyháza-majsai vonalszakasz építése és üzembe helyezése33
A kiskunmajsa-kiskunhalasi vonalrész építésének engedélyezése44
A kiskunmajsa-kiskunhalasi vonalrész építése és üzembe helyezése49
A HÉV társaság gazdasági helyzete57
A vasút üzeme67
A vasútvonal munkáját irányító szervezetek, szolgálati helyek és személyek79
A vasútvonal korszerűsítése86
A vasútvonal munkatársainak névsora (1999)98
Befejezés102
Függelék103
Utószó105
Irodalomjegyzék106
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv