1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Csurgói Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium és Óvónői Szakközépiskola Évkönyve az 1988-89. tanévről az iskola fennállásának 196. évében

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A megújulás útján
A középiskola általánosan megfogalmazott célját, "mindenoldalúan művelt embert" a funkcionáló iskolai struktúrában nem vagyunk képesek az érettségivel kibocsátani. Ha "minden... Tovább

Előszó

A megújulás útján
A középiskola általánosan megfogalmazott célját, "mindenoldalúan művelt embert" a funkcionáló iskolai struktúrában nem vagyunk képesek az érettségivel kibocsátani. Ha "minden oldaúan művelt ember" hagyja el az iskolát, akkor a véleményem szerint általánosan műveletlen, mindenbe beleszülő, de érdemileg nyilatkozni nem tudó, nagy fellángolását gyors kudarcra váltó, mindent elfogadó és mindent tagadó ember lesz. Nem ilyen fiatalokra van szükségünk, hanem azokra, akik rendelkeznek gyors döntésű képességgel, toleránsak, vállalkozó kedvűek is, humán értékek iránt fogékonyak. Ezen tulajdonságok csak úgy érhetők el, ha a tudományok axiómáit, alapazonosságait sajátíttatjuk el, és a kutatómunka módszereit tanítjuk meg a lexikális tudás helyett. Így tanítási módszereink lehetőséget kell, hogy biztosítsanak tanulóinknak a kísérletezésre, tévedéseik korrigálására, észrevételeik igazolására. Ezen elvárások csak intenzívebb egyéni tanulással valósíthatók meg. Tanáraink arra törekedjenek, hogy az egyéni tanulás kultúráját alakítsák ki tanulóikban és értessék meg velük a tudás természet és társadalom formáló erejét. A tanulókban rejlő egyéni képességek kiaknázásával - tehetséggondozással - járuljanak hozzá, hogy az adottságokat csak a produktív munka árán kamatoztathatják. A tenni akarás szándéka nemes, de csak a tett hordozhat pozitív értékekeket. Így a társadalom számára cselekedni akaró fiatalok kibocsátását célozzuk meg, akik egészséges kockázatvállalással, kellő önbizalommal irányulnak az újra. Elképzeléseink, terveink nem realizálódnak akkor, ha a tudás társadalmi elismertsége nem emelkedik. Nehéz gazdasági helyzetünkből viszont csak a tudomány, munkábaállításával, a szellemi kapacitás jobb kihasználásával juthatunk ki. Vissza

Tartalom

Előszó3
Az iskolapadtól az igazgatói székig4
Csokonai: Jövendölés az első oskoláról a Somogyban7
Dr. Horváth József: A csurgói gimnázium 200 éve9
Iskolatörténeti dokumentumok79
Nyárády Gábor: Az első lélegzet106
Stelkovics Gyuláné: Az Óvónőképző118
Földházi Jánosné: A kollégiumról120
Violáné Bakonyi Ibolya: A Nagykönyvtár124
Zloch Istvánné: Egy pályázat anyagából127
Országos eredményeink131
Horváth Lajos: Egy szép feladat140
A gimnázium mecénásai145
Az öregdiákok Baráti Köre154
Visszaemlékezések156
Legjobbjaink emlékei234
Az iskola tanárai246
A gimnázium dolgozói259
Tanulóink névsora262
Képek271
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv