1.041.260

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola igazgatása 3.

Az igazgató szerepe/Munkaügy és munkajog/Tárgyalástechnika

Szerkesztő

Kiadó: Etnikum Kiadó és Nyomda Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 221 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-90-1045-6
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés7
Az igazgató szerepe (Mezei Gyula)9
Az igazgató alkalmasságáról9
A törvényes előírások9
A sikeres pedagógus11
A tanári erények nem elégségesek13
Az igazgató személyisége14
Legyen kiegyensúlyozott, harmonikus egyéniség15
Jellemezze a kezdeményezőkészség15
A kommunikációs készség a siker feltétele16
Nélkülözhetetlen az irányítás készsége16
A közösségalkotás képessége a pedagógiai vezető erénye17
Szükséges a kellő önismeret, önbizalom18
Az érzelmek fegyelmezése megtanulható18
Az igazgató szakmai felkészültsége19
Követelmény az átfogó pedagógiai kultúra19
Tájékozottság a vezetéselméletben19
Igazgatási, gazdálkodási, jogi, vezetéspszichológiai ismeretek20
A gyakorlat tapasztalatai20
Az igazgató közéleti ember21
A pályázati rendszer22
A pályázatot ki kell írni22
A nevelőtestület véleményezési joga23
Az igazgató munkájának értékelése23
A pályázó vezetői programmal pályázik24
Szemelvények26
A hatékony vezető (Golnhofer Erzsébet)26
A vezetés szakszerűsége (Mezei Gyula)27
Dokumentum28
Önismereti gyakorlat iskolavezetők számára (Horváth Márton)28
Kérdések, feladatok31
Az igazgató szerepe a vezetésben33
Az iskolában nincs kollektív vezetés33
A pedagógiai vezetés tartalma36
A tanügyigazgatási feladatok37
Az igazgató személyzeti vezető is39
Szervezeti és tárgyi feltételek40
Az igazgató hatalmának forrásai41
Célszerű munkamegosztás a vezetésben42
Nagy változatosság a feltételekben42
A lineáris szervezet lehetőségei45
Funkcionális és szervezeti felépítés46
A törzskari szervezet előnyei49
Szemelvények52
Az iskolavezetés modelljei (Golnhofer Erzsébet)52
Közvetlen segítőtársaink, az igazgatóhelyettesek (Zalka György)54
A pedagógiai önállóság (Mezei Gyula)55
Kérdések, feladatok56
Az iskola működése, önállósága63
Az iskola önállósága65
Az autonómia történeti előzményei65
Az elmúlt évtizedek változásai65
Az önállóság öt területe66
A szakmai önállóság67
Mit jelent a szervezeti önállóság?6+7
Önállóság a személyzeti és munkaügyekben68
Önállóság a gazdálkodásban73
Az igazgatási önállóság74
Az iskolában működő önkormányzatok75
A nevelőtestület jogai76
A szakmai munkaközösségek feladatai76
Az egy osztályban tanító tanárok79
Az ifjúsági önkormányzatok a diákokat képviselik83
A szülői önkormányzatok érdekeltsége83
Szemelvények84
A legtöbbet hangoztatott aggályok (Mezei Gyula)85
Autonómia: mítosz és valóság (Kozma Tamás)85
Kérdések, feladatok86
Munkaügy és munkajog (Bosch Márta)86
A munka világának jogi szabályozásáról és az intézményen belüli sajátos szabályozásáról88
Törvények és jogszabályok alapján89
A közalkalmazotti jogviszony jogi szabályozása89
Érdekegyeztetés belső munkaügyi szabályok89
Érdekegyeztető fórumok89
A közalkalmazotti szabályzat93
A kollektív szerződés93
A szerződéskötő partnerek93
A szerződésben szabályozható kérdések94
Külön szabályok az intézményvezetőkre96
A kollektív szerződés formája, szerkezete96
A kollektív szerződésbe tartozó témák96
A kollektív szerződés módosítása, megszüntetése97
A személyi döntések kiemelkedő szerepe98
A pályázatok kiírása98
A kinevezés jogviszont teremt100
Mit tartalmaz a munkaköri leírás?102
Dokumentumok103
Közalkalmazotti szabályzat105
Kollektív szerződés108
Munkaköri leírás iskolai igazgatóhelyettes részére110
Munkaköri leírás diákotthoni igazgatóhelyettes részére110
Kérdések, feladatok113
A személyi illetmények és az anyagi elismerés115
A közalkalmazottak illetményéről117
A fizetési osztályba sorolás elvei119
Besoroáls a pedagógusi munkakörben121
A nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatottak osztályba sorolálsa121
A további szakképesítés, szakképzettség elismerése122
A kinevezési okirat szerepe az elismerésben123
A besorolás alapja az iskolai végzettség126
Alkalmazás a pedagógiai szakszolgálat intézményében128
A fizetési fokozatok megállapítása130
Garantált illetmény132
A pedagógusok kötelező óraszámának emelésével kapcsolatos kompenzáció134
Kötelező és adható pótlékok135
A kiemelkedő teljesítmény elismerése135
A túlmunka és díjazása136
Jubileumi jutalomra jogosultság137
A minősítés értékelést jelent139
Kérdések, feladatok140
A közalkalmazotti jogviszony141
A közalkalmazotti jogviszony megszűnése142
Fegyelmi felelősségre vonás144
Az intézmények ügyvitele és ügyiratkezelése145
Az ügyintézés és az iratkezelés145
Tanügyi nyilvántartások147
A beírási napló, a felvételi és mulasztási napló149
A foglalkozási napló151
A törzslap151
A bizonyítvány153
A tantárgyfelosztás és az órarend153
A jegyzőkönyv153
A tanügyi nyilvántartások vezetése153
Kérdések, feladatok154
Tárgyalástechnika (Pais Károlyné)155
Mit nevezünk tárgyalásnak?155
A tárgyalás néhány fajtája155
Üzleti tárgyalás157
Informális tárgyalások157
Szemelvények158
Mi a kommunikáció?159
Kérdések, feladatok160
A kommunikációs jelek értelmezésének háttere162
A jelrendszerek elsajátítása163
Közös ismeretek szükségesek163
Értékrend, alapeszmék, szemléletmód164
Kérdések, feladatok165
A sikeres kommunikáció feltételei169
A sikeres kommunikáció feltételei169
A személyes benyomások, várakozások170
Személyes érdek, elfogultság, sztereotípia171
A hangulat szerepe171
A beleélés még nem empátia172
A saját magunkról alkotott kép szerepe174
Kérdések, feladatok176
A kommunikáció eszközei177
A nyelv, mint a hatásgyakorlás eszköze179
A nyelvi megformálás fontossága183
Szólj, s megmondom, ki vagy!185
A rétegnyelvi elkülönülés185
Kérdések, feladatok186
A nem verbális jelzések gazdag rendszere188
Gesztusok, mimika, testtartás190
A tér berendezése, használata és értelmezése193
Kérdések, feladatok195
A meggyőzés196
Első helyen áll az információ forrása198
Negatív és pozitív hangulatkeltés202
Az érvek felvonultatása203
Az emlékezet sajátos működése203
Milyen módon adjuk elő érveinket?205
Gyakorlati megfontolások a tárgyalással kapcsolatban206
Kommunikáció a tárgyalás folyamatában208
Kérdések, feladatok211
Bibliográfia213
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem