1.035.200

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dialógus

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Szent István Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-360-208-4
Megjegyzés: Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Sziénai Szent Katalin Dialógusa egyike a legmélyebb könyveknek, amelyeket a keresztény misztikáról valaha írtak. Csodálatos isteni tanítást tartalmaz, amely mindazoknak szól, akik komolyan törekszenek az életszentségre. De kincse az egész emberiségnek is. mert mindenkihez szól: "az ember" lelki, állapotát, gyengeségét, önszeretetét és az abból eredő bűnöket és bajokat tárja fel, és olyan orvosságokat tud nyújtani, amelyek mindenkit gyógyítanak. Ezért alkalmas a mű arra, hogy bárkit a szebb, a szentebb életre vezessen.
A Dialógus csodálatos párbeszéd isten és Katalin, Isten és a lélek, az Ég és a föld között. Az örök Igazság tanítja az értelmes teremtményt arra, hogy a keresztény tökéletesség, az üdvösség útja nem rendkívüli vezeklésekben, hanem az igazság megismerésében és szeretetében, "a szeretetben" áll. A Könyv ezért nem veszíti érvényét, ezért szerették annyira a középkorban, és ezért szeretheti meg a mai olvasó is.

Tartalom

Előszó
Hogyan egyesül a lélek Istennel az imádságban
Egy lélek a szemlélődés magasságába emeltetve négy kérést terjeszt Isten színe elé21
E lélek vágya igen megnövekedett, amikor Isten megmutatta neki a világ nyomorúságait22
ELŐZMÉNYEK ÉS ÍGÉRETEK
A szeretet és a megfontoltság, mint a tökéletesség lényege és normája
Ha a teremtmény meg van fosztva a természetfeletti szeretettől, egyetlen cselekedete sem elegendő sem a bűn miatti bűnhődésre, sem az érdemszerzésre27
A vágy és a szívbéli töredelem elégtételt nyújthat a bűnért és a büntetésért önmagunk és mások nevében is. Néha azonban csak a bűnért nyújt elégtételt, a büntetést nem törli el28
Istennek nagyon tetszik az érte szenvedni akaró lélek vágya31
Minden erényt és hibát a felebarát közreműködésével gyakorol a lélek 31
Hogyan hatnak az erények a felebarát közreműködésével és miért különböznek annyira a teremtményekben33
Az erények az ellentéteik által mutatkoznak és erősödnek meg35
Az akaratnak elsősorban az erények megszerzésére és nem a vezeklésre kell irányulnia36
A szeretet, az alázatosság és a megfontoltság egységet alkotnak, s a léleknek hozzájuk kell formálódnia38
A vezeklést és a többi testi gyakorlatot úgy kell tekinteni, mint az erény megszerzésének eszközét, s nem mint az érzület elsődleges tárgyát. A megfontoltság világosságának különböző megnyilvánulásai39
Az eddig mondottak egy részének megismétlése. Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseiért megújítja Egyházát41
Az üdvösség misztériuma Isten tervében
Isten válasza kimondhatatlan szeretetet ébreszt a lélekben. Imádkozik Istenhez a szent Egyházért és a népért45
Isten elmarasztalja a keresztény népet és különösen az ő szolgáit. Néhány igazság Krisztus Testének szentségéről (az Oltáriszentségről) és a megtestesülés jótéteményéről47
Krisztus szenvedése után a bűn súlyosabb büntetést érdemel, mint előtte. Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseire és imáira való tekintettel irgalmas lesz a szent Egyházhoz49
A lélek, Isten jóságát egyre jobban megismerve, nem elégedett meg azzal, hogy csak a keresztény népért és a szent Egyházért könyörögjön, hanem könyörgött az egész világért51
Isten elmarasztalja értelmes teremtményeit, főleg önszeretetük miatt. A hozzá könyörgő lelket pedig imádságra és könnyekre serkenti51
Isten kezei közül senki sem bújhat ki: mindenki az ő kezei között van vagy az irgalmasság, vagy az igazságosság által52
A lélek, mivel növekedett benne a szeretet tüze, azt kívánta, hogy vérrel verítékezhessen53
Szorongatásaink türelmes elviselése nélkül nem tetszhetünk Istennek. Isten megerősíti ezt a lelket és a lekiatyját, hogy igaz türelemmel viseljenek mindent53
Az égbe vezető út Ádám engedetlensége miatt megszakadt, ezért Isten a saját Fiából épített hidat, melyen el lehet jutni az égbe54
Isten megmutatja a léleknek az égbe vezető híd nagyságát55
Szőlőművesek vagyunk valamennyien, Isten küld minket az Egyház szőlejébe. Saját szőleje van mindenkinek önmagában, de egyesülnünk kell az igaz szőlőtővel, Isten Fiával56
Isten megmetszi az igaz szőlőtőn élő szőlővesszőket, azaz az ő szolgáit58
AZ IGAZSÁG ÉS AZ IRGALMASSÁG ÚTJA
Az emberré lett Ige: híd és az igazság útja
A lélek hálát ad Istennek, majd kéri, hogy mutassa meg neki azokat, akik a hídon járnak, és azokat, akik nem mennek rajta keresztül63
Ennek az áldott hídnak három lépcsőfoka van, melyek a lélek három állapotát jelzik. Hogyan kell érteni Krisztus e szavait: "Ha magasba emeltetem, mindeneket magamhoz fogok vonzani"63
Ez a híd kövekből van rakva, kövei az igaz és királyi erények. Van egy fogadó rajta, ahol enni adnak a vándoroknak. Aki a hídon jár, az életre megy, aki alatta, a folyóban jár, az a halálba és a kárhozatba tart 65
Mindkét úton, a hídon is, a folyóban is fáradsággal lehet csak járni. A hídon járó lélek öröme67
A Mennybemenetel napján ez a híd fölment a mennybe, mindazonáltal nem szakadt el a földtől67
A lélek csodálattal eltelve Isten irgalmassága iránt, felsorolja az isteni gondviselés sok ajándékát és kegyelmét, amelyeket az emberi nemnek adott. Az irgalmasság himnusza70
A folyó, amely elragadja az embert, és a rossz elleni harc
Azok méltatlansága, akik a híd alatt járnak. Isten az ilyen lelket a halál fájának nevezi. Ez a fa főleg négy víciumba ereszti gyökerét71
A halál fájának gyümölcsei annyira különböznek egymástól, amennyire különbözőek a bűnök. A testiség bűne72
A halál fájának egy másik gyümölcse a fösvénység. A belőle származó rosszak73
Azokról az uralkodókról, akik az igazságtalanság gyümölcsét termik74
A felsorolt és egyéb hibák miatt a lélek hamis ítélkezésbe esik. Az ilyenek méltatlansága74
Krisztus e szavairól: "Elküldöm a Vigasztalót, aki vádolni fogja a világot az igazságtalansággal és a hamis ítélettel". E vádak egyike szüntelenül hangzik75
A második vád szemrehányást tesz az igazságtalanságért és a hamis ítéletért, általánosságban is, konkréten is77
A kárhozottak négy fő gyötrelme, melyekből a többi következik. Az ördög rútsága78
A harmadik vád az ítélet utolsó napján történik79
A kárhozottak már semmi jót sem tudnak kívánni80
Az üdvözültek dicsőségéről80
Hogyan növekszik a kárhozottak szenvedése a végítélet után83
A kísértések haszna. A lélek már a halál pillanatában, mielőtt még elszakadna a testtől, látja és ízleli a helyet, ahová menni fog, azaz a dicsőséget vagy a büntetést, amelyet kapnia kell84
Az ördög mindig a jó látszatával szedi rá a lelket. Akik nem a hídon járnak, hanem a folyón mennek át, megtévednek és beleesnek épp abba a szenvedésbe, amit el akartak kerülni. Egy fáról, melyet a lélek egy látomásában látott86
A földi élet útján senki sem jár szenvedések nélkül, mert a föld a bűn miatt töviseket és bogáncsokat terem. Kiknek nem ártanak a tövisek87
Az értelem szemének vakságából következő bajok. Azok a jó cselekedetek, melyeket nem a kegyelem állapotában vittek végbe, nem számíttatnak be az örök életre89
Isten törvényeit az evangéliumi tanácsok nélkül nem lehet megtartani. Bármilyen állapotban élhet az ember Isten tetszésére, ha jó és szent akarata van91
A világ emberei nem tudnak betelni azzal, amit birtokolnak. Arról a szenvedésről, melyet a gonosz akarat okoz már ebben az életben93
A szolgai félelem nem elég az örök élethez, de aki tevékeny e félelemben, az eljut az erény szeretetére95
Nagy keserűség töltötte el a lelket azok vaksága miatt, akik elmerültek a folyóban96
A három lépcső, melyek a hídban, azaz Isten Fiában vannak, a lélek három képességét jelentik97
A lélek nem lehet kitartó és nem érheti el célját, ha nem egyesül e három képességre99
Krisztus e szavainak magyarázata: "Aki szomjazik, jöjjön hozzám és igyék!"99
A tökéletesség ösvénye: törvény és erény
Hogyan kell élnie az értelmes teremtményeknek, hogy kilábaljon a világ tengeréből és fölmehessen a hídra101
Néhány dolog rövid megismétlése103
A híd három lépcsője a lélek három állapotát jelzi. Isten felszólítja ezt a lelket, hogy emelkedjék önmaga fölé és szemlélje az igazságot104
A lélek az isteni tükörbe tekintve meglátta, hogy a teremtmények különféle módokon járnak105
Az erény szeretete nélküli szolgai félelem nem elegendő ahhoz, hogy örök életet adjon. A félelem törvénye és a szeretet törvénye egy valóság105
A szolgai félelem tökéletlen állapotát az első lépcső jelképezi. Aki gyakorolta magát a szolgai félelemben, eljut a szent istenfélelemre, a második lépcsőre, amely tökéletesebb állapot106
Azok tökéletlensége, akik a maguk hasznára és vigasztalására szolgálják Istent107
Hogyan nyilatkoztatja ki magát Isten az őt szerető léleknek?109
Miért nem így mondta Krisztus: "Kinyilatkoztatom majd az én Atyámat", hanem: "Kinyilatkoztatom majd magamat"110
Miképpen jut fel a lélek a szent híd első lépcsőjéről a másodikra111
Amikor a lélek tökéletlenül szereti Istent, a felebarátot is tökéletlenül szereti. E tökéletlen szeretet jelei113
Az imádságról és a lélek állapotairól
Hogyan jut el a lélek az egyszerű és nagylelkű szeretere. Kezdődik az imádságról szóló rész115
Néhány igazság Krisztus Testének szentségéről. Hogyan lép át a lélek a szóbeli imádságból a benső imára. E lélek egyik látomása115
Azoknak a világi embereknek tévedése, akik csak a saját vigasztalásukért és örömükért szeretik és szolgálják Istent119
Isten szolgáinak tévedése, akik még tökéletlen szeretettel szeretik Istent121
Vannak, akik nem segítenek a felebarát szükségén, nehogy elveszítsék a maguk békéjét és vigasztalását122
Azok tévedése, akik minden érzületükkel a vigasztalásokhoz és a benső látomásokhoz ragaszkodnak123
Akik benső látomásoknak és vigasztalásoknak örvendenek, megtévedhetnek amiatt, hogy az ördögöt világosság formájában látják. Jelek, melyekből felismerhető, hogy egy látomás mikor való Istentől és mikor az ördögtől124
A lélek, aki valóban ismeri önmagát, bölcsen elkerüli a mondott tévedéseket125
Hogyan indul a lélek a tökéletlen szeretetből és jut el a tökéletes szeretetre, amely baráti és Fiúi szeretet126
Jelek, amelyekből felismerhető, hogy a lélek eljutott a tökéletes szeretetre127
A tökéletlenek csak az Atyát akarják követni, a tökéletesek azonban követik a Fiút. A különböző keresztségekről128
A lélek, amint fölér a szent híd harmadik lépocsőjére, azaz eljut a szájhoz, átveszi a száj feladatát. Ide érkezésének igazi jele az, hogy a saját akarata meghalt130
A lélek tevékenységei, amikor felért a harmadik szent lépcsőre132
A negyedik állapotról, amely nem válik el a harmadiktól. A negyedik állapotba jutott lélek cselekedetei. Isten soha nem távozik el tőle, jelenlétét a lélek szhüntelenül érzi134
Isten a tökéletes lélektől nem vonja meg jelenlétének érzését, sem a kegyelmet, ellenben megvonja az egyesülést137
A világ fiai akár akarják, akár nem, dicsérik és dicsőítik Istent139
Még az ördögök is dicsőítik és dicsérik Istent139
A lélek e jelen élet szenvedéseiből kilépve a maga egészében látja Isten dicsőségét és dicséretét minden teremtményben. A vágy szenvedése megszűnik, maga a vágy azonban megmarad140
Amint Szent Pál apostol, miután elragadtatott, hogy lássa a boldogok dicsőségét, azt kívánta, hogy oldódjék el a testtől, ugyanígy az életszentség fent elmondott harmadik és negyedik állapotába jutott lelkek is erre vágyakoznak 141
Miért vágyódik a lélek arra, hogy eloldódjék a testtől? Ha nem is lehet ebben része, nem tér el Isten akaratától, hanem inkább dicsekszik benne, mint minden más szenvedésben, melyeket Isten dicsőségéért viselhet el143
Akik eljutottak az egyesülés állapotára, azok értelmének szemét a beléjük árasztott kegyelem természetfölötti világossága világosíja meg. Az üdvösségre vonatkozó jótanácsért jobb egy szent lelkiismeretű és alázatos személyzet, mint egy gőgös tudóshoz fordulni144
A már elmondottak rövid összefoglalása. Isten rávezeti ezt a lelket arra, hogy minden teremtményért és a szent Egyházért könyörögjön147
A könnyekről szóló tanítás
A lélek arra kéri Istent, ismertesse meg vele a lélek állapotait és a könnyek gyümölcseit149
A könnyek öt fajtájáról149
A lélek különböző állapotainak megfelelő különböző könnyek150
Az előző fejezet összefoglalása. Az ördög menekül azoktól, akik a könnyek ötödik fokán vannak; zaklatásai csak segítik ennek az állapotnak az elérését154
Akik szeretnének sírni, de nem tudnak, azoknak tűz-könnyeik vannak. Miért vonja meg Isten a szem könnyeit155
A könnyek öt foka közül csak a négy utolsó ad végtelen könnyeket. Isten úgy akarja, hogy ne véges, hanem végtelen dolgokkal szolgáljuk őt157
Azoknak a könnyeknek gyümölcséről, melyeket a világ emberei hullatnak158
A világ embereit, akik a mondott módon sírnak, négy különböző szél tépázza160
A könnyek második és harmadik fajtájának gyümölcsei162
A könnyek negyedik fokának, az egyesítő könnyeknek gyümölcse164
A három világosság, mellyel el lehet jutni a lélek tökéletes tisztaságára
A lélek köszönetet mond Istennek a könnyek különböző fokainak magyarázatáért és föltesz két kérdést167
Az értelem világosságára minden léleknek, aki igazságban akar szolgálni Istennek, szüksége van. A világosságról általában168
Azokról, akik inkább a testi vezeklésre, mint a saját akaratuk megölésére vágyakoznak. A második világosság tökéletesebb, mint az általános világosság170
Az értelem harmadik és legtökéletesebb világossága. Milyen tetteket hajt végre a lélek, aki eljutott erre a világosságra. A lélek egy látomása révén megtudja, hogyan lehet eljutni a tökéletes tisztaságra. Nem szabad ítélkezni a felebarát felett171
Miképpen kapják az örök élet zálogát ebben az életben azok, akik a harmadik, a legtökéletesebb világosságban élnek174
Hogyan kell megdorgálni a felebarátot úgy, hogy a lélek ne essék hamis ítélkezésbe175
Soha nem szabad ítélkezni annak bűne felett, akiért imádkozunk, még akkor sem, ha Isten kinyilvánította volna, hogy az a lélek telve van sötétséggel176
Nem a vezeklést, hanem az érzületet és az erények szeretetét kell alapnak és az akarat elsődleges tárgyának tekinteni178
A mondottak összefoglalása és egy kiegészítés a felebarát feddéséről179
Jelek, melyekből felismerhető, hogy a látogatások és benső látomások Istentől falók-e vagy az ördögtől180
Isten beteljesíti szolgái szent vágyait. Nagyon tetszik neki az a lélek, aki állhatatosan zörget igazságának kapuján182
AZ EGYHÁZ ÉS A VILÁG ISTENI KORMÁNYZÁSA
A szent Egyház misztikus teste
A lélek hálát ad Istennek és megalázkodik, majd imádkozik az egész világért és különösen a szent Egyház misztikus testéért, saját gyermekeiért és két lelkiatyjáért. Ezután kéri, hogy a szent Egyház szolgáinak hibáiról beszéljen neki Isten187
Isten imádságra serkenti a lelket és válaszol néhány kérdésére188
A papok méltóságáról. Krisztus Testének szentségéről. A méltó és méltatlan módon történő áldozásról189
A test érzékei tévednek e Szentséggel kapcsolatban, a lélek érzékei azonban nem; ezért e lélek érzékeivel kell látni, ízlelni és érinteni. A lélek egy látomása193
Annak a léleknek kiváló állapota, aki kegyelemben fogadja a Szentséget194
A Szentség kiválóan kiemeli a papok méltóságát. Isten a papoktól nagyobb tisztaságot kíván, mint más teremtményeitől195
A szentségeket nem lehet eladni és megvenni. Akik a szentségeket fogadják, azoknak segíteniük kell a földi dolgokkal a szolgákat. Amit a szolgák kapnak, háromfelé kell osztaniuk196
A papok méltóságáról. A szentség erejét nem csökkenti sem a kiszolgáltató, sem a szentséget fogadó bűne. Isten nem akarja, hogy a világiak beleavatkozzanak a szolgák megjavításába197
Az Egyház, illetve Isten szolgáinak üldözését Isten a magáénak tekinti198
Azoskról, akik különféle módokon üldözik az Egyházat és az Egyház szolgáit200
Az Egyházról és szolgáiról mondottak rövid megismétlése202
A szent és erényes szolgák kiválósága, erénye és szent cselekedetei. A naphoz hasonlók ők. Javító dorgálásaik a rájukbízottak felé 202
Az előző fejezet összefoglalása. A tiszteletről, amely egyformán megilleti a papokat akár jók, akár rosszak208
A klérus botrányai és ezek következményei
A rossz papok és szolgák élete és bűnei211
A rossz szolgákban igazságtalanság uralkodik, különösen azáltal, hogy nem javítják alaárendeltjeiket213
Az említett szolgák egyéb hibáiról, főleg arról, hogy kocsmába járnak, bűnös játékokat űznek és ágyasokat tartanak214
A gonosz szolgákban természetellenes bűn uralkodik. A lélek egy látomása e bűnről215
Az alárendeltek az elöljárók bűnei miatt nem javulnak meg. A szerzetesek bűnei. E bajok következményei218
Az említett gonosz szolgákban a paráznaság bűne uralkodik220
A rossz szolgákban fösvénység uralkodik: uzsorára adnak kölcsönt, főként pedig adják és veszik az Egyház javadalmait és a hivatalokat. Bajok, melyek e bírvágy miatt következnek a szent Egyházra223
A gonosz szolgákban a gőg uralkodik, melynek következtében elveszítik az igaz megismerést, és elkövetik a látszólagos konszekrálás bűnét226
Egyéb bűnök, melyek a gőgből és az önszeretetből származnak229
A rossz szolgák sok más bűne233
Az igazak és a bűnösök halála közötti különbség. Az igazak halála234
A bűnösök halála és szenvedése a halál pillanatában237
Az eddig mondottak rövid összefoglalása. Isten megtiltja, hogy világiak hozzányúljanak az ő papjaihoz, s felszólítja a lelket, hogy sírjon e nyomorult bűnösök miatt241
A lélek hálát adva és Istent dícsérve imádkozik a szent Egyházért242
Az isteni gondviselésről
Az isteni gondviselésről általában247
A remény is az isteni gondviselés ajándéka. Aki tökéletesebben remél, tökéletesebben ízleli a gondviselést249
Isten az Ószövetségben a Törvény és a Próféták által mutatta meg gondviselését. Majd elküldte az Igét, s végül az Apostolok, vértanúk és más szentek által gondoskodik rólunk. Semmi sem történik a teremtményekkel Isten gondviselése nélkül251
Minden a javunkra és üdvösségünkre szolgál, amit Isten történni enged. Vakok és tévedésban vannak azok, akik az ellenkezőjét gondolják252
Hogyan gondoskodott Isten egy konkrét esetben egy lélek üdvösségéről254
Isten különféle módokon nyilvánítja ki gondviselését teremtményeinek. Felpanaszolja hűtlenségüket. Egy ószövetségi előkép tanítása255
Isten üdvösségünk érdekében gondoskodik arról, hogy szorongatásokat szenvedjünk. Azok nyomorúsága, akik önmagukban és nem az ő gondviselésében bíznak. A benne remélők kiválósága257
Isten gondviselése a szentségek által. Hogyan gondoskodott csodálatos módon többször is egy lélekről, aki éhezett a Szentségre260
Isten gondviselése azok iránt, akik halálos bűnben vannak263
Isten gondviselése azok iránt, akik még nem tökéletesek a szeretetben265
Isten gondviselése azok iránt, akik a tökéletes szeretetben élnek268
A mondottak rövid megismétlése. Krisztus e szavairől: "Vesd ki a hálót a hajó jobb oldalán"271
A hálót az egyik tökéletesebben veti ki, mint a másik, ezért több halat fog. A tökéletesek kiválósága273
Az általános gondviselés ebben az életben és a másikban275
Isten gondviselése a szegények iránt277
A földi gazdagság rendetlen vágyából és megtartásából származó bajok279
Azok kiválósága, akik lelki okok miatt szegények. Krisztus a szegénységet nemcsak szavakkal, hanem életével is tanította. Isten gondviselése azok iránt, akik magukhoz ölelik ezt a szegénységet281
Rövid összefoglalás az isteni gondviselésről285
A lélek dicsérettel és hálával mond köszönetet Istennek, és megkéri, beszéljen az engedelmesség erényéről286
Az engedelmességről
Hol található az engedelmesség, mi veszi el a lélektől, mi a jele annak, hogy a lélek birtokolja, mi kíséri és mi táplálja289
Az engedelmesség az a kulcs, amellyel meg lehet nyitni az eget. Az övhöz kell kötzni ezt a kulcsot. Az engedelmesség himnusza291
Az engedetlenek nyomorúsága és az engedelmesek kiválósága293
Vannak, akik annyira szeretik az engedelmességet, hogy nem elégednek meg csak a parancsok teljesítésével, hanem különleges engedelmességre is kötelezik magukat295
Miképpen lehet eljutni az általános engedelmességből a különleges engedelmességre. A szerzetek kiválósága295
Az engedelmes szerzetesek kiválósága és az engedetlenek nyomorúsága299
Az igazán engedelmesek százat kapnak egy helyett s hozzá még az örök életet. Mit jelent ez a "száz"304
Az engedetlen szerzetes gonoszsága, nyomorúsága és fáradalmai. Az engedetlenség gyümölcsei305
Azok tökéletlensége, akik tartózkodnak ugyan a halálos bűntől, de a szerzetben nagyon langyosan élnek308
Az engedelmesség kiválósága és javai309
A szerzetesek és a szerzeten kívül élők engedelmessége közti különbség311
Isten nem a fáradság, nem az eltelt idő, hanem a szeretet nagysága szerint adja az érdemet. Csodák, melyeket Isten az igazán engedelmesek miatt tett. Az engedelmességhez szükséges megfontoltság312
ÖSSZEFOGLALÁS ÉS BEFEJEZÉS
A könyv anyagának rövid összefoglalása317
A lélek hálát ad és Istent dícsérve imádkozik az egész világért és a szent Egyházért. A hit erényét ajánlva fejezi be a könyvet319
Bibliográfia323
Név- és tárgymutató325

Sziénai Szent Katalin

Sziénai Szent Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sziénai Szent Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv