1.035.545

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vezetői magatartás, vezetési stílus a fejlett tőkés országokban


Kiadó: Országos Műszaki Információs Központ és Könyvtár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Belső használatra!
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A fejlett tőkés országokban már régóta megdőlt az a nézet, miszerint a vezetés nem tanulható és nem tanítható, hanem a vezetői készség a magas szakmai képzettségből fejlődik ki magától, s egy jó... Tovább

Előszó

A fejlett tőkés országokban már régóta megdőlt az a nézet, miszerint a vezetés nem tanulható és nem tanítható, hanem a vezetői készség a magas szakmai képzettségből fejlődik ki magától, s egy jó szakember egyben jó vezető is. Ez a szemlélet a XIX. században elfogadott és alkalmazott autokratikus vezetési stíluson alapult. A vezetőnek jó mesternek kell lennie, erre építette fel személyes tekintélyén alapuló (autokratikus) vezetési stílusát. A vezetőnek szakmailag felette kellett állnia beosztottjának. Ez volt a vezetői minősítés szinte egyetlen ismérve.
A tőkés országok gazdasági, technika, politikai és társadalmi változásai közepette tarthatatlanná vált az autokratikus vezetési stílus. A dolgozót addig önállótlannak tekintették, s a döntéseket a vállalatok csúcsán, a legfelső vezető(k) hoztá(k). Vissza

Tartalom

Bevezetés1
Vezetési stílusok3
A tekintélyelvű (autokratikus) vezetési stílus3
A közvetlen vezetői beavatkozást kizáró, (lassiez-faire) vezetési stílus4
Az önirányítású csoportokra épülő vezetési stílus4
A vezetők és a beosztottak együttműködésén alapuló résztvevő vagy kooperatív vezetési stílus5
"A főnökök váljanak ismét vezetőkké"6
Miként segít a pszichológia a menedzsereknek abban, hogy elfogadják és kövessék az utasítást6
Ötlépcsős terv a kommunikációs rendszer kiépítéséhez8
Hétlépcsős terv az új munkatárs bevezetéséhez10
Egy fluktuáció-vizsgálat tapasztalatai13
A dolgozók továbbképzése14
A teljesítmény szintentartásának, illetve foglalkozásának módszerei15
Ki kell szélesíteni a munkaterületet17
Az üzemen belüli összefüggések megismertetése18
A munka sokoldalú kialakítása19
Hogyan keltsük fel a dolgozók érdeklődését munkájuk iránt19
Állítson úgynevezett lehetetlen teljesítménykövetelményeket dolgozói elé20
Folytasson hatékony megbeszéléseket dolgozóival22
Bánásmód a kreatív típusú dolgozókkal24
A dolgozók teljesítményének szintentartási módszerei27
Hogyan mérsékeljük az ösztönzést gátló tényezőket?30
Feladatkijelölés és felelősségátruházás, kevés kockázattal, de nagy eredménnyel33
Pszichológiailag helyes időpont az ösztönzés fokozására34
A "státusz" szerepe a teljesítmények fokozásában35
Az emberi magatartás hatása a menedzser munkájára36
A pénzügyi ösztönzés hatásai a munkatermelékenység növelésében37
Az elégedettség érzése nem feltétlenül párosul a teljesítmények magas színvonalával40
Hogyan ösztönözzük a stagnáló teljesítményű dolgozót?40
A kapcsolattartás folyamatosságának biztosítása a vezetőkkel és a beosztottakkal41
A vezető kívánságainak érvényesítése anélkül, hogy a kollégáihoz fűződő jó viszonya kárt szenvedne42
A menedzser külső üzleti kapcsolatai43
Hogyan lehet az állandó kapcsolatot biztosítani egy mindig elfoglalt főnökkel?45
Hogyan viselkedjen azzal a beosztottjával szemben, aki megcélozta az Ön pozícióját46
Hogyan tegye magát nélkülözhetetlenné?46
A személyzeti munka területén szükséges változások, könnyítések48
Új munkaerő kiválasztásának módszere48
A beosztottak képességeinek megismerése és megítélése49
A beosztottak minősítésének főbb szempontjai50
Konfliktushelyzetek feloldásának módja. Megfelelő bánsámód a nehezen kezelhető munkatársakkal52
Melyek az első teendők egy krízishelyzet kialakításakor?53
Hogyan vonja a menedzser ismét ellenőrzése alá a kritikus helyzetbe került munkacsoportot?54
Megfelelő bánásmód a nehezen kezelhető munkatársakkal55
A részvevő vagy kooperatív vezetés, mint a kor követelményeinek legjobban megfelelő vezetési stílus57
A vezető és vezetettek kötelességei és jogai58
A helyes vezetői magatartás jellemzői62
A beosztottak helyes magatartásának jellemzői63
A résztvevő vezetési stílus eddigi tapasztalatai64
A nyolcvanas években a megváltozott világgazdasági körülmények között növekszik a vezető egyéniségek iránti kereslet65
Vezetni egyre fontosabb és egyre nehezebb70
A vezető személyiségének lényeges vonásai. A személyiségfejlesztés célja74
A vezetőnek egyéniségnek kell lennie74
A vezetőnek közösségi embernek kell lennie75
A vezető következő fontos sajátossága a mindenkori helyes értékítélet77
Vezetői személyiségfejlesztés analitikus csoportokban. A személyiségfejlesztés célja78
A csoport mint gyakorlóterep80
Az analitikus csoportmunka jellemzői84
A csoport új tapasztalatok megismerésének színtere87
A csoportmunka gyakorlati előkészítése91
Az önelemző csoportmunka egyéni tapasztalatai96
A csoportvezető kutatók tapasztalatai103
Irodalomjegyzék107
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv