1.035.434

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségbiztosítás, minőségellenőrzés

Szerző
Lektor

Kiadó: B+V Lap- és Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 164 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-7746-55-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A minőség ellenőrzésének kialakulása egyidejű az árutermelés kialakulásával, az ipari jellegű minőség-ellenőrzés pedig a gyáripar és a manufaktúrák, üzemek megszületésével. Az elmúlt száz évben különösen sokat fejlődött, változott a minőség ellenőrzése, célja, módszertana és szerepe. A művezetői ellenőrzéstől eljutottunk a Taylor-féle funkcionális minőség-ellenőrzésen, a statisztikai minőségszabályozáson keresztül egészen a teljes körű minőségszabályozásig.
A könyv fejezetei: 2. Történeti bevezető. 2. Minőségügyi és minőségbiztosítási fogalmak. 3. A minőség-ellenőrzés és a minőségbiztosítás szervezete. 4. A vállalati minőségbiztosítási rendszer és annak szabványos követelményei. 5. A minőségbiztosítási rendszer dokumentációja. 6. A vállalati minőség-ellenőrzés szervezete és feladatai. 7. Matematikai statisztikai módszerek. 8. Teljes körű minőségszabályozás (TQM). 9. Minőségszabályozási módszerek. 10. Minőségbiztosítás jellemzői a különböző ágazatokban. Minden fejezet után... Tovább

Fülszöveg

A minőség ellenőrzésének kialakulása egyidejű az árutermelés kialakulásával, az ipari jellegű minőség-ellenőrzés pedig a gyáripar és a manufaktúrák, üzemek megszületésével. Az elmúlt száz évben különösen sokat fejlődött, változott a minőség ellenőrzése, célja, módszertana és szerepe. A művezetői ellenőrzéstől eljutottunk a Taylor-féle funkcionális minőség-ellenőrzésen, a statisztikai minőségszabályozáson keresztül egészen a teljes körű minőségszabályozásig.
A könyv fejezetei: 2. Történeti bevezető. 2. Minőségügyi és minőségbiztosítási fogalmak. 3. A minőség-ellenőrzés és a minőségbiztosítás szervezete. 4. A vállalati minőségbiztosítási rendszer és annak szabványos követelményei. 5. A minőségbiztosítási rendszer dokumentációja. 6. A vállalati minőség-ellenőrzés szervezete és feladatai. 7. Matematikai statisztikai módszerek. 8. Teljes körű minőségszabályozás (TQM). 9. Minőségszabályozási módszerek. 10. Minőségbiztosítás jellemzői a különböző ágazatokban. Minden fejezet után összefoglaló és ellenőrző kérdések szerepelnek.
A tankönyv használatát a Szakképzési Tankönyv- és Taneszköz Tanács javaslatára az oktatási miniszter a 8216/2001. sz. alatt engedélyezte.
Ajánljuk: elsősorban a középiskolai tanulóknak valamennyi szakmacsoport tantárgyi moduljaiban, ezen felül pedig főiskolásoknak kiegészítő tankönyvként, minőségbiztosítással foglalkozó mérnököknek és más szakmák érdeklődőinek. Vissza

Tartalom

A minőségellenőrzés és a minőségbiztosítás története9
Minőség a kezdetekben9
A minőségellenőrzés koncepciójának kialakulása, fejlődése10
A minőségbiztosítás, a minőségellenőrzés következő szintje12
A szabványok és a minőségbiztosítás kapcsolata13
A teljes körű minőségszabályozás14
Összefoglalás15
Kérdések az 1. fejezet feldolgozásához16
Minőségügyi és minőségbiztosítási fogalmak17
Minőségügyi alapfogalmak17
A termékkel kapcsolatos minőségügyi fogalmak19
A minőségellenőrzéssel kapcsolatos fogalmak20
A minőségbiztosítással kapcsolatos fogalmak20
Összefoglalás23
Kérdések a 2. fejezet feldolgozásához23
A minőségügy szervezeti megoldásai25
Hagyományos minőségellenörzési szervezet25
Minőségközpontú szervezet27
Dinamikus minőségügyi szervezet28
Feladatok megosztása a minőségügyi szervezetben29
Összefoglalás30
Kérdések a 3. fejezet feldolgozásához30
A vállalati minőségbiztosítási rendszer és annak szabványos követelményei31
A minőségbiztosítási rendszerek kialakításának indokai31
Ráfordítások és várható hatások33
Az MSZ EN ISO 9000-es szabványcsalád felépítése, kapcsolódó követelmények34
Az MSZ EN ISO 9001 szabvány követelményei36
ISO 9001 szabvány várható változása42
A minőségbiztosítási rendszer tanúsítása45
Gyakorlati megvalósítás47
Összefoglalás50
Kérdések a 4. fejezet feldolgozásához50
A minőségbiztosítási rendszer dokumentációja51
A minőségbiztosítási dokumentumok rendszere51
A minőségbiztosítás egyes dokumentumai52
A minőségügyi rendszer dokumentumainak elkészítése, kezelése54
Összefoglalás57
Kérdések az 5. fejezet feldolgozásához57
A vállalati minőségellenőrzés szervezete és feladatai59
Hagyományos minőségellenőrzési szervezetek bemutatása59
Minőségközpontú minőségbiztosítási szervezet bemutatása62
Összefoglalás64
Kérdések a 6. fejezet feldolgozásához64
Matematikai-statisztikai módszerek67
Bevezetés67
A statisztikai-módszerek alkalmazásának kialakulása67
Matematikai-statisztikai alapok68
Az átvételi ellenőrzés fogalma és típusai72
Minősítéses ellenőrzés74
Méréses ellenőrzés74
Mintavételi módszerek74
Minősítéses átvételi ellenőrzés75
A minőségképesség vizsgálat fogalma és fajtái79
Minőségképesség vizsgálatok csoportosítása79
Minőségképesség indexek számítása és értelmezése81
Minőségképesség indexekből levonható következtetések83
Minőségképesség vizsgálatok elvégzése85
Statisztikus folyamatszabályozás86
A szabályozási kör működése89
Ellenőrzőkártyás folyamatszabályozás91
Szabályozó kártyák típusai és alkalmazásuk94
A szabályozó kártyák jelzései97
Beavatkozási határok tervezése102
Kérdések a 7. fejezet feldolgozásához106
Koszerű minőségbiztosítási technikák és módszerek107
Minőségbiztosítási technikák csoportosítása107
Csoportmunka111
A problémamegoldás és az abban alkalmazható technikák113
Hibalehetőség és hatáselemzés117
Munkahelyi rend és tisztaság kialakítása, fenntartása121
Mérőeszközök ellenőrzése124
Kérdések a 8. fejezet feldolgozásához127
Teljes körű minőségszabályozás (TQM)129
A teljes körű minőségszabályozás értelmezése129
A teljes körű minőségszabályozás elvei, várható hatásai129
Teljes körű minőségszabályozás megvalósítása131
A teljes körű minőségszabályozás kiépítését támogató eszközök134
Teljes körű minőségszabályozás megvalósításának mérése135
Összefoglalás140
Kérdések a 9. fejezet feldolgozásához140
Minőségszabályozási módszerek141
Hét régi módszer142
Adatgyűjtőlap142
Folyamatábra143
Hisztogram144
Pareto-elemzés144
Ok-okozati elemzés145
Szabályozókártyák146
Szórásdiagram147
Hét új módszer147
Affinitásdiagram147
Kapcsolatok diagramja149
Fa-diagram150
Mátrixdiagram151
Mátrix adat elemzése151
Összefoglalás154
Kérdések a 10. fejezet feldolgozásához155
Minőségbiztosítás jellemzői a különböző ágazatokban157
Alapanyag-gyártó ipar157
Gép-, műszer- és villamos ipar157
Autóipar158
Élelmiszeripar159
Vegyipar159
Szállítmányozás, logisztika160
Szolgáltatás (közületek, oktatás)160
Összefoglalás163
Kérdések a 11. fejezet feldolgozásához164
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv