1.035.475

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kincskeresők

Pillanatfelvétel a magyar fogyasztóról

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: HVG Kiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 269 oldal
Sorozatcím: HVG Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-9686-46-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Kozák Ákos a rendelkezésére álló egyedülálló piackutatási adatbázisból gyúr össze igazi hús-vér fogyasztókat. A számsorokat életre keltve hiteles, eleven lényegtípusok bontakoznak ki; életstílusuk, fogyasztói szemléletük, vásárlói konfliktusaik alapján azonnal rájuk ismerhetünk. Megtudjuk, kik ők, hányan vannak, hogyan döntenek - a szerző tényeket és következtetéseket megelevenítő életképeiből pontosabban, mint akármilyen professzionális statisztikából.
Ez a kötet nagy jutalom a szakembernek - legyen üzletember, újságíró, politikus vagy diák, csak haszna lehet belőle, ha munkája megkezdése előtt belelapoz ebbe a rendkívül értékes (és itthon még kuriózumnak számító) forrásmunkába."

A XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig... Tovább

Fülszöveg

„Kozák Ákos a rendelkezésére álló egyedülálló piackutatási adatbázisból gyúr össze igazi hús-vér fogyasztókat. A számsorokat életre keltve hiteles, eleven lényegtípusok bontakoznak ki; életstílusuk, fogyasztói szemléletük, vásárlói konfliktusaik alapján azonnal rájuk ismerhetünk. Megtudjuk, kik ők, hányan vannak, hogyan döntenek - a szerző tényeket és következtetéseket megelevenítő életképeiből pontosabban, mint akármilyen professzionális statisztikából.
Ez a kötet nagy jutalom a szakembernek - legyen üzletember, újságíró, politikus vagy diák, csak haszna lehet belőle, ha munkája megkezdése előtt belelapoz ebbe a rendkívül értékes (és itthon még kuriózumnak számító) forrásmunkába."

A XX. század elejétől kezdve a fogyasztás kiterjedésének vagy - e könyv szavával élve - demokratizálódásának lehetünk a tanúi. Az elemzések általában az áruk termelése vagy az elosztás területével foglalkoznak. Könyvünk szerzője, Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója azonban a lánc eddig kevésbé ismert résztvevőjére: a fogyasztóra helyezi a fő hangsúlyt. Kozák Ákos így foglalja össze könyve témáját: „Minden korszaknak megvannak a hajtóerői AII. világháború utáni éra fejlődéstörténetében nyilvánvalóan kitüntetett szerepet játszik az információtechnológia fejlődése. Társadalmi szinten is, és az egyének által átlátható és értelmezhető dimenziók közül is a fogyasztás az, ami leginkább leírja az elmúlt és a jelen korszakot. A tömegtermelés egyszerűen olcsóbbá teszi a hozzáférhető javak nagy részét." Szerzőnket külföldi kollégái és partnerei, illetve újságírók gyakran kérték arra, hogy írásban foglalja össze a magyar fogyasztókról a munkája során szerzett kivételesen gazdag ismereteit. A Kincskeresőkben végre megszületett az a mű, amely a magyar fogyasztói szokások jellegzetességeinek és ellentmondásainak szakszerű, ám még a laikus érdeklődők számára is érthető és élvezetes elemzése. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ..............................................................................7
BEVEZETÉS - avagy a fogyasztók világa...................................................9
Két fogyasztó mindennapjai...................................................9
A FOGYASZTÁS MINDENHATÓSÁGA - avagy beépülése a mindennapokba......15
A mindennapok átváltozása..................................................16
Fogyasztás és környezet .................... ...............................21
FOGYASZTÁS TÁVOLRÓL ÉS KÖZELRŐL - avagy jellemző fogyasztási trendek
a nagyvilágban és régiónkban ..........................................................26
A szolgáltatásra alapozott gazdaság ...........................................29
Mi az a „zöld marketing"? ................... ................................31
Kettős világ, kettős társadalmak, avagy növekvő távolság szegények és gazdagok között..33
„Menekülés" és folyamatos mozgás a világban ...................................35
Fogyasztási jellemzők Európában és az Amerikai Egyesült Államokban .................40
Az USA és Nyugat-Európa...................................................41
Fogyasztás az átmeneti társadalmakban, Kelet- és Közép-Európa fogyasztói ............44
Hazai pénzügyeink.........................................................49
Európa a biztonságot tartja szem előtt..........................................54
Magánvagyon: a helyzet nem mindenhol rózsás...................................55
Összegzés...............................................................56
VÁLTOZÓ TÁRSADALOM, VÁLTOZÓ FOGYASZTÓK MAGYARORSZÁGON .......58
További demográfiai mutatók.................................................62
A háztartások számában és összetételében beállt változások hatása a fogyasztói piacokra 66
A fogyasztói társadalom rétegződése; fogyasztói státuszcsoportok a rendszerváltás után 69
ÍGÉRET - avagy az 50/60+ generáció szerepváltozása.......................................83
Miért kell külön fejezetet szentelni az időskor kérdésének?..........................84
Munkaerőpiac ............................................91
Jövedelem és fogyasztás....................................................93
Médiafogyasztás időskorban .................................................98
Egészséges korosztály?....................................................102
Hogyan bánik a pénzével a korosodó magyar állampolgár?.........................103
MINDENNAPI KENYERÜNK - avagy a bevásárlás mint rutinművelet............................106
Ecce Homo consumericus, avagy a vásárlás szerepe a magyar fogyasztó életében ......107
Hol érhető el a magyar fogyasztó?............................................109
A napi fogyasztási cikkek vásárlási jellemzői Magyarországon .......................114
A diszkontjelenség kiterjedése új ágazatokra ....................................116
Ki a gyorsabb, avagy az elektronikai cikkek piacáért vívott küzdelem hajtóerői...........131
A nemzetközi márkák diktálta divat, avagy a hazai ruházati kiskereskedelem jellemzői..135
A saját márkák világa......................................................139
A cél: mindenkit elérni .....................................................143
A jövő vásárlója - a vásárlás jövője............................................145
Hogyan nyerhetem el a vásárlók kegyeit?.......................................149
Ml VAGYUNK AZ ÜZENET - avagy a média vibráló világa..............................153
Hogyan lettünk mi az üzenet? ...............................................154
Médiafogyasztási csoportok.................................................161
Itt a vége, hol a vége, avagy a nyomtatott sajtótermékek hanyatlásáról szóló
téveszmék cáfolata........................................................169
A technológia sodrásában, avagy mit jelent ma a tévézés? .........................173
Az örök társ, avagy rádiózás a háttérben.......................................175
Hívatlan vendég, avagy a direkt marketing előretörése.............................178
Az internet terjedése és használata a nagyvilágban és Magyarországon ...............179
ÉLET - ÉRTÉK, MÓD ÉS STÍLUS A MAI MAGYAR FOGYASZTÓI TÁRSADALOMBAN....184
A gyökerek............................................................. .186
És akkor most mi történik?................................................. .198
Értékek; válság vagy változás?...............................................202
Egy globális vizsgálat következtetései..........................................230
Nők a magyar társadalomban ...............................................245
Fiatalság - bolondság? ................................................... .247
ZÁRSZÓ - avagy pillanatfelvétel a fogyasztóról ...........................................252
ÁBRÁK JEGYZÉKE ...................................................................255
TÁBLÁZATOK JEGYZÉKE.................259
NÉV- ÉS TÁRGYMUTATÓ...................261

Kozák Ákos

Kozák Ákos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozák Ákos könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kincskeresők Kincskeresők Kincskeresők

A borító enyhén kopottas.

Állapot:
2.540 Ft
1.270 ,-Ft 50
19 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kincskeresők Kincskeresők Kincskeresők Kincskeresők

A borító kissé töredezett, a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.540 Ft
1.770 ,-Ft 30
27 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kincskeresők Kincskeresők Kincskeresők Kincskeresők

Néhány lapon bejegyzések, aláhúzások láthatók.

Állapot:
2.540 ,-Ft
38 pont kapható
Kosárba
konyv