1.035.166

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Waldorf-iskolák: szorongás nélkül tanulni, tudatosan cselekedni

Szerző
Fordító

Kiadó: Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai alternatívák
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-865-421-x
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a fontos könyv 1975 áprilisában jelent meg először a nagy Reinbek/Hamburg-i Rowohlt kiadó neveléstudományi szakkönyv sorozatában, a szakemberek és az érdeklődő nagyközönség számára húszezer példányban, és már májusban újabb tizenötezer példányt kellett a piacra dobni.
Az érdeklődés ezután sem csökkent, s a könyvecske a következő évtizedben megközelítette, majd elhagyta a bűvös kétszázezres példányszámot, ami Németországban is a csúcsok elérését, és meghaladását jelentette e műfajban.
Belülről ismerni valamit, és mégis elfogulatlanul látni; objektíven tájékozódni a világban, nem tagadva szubjektív elkötelezettségünket; valamiben benne élni és dolgozni, és mégis nyitottnak és fogékonynak maradni minden más szempont iránt is; talán ilyen tulajdonságok magyarázzák ezt a sikert.

Tartalom

Előszó-féle5
Próbáljunk meg szót érteni9
A nevelés, mint tudati kérdés26
Az iskola a gyermek életében53
Az iskolába vezető út53
Az osztálytanító63
Se bukás, se osztályzás - az iskola, mint szociális szervezet70
Az epochális oktatás76
Amit tanulnak80
A tudás szerepe80
A tudás kritikája87
Tanulás, érdeklődés, azonosulás93
Életismeret105
Szorongásmentes tanulás és a cselekvés ösztönzése113
Művészeti és gyakorlati nevelés - művészeti oktatás és embertan114
Alakító, formáló tevékenység114
Fantázia és formálás122
Zene126
Euritmia130
Az oktatás művészi kialakítása134
A művészi oktatás antropológiai megalapozásáról142
Egy szabad iskola szervezeti felépítése151
Az önigazgató tantestület155
A szülői közösség166
A diákság175
A jövő kilátásai és a jelen problémái a Waldorf-iskolákban183
Pillantás a jelen és a közeljövő iskolahelyzetére183
Egy terjedő iskolamozgalom nehézségei és feladatai191
Tanárutánpótlás? - Tanárképzés198
Waldorf-iskola és antropozófia206
Rudolf Steiner radikális javaslata egy újfajta népművelésre212
Megszületik az új iskola gondolata217
Rudolf Steiner a szabad iskola társadalmi szerepéről221
Rudolf Steiner a gyakorlati emberismeretről225
Jegyzetek228
Válogatás a magyarul is hozzáférhető irodalomból234
Statisztikai függelék235
A Waldorf-tanulók társadalmi rétegződése235
Érettségivel végzettek236

Christoph Lindenberg

Christoph Lindenberg műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Christoph Lindenberg könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv