Előszó
Részlet a könyvből:
I. Alapvető megfontolások.
A földközelben való repülés általában fokozott
követelményeket támaszt, repgépvezetővel szemben:
a) Földközelben a levegő általában...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
I. Alapvető megfontolások.
A földközelben való repülés általában fokozott
követelményeket támaszt, repgépvezetővel szemben:
a) Földközelben a levegő általában nyugtalanabb.
b) A gépsebesség a leszálláshoz való előkészületek miatt erősen lecsökkentett. A gép állásszöge nagyobb, miáltal nagyobb kormányerők mellett mégis kisebb a kormányhatás.
c) Rossz látás mellett, alkonyatkor, vagy éjjel a magasság becslésében könnyen tévedhetünk, különösen fordulókban.
d) Fokozza a kedvezőtlen körülményeket az, hogy rendszerint éppen ekkor történik az átmenet a vakrepülésből a rossz látás mellett való repülésbe (felhőfoszlányok, átlátszatlan pára, erős alkonyat,
vagy sötétség).
Számos baleseti jelentésből megállapítható, hogy a pilóta ezekben a helyzetekben a szükséges fokozott követelményeknek nem tudott megfelelni. Ezáltal a repüléstan tárgykörébe tartozó okokból,
balesetek állnak elő.
Az okok a következők:
1. A pilóta hiányos kiképzése földközelben csökkentett sebességgel való repülésben, leengedett és felhúzott fékszárnyakkal (egyenesvonalú vízszintes repülés, emelkedés, siklás, fordulás).
Vissza