1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Repülőgépvezetés I.

Indulás, leszállás, fékszárnnyal való repülés korszerű repülőgépekkel


Kiadó: M. Kir. Honvéd Repülő Kisérleti Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 45 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: 25 fekete-fehér ábrával illusztrált. Mérnökök Nyomda nyomása, Bpest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

I. Alapvető megfontolások.
A földközelben való repülés általában fokozott
követelményeket támaszt, repgépvezetővel szemben:
a) Földközelben a levegő általában... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

I. Alapvető megfontolások.
A földközelben való repülés általában fokozott
követelményeket támaszt, repgépvezetővel szemben:
a) Földközelben a levegő általában nyugtalanabb.
b) A gépsebesség a leszálláshoz való előkészületek miatt erősen lecsökkentett. A gép állásszöge nagyobb, miáltal nagyobb kormányerők mellett mégis kisebb a kormányhatás.
c) Rossz látás mellett, alkonyatkor, vagy éjjel a magasság becslésében könnyen tévedhetünk, különösen fordulókban.
d) Fokozza a kedvezőtlen körülményeket az, hogy rendszerint éppen ekkor történik az átmenet a vakrepülésből a rossz látás mellett való repülésbe (felhőfoszlányok, átlátszatlan pára, erős alkonyat,
vagy sötétség).
Számos baleseti jelentésből megállapítható, hogy a pilóta ezekben a helyzetekben a szükséges fokozott követelményeknek nem tudott megfelelni. Ezáltal a repüléstan tárgykörébe tartozó okokból,
balesetek állnak elő.
Az okok a következők:
1. A pilóta hiányos kiképzése földközelben csökkentett sebességgel való repülésben, leengedett és felhúzott fékszárnyakkal (egyenesvonalú vízszintes repülés, emelkedés, siklás, fordulás). Vissza

Tartalom

I. ALAPVETŐ MEGFONTOLÁSOK 7
II. A FÉKSZÁRNYAKKAL VALÓ REPÜLÉS 11
A) Általános irányelvek 11
B) A repülés felhúzott fékszárnyakkal 15
C) Repülés starthelyzetbe állított fékszárnyakkal 15
D) Repülés teljesen kiengedett fékszárnyakkal 16
E) Átmenetek a fékszárnyak működtetésénél 17
F) Fordulás fékszárnyakkal 18
G) Leszállás fékszárnyakkal 23
H) Indulás és leszállás harci gépekkel 28
J) Átstartolás harci gépekkel 31
K) Csúsztatás fékszárnyas gépekkel 32
L) Leszállás erősen lökéses időben 32
M) A fékszárnyak gurulásnál 32
N) Orrszárnyrések hatása 33
III. A SZÉLBEFOLYÁS FÖLDKÖZELBEN 34
A) A szélugrás 34
B) A szélugrás hatása leszállásnál 35
C) A szélugrás hatása fordulóban 37
D) A szélugrás hatása startnál 38
E) Start és leszállás oldalszélben 40
Start végrehajtása oldalszélben 40
A leszállás végrehajtása oldalszélben 42
IV. HARCI GÉPEKKEL ELŐFORDULÓ BALESETEK 43
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv