1.036.057

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Segítő kapcsolat

Szociális gondozó és ápoló szakképzés tankönyve

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Szociális szakképzés könyvtára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-86501-9-2
Megjegyzés: Második, átdolgozott kiadás. Tankönyvi szám: SG-0315.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

PSZICHOLÓGIAI ALAPISMERETEK 9
I. A PSZICHOLÓGIÁRÓL ÁLTALÁBAN 11
I.1. A pszichológia tárgya és felosztása 11
I.2. A pszichológia főbb irányzatai 13
I.2.1. A pszichológia jelenléte hazánkban 13
I.3. Az ismertebb pszichológiai módszerek 14
II. A MEGISMERŐ FOLYAMATOK 14
II.1. Érzékelés, észlelés 14
II.2. Az emberi figyelem 15
II.2.1. A figyelem fajtái 16
II.2.2. A figyelem tulajdonságai 16
II.3. A tanulás és az emlékezés 17
II.3.1. A tanulás fajtái 17
II.3.2. Az emlékezés 18
II.3.3. A felejtés 19
II.4. Gondolkodás és képzelet 21
III. A MOTIVÁCIÓ ÉS AZ ÉRZELMEK 22
III.1. A motiváció 22
III.1.1. A motiváció fogalma 23
III.1.2. A motívumok jellemzői 23
III.1.3. A késztetés (motiváció) zavarai 23
III. 2. Az érzelmek 24
III.2.1. Az érzelmek fogalma 25
III.2.2. Az érzelmek célja 25
III.2.3. Az érzelmek típusai 26
III.2.4. Az érzelmek összetevői 26
IV. A SZEMÉLYISÉG 27
IV.1. Pszichoanalitikus megközelítés 27
IV. 1.1. A pszichoanalitikus személyiségelmélet kulcsfogalmai 27
IV. 1.2 A pszichoanalízis változatai 29
IV.2. Behaviorista megközelítés 31
IV.3. Alaklélektan 32
IV.4. Kognitív pszichológia 32
IV.5. Fenomenológiai megközelítés 32
IV.6. Típustanok 34
V. A SZOCIALIZÁCIÓS FOLYAMAT LÉLEKTANI VONATKOZÁSAI 38
V.1. A szocializáció fogalma 38
V.2. A szocializáció mint a tanulás eredménye 38
V.2.1. Fejlődési vonal, azaz a szocializáció menete 38
V.3. Az ember biológiai és társas lény 39
V.4. Életkori periodizáció 41
V.5. A különböző életkori szakaszok jellemzői 42
V.5.1. „Ősbizalom az ősbizalmatlansággal szemben" 42
V.5.2. „Autonómia a szégyennel és a kétellyel szemben" 45
V.5.3. „Kezdeményezés a bűntudattal szemben" 47
V.5.4. „Teljesítmény a csökkentértékűséggel szemben" 50
V.5.5. „Identitás a szerepdiffúzióval szemben" 52
V.5.6. „Intimitás az izolációval szemben" 54
V.5.7. „Alkotóképesség a stagnálással szemben" 56
V.5.8. „Énintegritás a kétségbeeséssel szemben" 56
VI. IRODALOMJEGYZÉK 58
A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPFOGALMAI 59
I. A KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMA 61
1.1. Közvetlen emberi kommunikáció 61
II. AZ EMBERI KOMMUNIKÁCIÓ ELEMEI, CSATORNÁI 62
II.1. A kommunikáció elemei 62
II.2. A kommunikáció fajtái 63
II.2.1. A verbális (szóbeli) csatorna 63
II.2.2. A nonverbális (nem szóbeli) csatorna 64
III. A TESTBESZÉD 67
IV. A METAKOMMUNIKÁCIÓ 69
V. KIEMELT KOMMUNIKÁCIÓS HELYZETEK 70
V.1. Beszélgetéstípusok 72
V.1.1. Anamnézist felvevő beszélgetés 72
V.1.2. A problémafeltáró beszélgetés 73
V.1.3. A tanácsadó beszélgetés 73
V.1.4. A rossz hírt közlő beszélgetés 74
V.1.5. Rövid támogató beszélgetés 74
V.1.6. Exploráció (betegvizsgálat kikérdezéssel) 75
VI. A KOMMUNIKÁCIÓ MAGABIZTOS ÉS BIZONYTALAN FAJTÁI 76
VII. A KOMMUNIKÁCIÓ ZAVARAI 78
VII.1. Zavarok 79
VII.2. Az enyhébb zavarok 80
VIII. A KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE 80
VIII. 1. Csoportfoglalkozások a visszajelentés iránti érzékenység fokozására 81
VIII.2. Célzott, pszichoterápiás jellegű foglalkozások az identitás erősítésére 81
IX. IRODALOMJEGYZÉK 82
MENTÁLHIGIÉNÉ 83
BEVEZETŐ 85
I. A MENTÁLHIGIÉNÉ FOGALMA 86
II. A MENTÁLHIGIÉNÉ TÖRTÉNETE 92
II.1. Történeti áttekintés 92
II.2. A mentálhigiéné története hazánkban 94
III. A LELKI EGÉSZSÉGVÉDELEM FELADATKÖREI 95
III.1. A megelőzés gyakorlati feladatai 95
IV. AZ EMPÁTIA 101
IV.1. Az empátia mentálhigiénés szerepe 101
V. FÉLELEM ÉS SZORONGÁS 102
V.1. A félelem 102
V.1.1. A félelem alaptípusai 104
V.2. A szorongás 108
VI. PSZICHOSZOMATIKUS BETEGSÉGEK 110
VI.1. Betegségkategóriák 111
VII. KRÍZIS - KRÍZISINTERVENCIÓ 113
VII.1. Coping - megküzdési, leküzdési stratégiák 120
VIII. A SEGÍTŐ KAPCSOLAT 122
VIII.1. A segítő kapcsolat formái 124
VIII.2. A segítő beszélgetés 127
VIII.3. Tanácsadás 129
VIII.4. Konzultáció 130
IX. A PSZICHOTERÁPIÁRÓL ÁLTALÁBAN 131
IX.1. Pszichoterápiás technikák 133
X. IRODALOMJEGYZÉK 136
A SZUPERVÍZIÓ 137
I. A SZUPERVÍZIÓ ALAPISMERETEI 139
I.1. A szupervízió helye, szerepe a szociális munkában 139
I.1.1. A szupervízió definíciója, alapfogalmai 140
I.2. A szupervízió kialakulása, külföldi tapasztalatok 140
I.3. A szupervízió módszerei 141
I.3.1. Az egyéni szupervízió 143
I.3.2. Csoportos szupervízió 146
I.3.3. A teamszupervízió 146
I.4. A szupervizor mint szerepmodell 147
I.5. A szupervízió szükségessége, a szuper vizor
kompetenciája 147
II. IRODALOMJEGYZÉK 148
A TEAMMUNKA ALAPJAI 149
I. A CSOPORT 151
I.1. A csoport kialakulása, meghatározása, nagysága 151
I.2. Csoporttípusok 152
I.3. A csoport kialakulása, fejlődése 153
I.3.1. Kommunikáció a csoportban 155
I.4. A csoport hatékonysága 156
I.5. A csoportdinamika 156
I.5.1. A csoportnormák és az irányítás 156
II. A TEAMMUNKA ALAPFOGALMAI 160
II.1. Az egyén és a csoport 160
II.2. A munkacsoport kialakításának, működtetésének módjai, módszerei 161
II.3. A teamen belüli feladatmegosztás szempontjai 162
II.4. Problémamegoldási lehetőség a teamben 163
II.5. A konfliktusok és kezelésük 165
II.6. A szociális gondozó és ápoló helye, szerepe a szociális munkát végző
teamben 167
III. IRODALOMJEGYZÉK 169
SZAKKIFEJEZÉSEK JEGYZÉKE 171
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv