Mi a helyzet az aritmetikai kifejezésekkel? | 13 |
A hagyományos zárójeles jelölés | 14 |
Egy másik nyelv: a lengyel jelölés | 22 |
Szemantika és ekvivalencia | 29 |
Egyszerűsítés | 33 |
Megjegyzések és hivatkozások | 49 |
Feladatok | 50 |
Kombinatorikai számítások | 54 |
Backtrack | 55 |
Blokktervezés | 60 |
Kiegyensúlyozott nemteljes blokkrendszerek és statisztikai kísérletek | 61 |
Latin négyzetek és táblázatkészítési problémák | 63 |
Lefedő téglalapok és áramkörök | 67 |
Gráfalgoritmusok | 72 |
Két csúcs közti legrövidebb út | 74 |
Összefüggőség és az összes csúcspár közti távolságok | 76 |
Minimális költségű feszítőfa | 79 |
A gráf összes feszítőfájának megkeresése | 83 |
A rendezés | 84 |
Transzpozíciós rendezés | 87 |
Szelektív rendezés | 89 |
A beszúrásos rendezés | 91 |
A kiegyensúlyozott fák és a rendezés | 93 |
Rendezéselmélet | 98 |
Megjegyzések és hivatkozások | 99 |
Feladatok | 104 |
Játékok és döntések | 108 |
Néhány játék | 110 |
A Nim-játék | 110 |
A Shannon-féle kapcsolójáték | 113 |
A legnagyobb szám eltalálása | 115 |
A Hex | 119 |
A játékelmélet alapgondolatai | 121 |
Kétszemályes, nulla összegű játék | 122 |
Fiktív lejátszás a játék értékének becslésére | 128 |
A játék fája és annak kiértékelése | 131 |
Minimax-kiértékelés és alfa - béta-levágás | 132 |
A játék fájának hozzávetőleges kiértékelése | 138 |
Gyors győzelem a Shannon-féle kapcsolójátékban | 143 |
Megjegyzések és hivatkozások | 146 |
Feladatok | 148 |
Véletlen folyamatok a determinisztikus számítógépen | 151 |
A véletlen jelentése | 152 |
Véletlenszám-generátorok | 154 |
Mennyire véletlen a véletlen? | 157 |
Véletlen számok transzrformációja | 162 |
Monte-Carlo-módszerek | 164 |
A Buffon-féle tűprobléma | 165 |
Területi- é térfogatszámítás | 166 |
Bolyongós és potenciálelmélet | 169 |
Szimulálás | 172 |
A körforgalom | 173 |
Az egysávos közlekedés | 175 |
Megjegyzések és hivatkozások | 178 |
Feladatok | 181 |
Számolás számokkal | 186 |
A számítógép artimetikája és a valós számok | 186 |
A lebegőpontos jelölés és a kerekítési hibák | 186 |
Konvergencia: gyorsan, lassan vagy soha? | 191 |
Stabilitás | 198 |
Matematikai konstansok kiszámítása | 202 |
Számelméleti problémák | 214 |
A szita | 215 |
Nagy prímszámok | 220 |
Szorozd meg 3-mal és adj hozzá 1-t! | 22 |
Megjegyzések és hivatkozások | 229 |
Feladatok | 232 |
Mire képesek a gépek és mire nem? | 236 |
Tud-e gondolkodni a számítógép? | 237 |
Turing-próba | 237 |
Társalgóprogramok | 238 |
Reprodukálhatják-e a gépek önmagukat? | 244 |
Amit a gépek nem tudnak. Logikai korlátozások | 247 |
Megjegyzések és hivatkozások | 256 |
Feladatok | 258 |
Tárgymutató | 260 |