1.035.533

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségfejlesztési kézikönyv I.

A Comenius 2000 közoktatási minőségfejlesztési program


Kiadó: Oktatási Minisztérium
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Kapcsos keménykötés
Oldalszám: 289 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 30 cm
ISBN:
Megjegyzés: A kapcsos könyv a Comenius 2000 programja I-IV., VII-VIII. fejezetet tartalmazza, az V-VI. fejezeteket (Comenius 2000 program II. intézményi modell) nem. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Oktatási Minisztérium ágazati stratégiájában kiemelt helyet foglal el a közoktatási intézmények és fenntartóik minőségfejlesztési, minőségirányítási tevékenységének elősegítése és támogatása. E munka intézményi hátterét a COMENIUS 2000 Programiroda biztosítja. A programiroda feladata a minőségfejlesztési tevékenység szakmai hátterének megteremtése, az intézmények és a fenntartók számára ajánlott modellek kidolgozása, a résztvevők munkájának koordinálása, szervezése, valamint a minőségirányítási rendszer bevezetési munkáinak irányítása és az ehhez szükséges támogatási rendszer kialakítása. A támogatási rendszer keretében a programiroda képzéseket, szakmai fórumokat, tapasztalatcseréket, konferenciákat is szervez.
A szakmai támogatás egyik legfontosabb eleme az Ön által kézben tartott Minőségfejlesztési kézikönyv. Ez a kiadvány útmutató a közoktatási intézmények és a fenntartók számára, és ennek segítségével dolgoznak majd azok a tanácsadók is, akik az óvodák, iskolák, kollégiumok... Tovább

Fülszöveg

Az Oktatási Minisztérium ágazati stratégiájában kiemelt helyet foglal el a közoktatási intézmények és fenntartóik minőségfejlesztési, minőségirányítási tevékenységének elősegítése és támogatása. E munka intézményi hátterét a COMENIUS 2000 Programiroda biztosítja. A programiroda feladata a minőségfejlesztési tevékenység szakmai hátterének megteremtése, az intézmények és a fenntartók számára ajánlott modellek kidolgozása, a résztvevők munkájának koordinálása, szervezése, valamint a minőségirányítási rendszer bevezetési munkáinak irányítása és az ehhez szükséges támogatási rendszer kialakítása. A támogatási rendszer keretében a programiroda képzéseket, szakmai fórumokat, tapasztalatcseréket, konferenciákat is szervez.
A szakmai támogatás egyik legfontosabb eleme az Ön által kézben tartott Minőségfejlesztési kézikönyv. Ez a kiadvány útmutató a közoktatási intézmények és a fenntartók számára, és ennek segítségével dolgoznak majd azok a tanácsadók is, akik az óvodák, iskolák, kollégiumok minőségfejlesztési munkáját segítik. A kézikönyv tartalmazza a COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési programot, a program intézményi és fenntartói modelljeit, a minőségfejlesztési tevékenység megalapozását szolgáló rendszerleírásokat és a gyakorlati munka során felhasználható módszertani segédanyagokat is.
A minőségfejlesztési program sikere jelentős mértékben a pedagógusok, a fenntartók és a minőségügyi szakma képviselőinek együttműködésére épül. Ezért is tartjuk a programiroda kiemelt feladatának a bevezetés tapasztalatainak gyűjtését és összegzését. E munka eredményeként a Minőségfejlesztési kézikönyv szándékaink szerint folyamatosan bővül és gazdagodik majd. Vissza

Tartalom

I. Középpontban a minőség - a minőségfejlesztés oktatáspolitikája
II. A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program modelljeinek általános bemutatása
III. A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program I. intézményi modellje - "Partnerközpontú működés" - modell-leírás
IV. Fogalommeghatározás a COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program bemutatásához, illetve az I. intézményi modell - "Partnerközpontú működés" - leírásához
V. A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program II. Intézményi modell - teljes körű minőségirányítás
VI. Fogalommeghatározás a COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program II. Intézményi modell - teljes körű minőségirányítás - leírásához
VII. Minőségmenedzsment rendszerek áttekintése
VIII. A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program I. és II. intézményi modelljének bevezetéséhez ajánlott módszerek rövid bemutatása
Bevezetés a minőségfejlesztésről való gondolkodásba
Mit gondolunk a minőségről1
Ki mondja meg, hogy mi a minőség?2
Mit tehetünk a minőségért?6
A partnerközpontúságról8
Együtt - magasabb szinten10
Hogyan kezdjünk hozzá a minőségfejlesztéshez?12
Hogyan dolgozzunk együtt? A team-munkáról14
Újfajta vezetői felelősség16
Hogyan építsünk erősségeinkre?17
Hogyan tanuljunk másoktól és egymástól?18
Hogyan változik az intézmény élete, ha belekezd a minőségfejlesztésbe?21
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program célja1
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései intézményi szinten3
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program stratégiai célkitűzései fenntartói és ágazati szinten4
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program alapelvei6
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program jövőképe7
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program felépítése, szerkezete8
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program intézményi szintjének modelljei12
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program fenntartói szintjének modelljei19
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program I. Intézményi modellje - "Partnerközpontú működés" - modell-leírás
Nyitott önértékelés1
Az érdekelt felek azonosítása2
Az érdekelt felek igényeinek és elégedettségének felmérése3
Az igények elemzése4
A célok és prioritások meghatározása, illetve módosítása5
Intézkedési terv készítése6
Az intézkedési tervek megvalósítása6
Az intézkedési tervek megvalósításának értékelése7
Korrekciós terv készítése és megvalósítása7
Irányított önértékelés7
Fogalommeghatározás a COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program bemutatásához, illetve az I. intézményi modell - "Partnerközpontú működés" - leírásához
A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program I. és II. intézményi modelljének bevezetéséhez ajánlott módszerek rövid bemutatása
Bevezető1
Adatfeldolgozási technikák3
Mintavételi eljárások6
Összehasonlító elemzések8
Fókuszcsoportos felmérés10
Kérdőíves felmérés13
A partnerek azonosítása15
Személyes interjúk17
Szülői interjúterv19
Tanulói interjúterv21
Vezetői interjúterv24
Vezetői helyzetértékelő kérdőív26
A team-munka alapelvei28
Trendvizsgálat31
SWOT-elemzés33
Fontosság/megfelelés diagram36
A gyerekek elégedettségének, elvárásainak vizsgálata óvodában37
Klímateszt39
A SWOT-PEST analízis kombinált alkalmazása41
Hogyan dolgozzunk teamben?45
7S módszer48
A célmeghatározás folyamatának támogatása51
Az intézkedési tervek értékelése és korrekciója radardiagram segítségével54
Segédanyag az I. intézményi modellt bevezetők számára a partneri igény- és elégedettségmérés és igényelemzés munkaszakaszaihoz57
Erőtérelemzés60
Cédulázás61
Ötletroham (brainstorming)61
A 635 módszere62
Szempontmátrix62
Módszertani tábla63
Hatáselemzés - Pareto-elv63
Ok-okozati elemzés - halszálkadiagram (Ishikawa diagram)64
Fadiagram64
KJ-S diagram67
Az irányított önértékelés módszertana69
Folyamatleltár, folyamattérkép, valamint folyamatszabályozás kidolgozási és bevezetési ütemtervének készítése72
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv