1.035.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az ember aki óvodás

Hogy lesz egy zsák bolhából közösség

Szerző
Lektor

Kiadó: SZORT BT
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 216 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-04-8948-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Esküt tettem. 1974 nyarán sokadmagammal matrózblúzban, kék rakott szoknyában, új szűk cipőben álltam a Felsőfokú Óvónőképző nagytermében és kórusban mondtam a többiekkel együtt: "Én - itt általános... Tovább

Előszó

Esküt tettem. 1974 nyarán sokadmagammal matrózblúzban, kék rakott szoknyában, új szűk cipőben álltam a Felsőfokú Óvónőképző nagytermében és kórusban mondtam a többiekkel együtt: "Én - itt általános mormogás következik - Szűcs Judit..." - eskümnek egyetlen további szavára sem emlékszem.
Az igazi esküt 12 évesen tettem le, amikor elhatároztam, hogy óvónő leszek. Nem valami ködös, "mert szeretem a gyerekeket" indíték vezérelt, nagyon pontosan határoztam meg magamban a célt: én arra akarom nevelni a gyerekeket, hogy tudjanak boldog emberek lenni, úgy rendezni az életüket, hogy örömüket leljék benne.
Így aztán eljutottam az 1974-es, kicsit formális esküig, aztán mikor a nevemet szólították illedelmesen kimentem a színpadra, sokakkal kezet szorítottam, átvettem a diplomámat. Másnap pedig kiléptem az Élet-be, ahol is első utam leendő munkahelyemre vezetett, ahol leadtam egynapos diplomámat, megkaptam életem első kinevezését és soron kívüli előléptetését: jó tanulmányi eredményem miatt azon helyben 50 Ft (ötven forint) rendkívüli fizetésemelésben részesültem. Elmentem nyaralni, majd 1974. szeptember 1-én munkába léptem, rögtön az élet sűrűjében: 32 középső csoportos óvodásom a budapesti Rákóczi tér - Mátyás tér bűvös körzetéből került ki. Vissza

Tartalom

Bevezető9
A közös életet zavaró egyéni problémák
A kibírhatatlan17
Aki ráadásul verekszik17
Tüneti kezelés20
Hosszú távú probléma megoldás24
Integrálás a felnőttek világába27
Integrálás a gyerekek világába28
Hiperaktív?30
Az üldözött33
Aki szintén verekszik33
Tüneti kezelés37
Hosszú távú probléma megoldás - integrálás a gyerekek világába38
Együttműködés a szülőkkel39
A hisztis41
Aki önrombolássl küzd ellenünk41
Következetes tüneti kezelés - hosszú távú probléma megoldás!42
Integrálás a gyerekek világába44
Hosszú távú probléma megoldás45
Együttműködés a szülőkkel46
Az érzékeny, visszahúzódó gyerek47
Nincs gond vele?47
Csak hosszú távú kezelésre van lehetőség!48
Integrálás a gyerekek világába49
Együttműködés a szülővel50
Az árulkodós53
A rosszindulatú őrszem53
Tüneti kezelés53
Eltúlzott rémület53
Megoldási javaslat kérés54
Elutasítás54
Az örökös panasznak lehet valós oka is!55
Hosszú távú probléma megoldás57
A bohóc61
De miért mindig a legrosszabkor?61
Probléma megoldás63
Együttműködés a szülővel64
A rossz gyerek65
Mit nevezünk így?65
A büntetés nem használ!66
A jutalmazás sem mindig jobb!69
A megoldás74
Az alku74
Az elfogadás78
Az egyénre szóló figyelem minden gyereknek jár!81
Hogyan lesz egy zsák bolhából közösség?
Az óvónő helye a csoportban91
A szabályok megtanításának időszaka91
A szabályok rögzülésének időszaka92
A működő szabályok időszaka92
Az üldögélő óvó néni = lusta óvó néni?93
Felszínes kapcsolat93
Megnyugszunk - megnyugtatunk!95
Autentikus személyiséggé válunk97
Elmélyülhetünk98
Látunk, hallunk, észreveszünk99
A tekintet hatalma99
Az érintés hatalma100
A szó hatalma101
A humor és a mosoly hatalma106
Az élet nem keserűség106
A humor bagatellizál107
Beszélhetünk-e közösségről óvodás korban?111
Szükség van-e közösségre?111
Az együttműködés a közösség alapköve114
Társas együttműködés117
Egyéniségek csak közösségben lehetünk!119
Ellenszenvek és azok oldása a gyerekcsoportban120
A játékeszközök birtoklása124
Kell-e mindig együtt játszani?126
A beszoktatás129
Az első napok nehézségei129
Munkára nevelés: a napi élet feltételeinek közös megteremtése!133
Vizet önteni azért kell, hogy ne maradjunk szomjasak!133
Munkafajták bevezetése?136
Vagy inkább probléma megoldás?139
A döntés jogát s felelősségét ne vállaljuk át!140
Nem csak önmagunk érdekében kell döntenünk!142
Mitől fog boldogulni az iskolában?143
Nem baj, ha eleinte nehezen megy - majd megoldja!144
Megoldás: a célszerű szemlélet!145
Motiváció146
A közös tevékenység hatása a társas kapcsolatokra146
Aki nem szívesen szorgoskodik148
Probléma megoldás150
A játék153
Fejlesztő játék - szabad játék153
Fejlesztő játék157
Az élmények szerepe a szabad játékban162
A felnőtt szerepe a szabad játékban171
A szabad játék átfog, egységbe rendez!175
Tanulás? Oktatás? Játékos tanulás?179
Elbizonytalanodtunk!179
A tévedések szerepe a tanulásban182
A tévedés a jövendő tudás forrása188
A világ megismerése jó játék: rejtvényfejtés!191
Mindenki azzal foglalkozzék, amihez a legjobban ért?193
Gyengébb szinten? Mihez képest?195
Kötelező foglalkozás?196
Feladatlapok? Rejtvények!207
Iskolaérett. De érett-e az iskola?211

Balázsné Szűcs Judit

Balázsné Szűcs Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balázsné Szűcs Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv