1.035.545

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alternatív vidéki vállalkozások szervezése

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Szaktudás Kiadó Ház Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 494 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9553-04-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egyre többet lehet hallani az "alternatív gazdálkodás" lehetséges szerepéről és kis- és közepes vidéki vállalkozások fejlesztése esetében. Mielőtt azonban a témában elmélyednénk szükséges az... Tovább

Előszó

Egyre többet lehet hallani az "alternatív gazdálkodás" lehetséges szerepéről és kis- és közepes vidéki vállalkozások fejlesztése esetében. Mielőtt azonban a témában elmélyednénk szükséges az alternatív gazdálkodás jelentésének körbejárása és megértése.
Az "alternatív" szó lexikális értelemben egy esetleges választási lehetőséget jelent, vagyis egy olyan megközelítést, ami eltér a "megszokottól". Ha a vállalkozások szempontjából elemezzük a szó értelmét, akkor a megváltozott piaci, jövedelmi viszonyok hatására hozott vállalkozói döntés, aminek hatására a megszokottól eltérő, jövedelmező tevékenységek alakulnak ki a vállalkozáson belül. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Csepregi Tibor - Székelyhidi Tamás: Az alternatív vidéki vállalkozások kialakulásának okai, nemzetközi és hazai helyzetük15
Globális környezeti problémák - Alternatív útkeresés15
A magyar agrárgazdaság EU felkészülésének időszerű kérdései, az alternatív vidéki vállalkozások jövőbeni szerepe23
Magyarország környezeti állapota. A legjelentősebb környezeti problémák áttekintése34
A magyar agrárgazdaság erősségei, gyengeségei, lehetőségek és veszélyek a SAPARD és a Nemzeti Vidékfejlesztési Tervben szereplők alapján38
Az alternatív vidéki vállalkozások43
Nemzetközi példák46
Az alternatív gazdálkodás helyzete Magyarországon68
Melléklet82
Mezőgazdasági termelésünk átszervezése természeti adottságok alapján82
Madarász Imre - Székelyhidi Tamás: Az alternatív vállalkozások szerepe a vidékfejlesztésben91
A vidék funkciói91
A vidékfejlesztés új problémaköre97
Érvek a környezeti és természeti adottságok piacosítása mellett101
A Környezeti és Tájgazdálkodási kifizetések105
Agrár-környezetvédelem106
Az agrár-környezetvédelmi programok Európában113
A magyarországi Nemzeti Agrár-környezetvédelmi Program117
A magyar Nemzeti Vidékfejlesztési Terv bemutatása125
A vidékfejlesztési hatások meghatározása és elemzése137
Indirekt multiplikátor hatás139
Az új vidékfejlesztési paradigma143
Mellékletek145
Martinek József - Székelyhidi Tamás: Alternatív agrárvállalkozások szaktanácsadása153
Speciális információk és azok feldolgozásának módszerei a szaktanácsadásban156
Szaktanácsadási rendszerek és szervezeti formák157
Szaktanácsadó170
A fejlesztésre szoruló térségek helyi erőforrásaira épített szaktanácsadás172
Alternatív vállalkozások szaktanácsadási folyamata179
Információátadási módszerek181
A tájközpontok, bemutató gazdaságok szerepe az alternatív ágazatok szaktanácsadásában186
A szaktanácsadói tevékenység családi vállalkozások esetében188
Mellékletek194
Kovács Attila: Alternatív ökonómiai döntéseinek meghatározása205
Alternatív vállalkozások ökonómiai döntéseinek fontossága205
A tőkebefektetés206
A mezőgazdasági vállalatok irányítási sajátosságai211
A mezőgazdasági vállalatok rendszermodellje212
Költséggazdálkodás és tervezés kapcsolatrendszere222
Az ágazatok szerkezete, szerkesztése, tervezése231
Termelési szerkezet kialakítása, támogató módszerek rövid áttekintése242
A beruházás gazdaságossági vizsgálatának módszerei244
Mellékletek249
Döntéstámogató rendszer alkalmazása szabadtartású baromfi ágazatban255
Székelyhidi Tamás: Minőségbiztosítás263
A minőségbiztosításról általában263
Minőségbiztosítás a mezőgazdaságban266
A minőségről általában267
A minőség fogalmának értelmezése és a minőség négy szintje269
A minőségbiztosítási rendszer kialakításának menete, jellemző adatok280
Minőségügyi rendszer281
Minőségügyi rendszer és tanúsítása285
Informatika a minőségbiztosításban286
A termékfejlesztés, -elterjedés és termékéletciklus288
A mezőgazdasági termékek és élelmiszerek csoportosítása és sajátosságaik290
Mellékletek296
Javaslat a tanyasi termékkategória létrehozására, a termékkör szerepe a falusi turizmusban és a vidékfejlesztésben302
Az ökogazdálkodás szabályozási rendszere Magyarországon303
Az integrált növényvédelem fogalma és gyakorlati alkalmazása308
Juhász Anikó - Székelyhidi Tamás: Alternatív termékek marketingje és értékesítése315
Marketing alapfogalmak315
Marketingstratégia készítése317
A sikeres marketinghez kapcsolódó elemzések320
A saját cég statikus elemzése (a vállalat leírása)323
Termelési terv - termékstratégia324
Termék-összehasonlító vizsgálat különleges magyar dzsemek (kökény, csipke, cukormentes stb.) esetén325
Marketing célok - marketing terv327
Megkülönböztető versenyelőny330
Növekedési stratégiák332
Hatékony marketingeszközök az élelmiszer-értékesítésben336
Direkt értékesítés falusi portákon340
Az integrált marketingkommunikáció341
Esettanulmány az integrált marketing térségi felhasználásának lehetőségeire347
Bio-ökotermesztés értékesítési lehetőségei351
A magyar hungarikum termékek helyzete366
Juhász Anikó - Székelyhidi Tamás: Vertikális kapcsolatrendszerek kialakításának lehetőségei az alternatív vállalkozások számára399
A vertikális koordináció és integráció elméleti megközelítése399
A szövetkezetekről általában401
A szövetkezetalapítás gyakorlata405
Franchise, mint lehetséges rendszer az alternatív vállalkozások számára411
A vertikális koordináció jelentősége a zöldség- és gyümölcsvertikum példáján keresztül415
Vertikális koordinációs stratégiák a magyar zöldség-gyümölcs ágazatban426
A zöldség-gyümölcs ágazatban működő két szervezeti forma a TÉSZ-ek és szövetkezetek összehasonlító elemzése435
Kovács Dezső: Falusi turizmus - egy különleges alternatív jövedelemszerzési forma443
A turizmus, mint jövedelemszerző alternatíva falun, vidéken443
A mezőgazdaság és a turizmus kapcsolata445
A falusi turizmus és a fizetővendéglátás fogalmáról446
Diskurzus a falusi turizmusról448
A falusi turizmus szervezeti megjelenése451
A fizetővendéglátás és falusi turizmus számokban451
A turista-paradoxon, a vendéglátás és a falusi turizmus453
A falusi turizmus ökonómiája és erőforrásai, a társadalmi és emberi tőke érvényesülése455
A falusi turizmus felülről és alulról szerveződő modelljei458
A falusi turizmus-görbe460
Esettanulmány: Részletek egy kistérségi turizmusfejlesztési programról464
Irodalomjegyzék483
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv