1.035.545

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A PC hardver programozása

Vaolós és védett módban, Pascal és Assembly nyelven

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 527 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-298-1
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban a klasszikusnak számító operációs rendszerek és a klasszikus programozási módszerek letűnni látszanak. A növekvő hardver teljesítményekkel együtt az operációs rendszerek és szoftverek... Tovább

Előszó

Napjainkban a klasszikusnak számító operációs rendszerek és a klasszikus programozási módszerek letűnni látszanak. A növekvő hardver teljesítményekkel együtt az operációs rendszerek és szoftverek mérete, erőforrásigénye is növekszik. Napról napra újabb és újabb - egyre összetettebb, egyre terjedelmesebb - programok, alkalmazások látnak napvilágot, követni ezeket a változásokat a szakembernek és a laikusnak is mind nehezebb. De vajon szükségszerű, hogy az újdonságok automatikusan kiszorítsák a bevált, működő régi rendszereket? Talán nem. Az Internet hálózat rohamos fejlődésével az azonos érdeklődésű emberek immár könnyedén kapcsolatba léphetnek egymással, így lehetőség van arra is, hogy az általuk fontosnak, értékesnek tartott dolgokat életben tartsák. Meglepő ugyan, mégis tény, hogy egyre több olyan szervezet, csoport jön létre manapság, melynek célja a régi számítástechnikai értékek megőrzése, továbbvitele.
Így van ez a programozással is. Könyvünk témája az IBM PC - illetve a PC kompatibilis számítógépek - hardver szintű programozása. Manapság, a multitask és multiuser operációs rendszerek idejében az ilyesfajta programozás talán nem divatos, de azért mégsem példa nélküli. Hiszem, hogy igény és szükség van ezekre az ismeretekre is, ahogyan a számítógép továbbra is a hardver és szoftver együttese. Valakinek tudnia kell hatékonyan programozni a hardvert, hogy az újabb fejlesztések adta teljesítményeket megfelelően kiaknázhassuk. Vissza

Tartalom

Előszó1
Bevezetés3
Fejlesztő eszközeink4
A Borland Pascal fejlesztőkörnyezet4
A Free Pascal fejlesztőkörnyezet5
A Free DOS rendszer és a Flat Assembler fordító5
Betűtípusok, példaprogramok6
A PC hardver alapjai9
Az alaplap fontosabb részei9
A klasszikus buszrendszer11
A DPMI14
A hagyományos memória felosztása15
A rendszer teljes memóriája19
A CMOS memória felosztása20
Az időzítéssel kapcsolatos SMOS bájtok20
Diagnosztikai CMOS bájtok21
Rendszerinformációs CMOS bájtok22
A I/O címtartomány kiosztása24
Az izolált és a memóriában leképzett I/O24
A rendszer I/O címei25
A bővítő kártyák I/O címei, a PnP technika26
A megszakításrendszer28
A klasszikus megszakításrendszer28
A PC megszakításrendszere29
A DMA rendszer32
8237A vezérlőregiszterek és I/O címek33
DMA lapregiszterek33
DMA vezérlő regiszterek34
A DMA korlátai36
Az USB38
A ROM BIOS rendszerváltozói40
A Borland Pascal built-in assembler47
A borland Pascal progbramok memóriaszervezése47
Az assembler és a pascal kapcsolata49
A lefordított kód50
A beépített assembler szabályai52
Assembly függvények, eljárások 55
Függvények visszatérési értékei56
Külső asse,mbéy subrutinok56
A routines unit60
A CMOS memória kezelése69
Harminckét bites kód75
Az Intel processzorok működési módjai75
A regiszterkészlet76
A kibővített általános címzésmódok80
A kálázott indexelés81
A LEA utasítás különleges felhasználása82
Bittesztelő utasítások82
Bitkeresés83
rotáció83
Feltételes beállítás84
Adathossz bővítés84
A 80486 processzorok bővítései85
A Pentium processzorok bővítései86
Az FPU utasítások és az MMX technológia87
A Free Pascal compiler89
Letöltés89
Telepítés90
Tesztelés92
Védett módú programok93
Memória elérés93
A Free Pascal memória szervezése95
Szoftver megszakítások95
Hardver megszakítások96
Callback funkciók97
A Free Pascal beépített assemblere97
Operátorok98
Adathossz definíció98
Szegmens felülbírálás98
Változók, rekordelemek elérése98
Egyéb99
Példák az assembler használatára99
A billentyűzet103
A billentyűzet BIOS-megszakításai104
Programozás BIOS függvényekkel106
A ReadKey függvény107
A BIOS közvetlen hívása108
A SHIFT állapot lekérdezése110
A BIOS elérése védett módban112
A SHIFT állapot lekérdezése védett módban114
A billentyűzet megszakítás átvétele115
Valós módban115
Védett módban120
A keyscan 1 unit125
A bővített scan-kód készlet126
A keyscam2 unit127
A rendszeróra131
Az időzítő áramkör132
Az időzítő megszakítás137
A megszakítás átvétele valós módban137
A megszakítás kezelése védett módban139
A hangszóró vezérlése141
Az aszinkron soros kommunikáció145
A modemek és a soros kommunikáció145
Az aszinkron soros adatátvitel146
Készülékek összekötése148
BIOS megszakítások151
Az Intel 8250 aszinkron soros illesztő155
Soros kommunikáció BIOS függvényekkel159
Lekérdezéses adatátvitel162
Megszakításos adatátvitel167
A soros vonal programozása védett módban176
Modem parancsok182
Inicializálás, alaphelyzetbe állítás183
Tárcsázás, kapcsolatfelvétel, kapcsolatbontás184
Kijelzések, modem válaszok185
Hibajavítás és adattömörítés185
Diagnosztika, tesztelés186
Regiszterkészlet187
Egyéb beállítások187
A nyomtató illesztő191
Az illesztő kiosztása191
A nyomtatóadapter regiszterei192
BIOS megszakítások194
Két gép összekötése párhuzamos ponton keresztül196
A párhuzamos illesztő tesztelése programmal196
Kommunikáció két kép között202
Az egér kezelése211
BIOS függvények211
A MyMouse és a MyGraph unit217
Lekérdezéses egérkezelés223
Statikus egérhasználat224
Dianamikus egérhasználat226
Az egérkurzor megváltoztatása229
Az egér kezelése védett módban232
A VGA kártya239
Video alapfogalmak240
Monokróm képábrázolási módszer240
Szinkronizáció, órajelek242
Színes képábrázolási módszer244
Az RGB színkeverési módszer245
Képernyőszerkezetek246
A karakteres kép felépítése246
A monokróm grafikus kép szerkezete249
A 16 színű grafikus kép szerkezete250
A 256 színű grafikus kép szerkezete253
A modex képszerkezet255
A VGA regiszterkészlete256
A VGA latch256
Az Attribute Controller regiszterek257
Státus és kimeneti regiszterek260
A Sequencer regiszterek261
VGA palettaregiszterek263
Grafikai vezérlő regiszterek265
Elektronsugár-vezérlő regiszterek (CRTC)268
Egyéb regiszterek273
A VGA olvasási módjai273
A VGA írás módjai274
A VGA BIOS281
Üzemmód beállíltó funkciók281
Szöveges és grafikus megjelenítő funkciók284
Szín- és palettabeállító funkciók288
Karaktergenerátor funkciók292
Kiegészítő funkciók295
Állapotlekérdező- és beállító funkciók297
A szöveges módok programozása300
Különböző szöveges üzemmódok301
A karakterkészlet megváltoztatása308
A kép görgetése315
Pixeles görgetés szöveges módban320
A 16 színű grafikus módok programozása326
Módbeállítás327
Egy pixel kigyújtása328
Egy pixel színének megállapítása329
Vonalak rajzolása331
Mindez a gyakorlatban339
A G16 egység340
A paletták kezelése349
Osztott képernyő és görgetés350
Mozgatható objektumok, BOB-ok355
A 256 színű mód programozása365
A g256 egység366
A g256 egység használata379
BOB-ok a 256 színű képen383
A modex képernyőmód399
A modex egység400
A modex egység használata414
BOB-ok a modex képen415
A VESA videoszabvány programozása valós módban425
VESA 1.2 megszakítások427
Programozási nehézségek433
A 256 színű VESA módok kezelése434
A VESA256 unit 434
VESA beállítások és lekérdezések439
Pixelmanipuláció441
Vonalrajzolás442
Szövegkiírás442
Téglalapok rajzolása443
Képterületek tárolása, visszatöltése443
Színmanipulációs rutinok444
Egérkezelés445
Gyakorlati megvalósítás446
Bankváltás446
VESA lekérdezések, beállítások448
Pixelek kezelése451
Szöveges megjelenítés452
Vonalrajzolás453
Téglalapok454
Színmanipulációs eljárások454
Egérkezelés458
A VESA információk lekérdezése465
Videobankok466
Az egér használata468
Színkeverés, színátmenet469
HI-color és TRUE-color grafikus módok470
A VESA64K unit472
Alapszínek475
Színkeverés476
A VESA videoszabvány programozása védett módban479
VESA 3.0 megszakítások479
Visszatérés a VESA funkciókból480
Védett mód adatstruktúra480
VBE 2.0/3.0 funkciók481
A VESA funkciók hívása Free Pascal-ból490
A VESALIN egység495
Gyakorlati megvalósítás495
A VESA módok lekérdezése508
Az 1256demo program512
BOB-ok linear framebuffer módban512
A Hi-Color és True-Color módok kezelése518
A Hi-Color mód518
A 32 bites True-Color mód520
Irodalomjegyzék523
Tárgymutató525

László József

László József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: László József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv