1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Önismeret és személyiségfejlesztés

Segédkönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Skandi-Wald Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím: Ifjúsági szakképzési világbanki program
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-86081-2-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: EGH-1303.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E tankönyv segítséget kíván nyújtani a középiskolai rendszerben működő csoportok keretén belül történő önismereti és személyiségfejlesztő foglalkozásokhoz. Elsősorban a segítő pályát választó... Tovább

Előszó

E tankönyv segítséget kíván nyújtani a középiskolai rendszerben működő csoportok keretén belül történő önismereti és személyiségfejlesztő foglalkozásokhoz. Elsősorban a segítő pályát választó tanulók számára tartalmaz ismereteket és gyakorlatokat. A tantárgy célja kettős: egyrészt a tanulók önismeretének és személyiségének olyan irányú fejlesztése, hogy a majdani segítő munkájuk közben személyközponti kapcsolataikat kontrollálni, illetőleg befolyásolni legyenek képesek. Másrészt - segítséget nyújt a tanulóknak - a reális önismeret birtokában a helyes pályaválasztáshoz is. (Mint ismeretes, a világbanki iskolákban a második év után megvan a lehetőség egy újabb iskola választására.) A segítő foglalkozások nélkülözhetetlen eleme az önismeret, hiszen hatékonyan segíteni másoknak csak fejlett személyiséggel rendelkező egyén tud, akinek viselkedése és társas kapcsolatai hitelesek. A tankönyv elméleti ismereteket és gyakorlatokat tartalmaz, de a foglalkozások során fontos előtérbe helyezni énünk (önmagunk) átélését is, tehát a tudatosság mellett az élményszentséget is ki kell emelni. Önmagunk élményszerű átélése főleg azokban a lelki tartományokban teremt rendet, melyek nem racionálisak és formailag nehezen körülhatárolhatók. (Pl.: ambivalens érzések és magatartási indítékok.) A képzés célja - mint tudott -, a segítő szakmákra való ráhangolás, ezért a könyvben azok az önismereti és személyiségfejlesztési tényezők kerülnek előtérbe, amelyek a pálya speciális követelményeiből fakadnak. A tankönyv használata nem okoz gondot a csoportvezetésben jártas szakembereknek, függetlenül attól, hogy találkozási csoportok (encounter csoportok), szabad interakciós csoportok, pszichodráma csoportok vagy tréningcsoportok vezetésében rendelkezik ismeretekkel és tapasztalatokkal. Vissza

Tartalom

Előszó ......................................................... 5
I. Az önismeret forrásai......................................... 7
II. Az önismeret komponensei, a hiányos önismeret................... 11
Az önismereti kerék.......................................... 11
Hiányos önismeret......................................... 12
Johari-ablak.............................................. 13
III. Önismereti strukturált gyakorlatok .............................. 17
1. Önismereti kérdőívek...................................... 17
2. Érzések kifejezése egymással szemben........................ 27
3. Kapcsolatfejlesztő strukturált gyakorlatok...................... 30
IV. Miért torzul bennünk társaink képe?............................. 35
1. Projekció (kivetítés) ..............................................................................35
2. Időbeli általánosítás................................................................................36
3. Sztereotipizálás......................................................................................36
4. Analógiás átvitel....................................................................................36
5. Én-központúság......................................................................................36
6. Stigmák..................................................................................................37
7. Bűnbak ..................................................................................................37
8. Címkék..................................................................................................38
V. A társas kapcsolatokat zavaró jelenségek.........................41
1. Versengés................................................41
2. Konfliktus...............................................44
3. Féltékenység..........................................................................................50
4. Közöny .....................................................50
5. Hálátlanság....................................................51
VI. A társas kapcsolatokat elősegítő mindennapi jelenségek .............53
1. Empátia.................................................53
2. Együttműködés...........................................57
3. Segítségnyújtás...........................................61
4. Őszinteség...............................................64
5. Bizalom.................................................64
6. Tolerancia ...............................................66
VII. A proszociális viselkedés......................................69
Brainstorming............................................69
Motivációs kérdőív.....................................70
Felhasznált irodalom ...................................73

Szilágyi István

Szilágyi István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szilágyi István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv