1.035.163

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A környezetismereti foglalkozások módszertana

Óvónőképző Intézetek - Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 120 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J11-718.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A neveléstudomány azon részterülete, mely az óvodai környezetismereti anyag kiválasztásának, elrendezésének és feldolgozásának legfontosabb elveivel, törvényszerűségeivel foglalkozik. Az óvodai... Tovább

Előszó

A neveléstudomány azon részterülete, mely az óvodai környezetismereti anyag kiválasztásának, elrendezésének és feldolgozásának legfontosabb elveivel, törvényszerűségeivel foglalkozik. Az óvodai környezetismereti anyag feladatával, tartalmával és módszereivel ismertet meg - figyelembe véve az óvodai nevelés általános célkitűzéseit és a gyermek életkori sajátosságait.
Tárgyalja a környezetismereti foglalkozások helyét az óvodai nevelés-oktatás folyamatában... Vissza

Tartalom

Az óvódai környezetismeret módszertan fogalma, feladata helye az óvódapedagógia rendszerében3
Az óvodai környezetismeret módszertan fogalma, tárgya3
Az óvodai környezetismeret módszertan feladata3
Az óvodai környezetismeret helye4
A környezetismereti oktatás feladata, helye az óvódai nevelés oktatás rendszerében
A környezetismereti oktatás feladatai5
A környezetismereti foglalkozások helye az óvoda nevelésoktatási rendszerében6
A környezetismereti foglalkozások és a gyermekek élményei9
Az óvódai környezetismeret anyaga és követelményrendszere12
Az óvodai környezetismereti anyag felépitése12
Az óvodai környezetismereti anyag korcsoportonkénti elrendezésének szempontjai13
A környezetismereti foglalkozások és évvégi követelményszintje16
Az általános didaktikai alapelvek érvényesülése az óvódai környezetismeret oktatási folyamatában
A motiváció elve28
A tudományosság és érthetőség elve30
Az óvoda és az élet kapcsolatának elve32
A tudatosság és az aktivitás elve33
A szemléletesség elve37
A környezetismeret oktatási folyamata40
A környezetismeret oktatási folyamatának értelmezése40
Az oktatási folyamat szerkezete, mozzanatai44
A motiváció45
A gyermekek megismertetése a konkrét tényekkel47
Az ismeretek rögzitése, megszilárditása52
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása54
Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzése56
A környezetismeret oktatásának módszerei59
A beszélgetés módszere60
Az elbeszélés módszere63
Bemutatás és magyarázat64
A gyakorlás (cselekedtetés) módszere69
A környezetismeretben alkalmazható szemléltető és segédeszközök74
A szemléltető és segédeszközök jelentősége az óvodai környezetismeretében74
Követelmények a szemléltető- és segédeszközökkel szemben75
A segédeszközök fajtái76
A segédeszközök alkalmazásának lehetőségei80
Foglalkozási típusok a környezetismeretben82
Uj ismeretet közlő és készséget alakitó foglalkozás82
Ismétlő, rendszerező foglalkozás83
Az ismeretek gyakorlására szolgáló foglalkozás84
A vegyes tipusu (kombinativ) foglalkozás84
A környezetismeret oktatási folyamatának megtervezése86
Felkészülés a környezetismertetésre86
Folyamatos felkészülés86
Egy alkalomra, konkrét foglalkozásra való felkészülés92
A foglalkozások megszervezése, levezetése97
A környezetismereti foglalkozások elemzése99
Az éves munka elemzése104
Mellékletek107
Minta tervezetek ILL. vázlatok109
Tartalomjegyzék119
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv