1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyakorlati foglalkozás tanításának módszertana

Tanítóképző Intézet számára

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-2210-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: 4782/II. Nyolcadik kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés 3
I.RÉSZ. MÓDSZERTANI ELMÉLET 5
I. A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS HELYE NEVELÉSI :
RENDSZERÜNKBEN 7
1. Néhány történeti vonatkozás 7
2. A gyakorlati foglalkozás tanításának társadalmi és
pedagógiai indokoltsága 9
3. A gyakorlati foglalkozáshoz kapcsolódó néhány
alapfogalom 16
a) A munkára nevelés 16
b) A politechnikai nevelés 17
c) A gyakorlati foglalkozás 17
d) Az elmélet és a gyakorlat egysége, valamint az
életre előkészítés 18
II. A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS TANÍTÁSÁNAK FELADATAI 19
1. Nevelési feladatok 19
2. Oktatási feladatok 23
3. Képzési feladatok 28
III. A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS TANÍTÁSÁNAK SAJÁTOSSÁGAI, ÉS AZ ÁLTALÁNOS OKTATÁSI ALAPELVEK
ÉRVÉNYESÍTÉSE 33
1. A gyakorlati foglalkozás c. tantárgy sajátosságai 34
2. Az általános oktatási alapelvek érvényesitése a gyakorlati foglalkozás tanításában 38
a) A tudományosság elve 38
b) A tudatosság és az aktivitás elve 38
c) A szemléletesség elve 39
d) Az elmélet és a gyakorlat kapcsolatának elve 40
e) A rendszeresség elve 40
f) Az ismeretek tartós elsajátításának elve 41
g) Az oktatás érthetőségének elve 41
h) A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve 42
IV. A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS TANÍTÁSÁNAK TERVEZÉSE 43
1. A tanmenet 43
2. A tanítási tervezet (óravázlat) 46
a) A tanóra fő oktatási feladatának meghatározása 46
b) Az oktatási és a nevelési feladatok szerves egysége 47
c) A tananyag helyes kiválasztása 47
d) A módszerek kiválasztása 48
e) Az egyenletes ütemü és lendületes munka 48
f) Az óra pontos megszervezése 49
3. Az óra előkészítése 51
v. a tanítási óra általános felépítése és vezetése 52
I. Külső szervezés az óra elején 52
II. A munkadarab elkészítésének megtervezése 53
III. A munkadarab elkészitése 54
IV. A kész munkadarab értékelése 57
V. A következő óra előkészítése 58
VI. Külső szervezés az óra végén 58
VI. A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS TANÍTÁSÁNAK MÓDSZEREI 59
1. A bemutatás módszere 60
2. A magyarázat módszere 62
3. A beszélgetés módszere 63
4. A munka ütemes vezetése 64
5. Az ellenőrzés módszerei 64
6. A tanulmányi kirándulások 65
7. Néhány munkaszervezési forma 65
VII. A GYAKORLATI FOGLALKOZÁS BALESET-ELHÁRITÁSI SZABÁLYAI 67
A) Papírmunka 68
a) A tü 68
b) Az olló 69
c) A kés 69
d) A ragasztók 70
e) A sajtolóeszközök 70
B) Famunka 70
a) A kalapács 70
b) A harapófogó 71
c) A reszelő 71
d) A ráspoly 71
e) Csiszolás, festés 71
C) Fémmunka 72
a) A fogók 72
b) A reszelők 72
c) A csavarhúzó 73
II. RÉSZ. MÓDSZERTANI GYAKORLAT 75
I. TANMENETKÉSZITÉS 77
H. TANÍTÁSI TERVEZETEK 83
1. Az agyag- (illetve plasztilin-) munka tanitása 83
2. A papírmunka tanitása 86
-3. A fonálmunka tanitása 91
4. A famunka tanitása 94
5. A fémmunka tanitása 99
6. Építőelemekkel végzett gyakorlatok 102
7. Technikai jellegű szerelési és szerkesztési gyakorlatok 113
8. Vegyes anyagú munkák 121
9. Kerti munkák 124
AJÁNLOTT IRODALOM 127
TARTALOMJEGYZÉK 128
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv