1.035.545

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gépjárműtechnikai "szakmai gyakorlatok" tanításának módszertana

Gépjárműszerelés és vezetés - Műszaki oktatók számára/Kézirat

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 229 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 505 példányban. Tankönyvi száma: J4-788. Fekete-fehér ábrákkal, kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet azoknak a műszaki oktatóknak a számára készült, akik a közlekedésgépészeti szakközépiskola gépjárműtechnikai ágazata, valamint az autószerelő, a gépjárművezető és karbantartó szakma... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet azoknak a műszaki oktatóknak a számára készült, akik a közlekedésgépészeti szakközépiskola gépjárműtechnikai ágazata, valamint az autószerelő, a gépjárművezető és karbantartó szakma szakmai gyakorlatának tantárgyát, de főként a gépjárművezetést tanítják.
A jegyzet a szakmai gyakorlatok tanításának és tanulásának módszertani problémáit több oldalról közelíti meg. A tantárgy oktatási módszereinek elemzésekor a társadalmi célokból, feladatokból, a tantervben előírt tartalomból indulunk ki, azokkal összefüggésben tárgyaljuk a tanítás-tanulás módszereit. Figyelembe vesszük az eredményesnek mutatkozó oktatási gyakorlat-módszertani tapasztalatait is. A szakmai gyakorlatok tanítási-tanulási folyamata az egész nevelési folyamat viszonylag önálló és sajátos része. E tantárgy tanítási-tanulási folyamatának "külső", azaz jelenségszerű formáit, és "belső", azaz lényeget érintő kérdéseit egyaránt tárgyaljuk, bár nem mindig egyenlő arányban.
A teljesség igénye nélkül foglalkozunk a szakmai gyakorlatok tanitásához szükséges azon módszertani problémákkal, amelyek egyrészt az oktatási folyamat megtervezéséhez, irányitásához, ellenőrzéséhez, másrészt a módszerek megválasztásához szükségesek.
Feltételezzük a pedagógiai tantárgyakban tanultakat s az oktatáshoz szükséges szakmai tudást. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A "szakmai gyakorlatok" alap és középfokú oktatásának célja, feladata5
A szakmai gyakorlat mint tantárgy5
A szakmai szint5
A szakosítási jegyzékek6
A szakmai gyakorlat funkciója7
A tantárgy (speciális) célja7
A tantárgy tanításának feladatai7
A tantervek feladatmeghatározásai8
A tantárgy tanításának részfeladatai9
A szakmai gyakorlatok tantárgyának tartalma13
A közlekedésgépészeti Szakközépiskola tananyaga13
Az autószerelő szakma tananyaga14
A tananyag elemzése15
Termelés-üzemeltetés15
A termelő munkatevékenység elemei16
A technológiai alkotóelemek16
A tanulók munkacselekvésének tartalma és szerkezete17
A tantárgy tanítási-tanulási folyamatának sajátosságairól25
A tanítás és tanulás: irányítás25
A szakértelem alkotóelemei és fejlesztésének módszerei27
Az általános munkafunkciók28
A speciális munkafunkciók29
A munkajártasságok tanuláselméleti problémái33
A tanulás feltételei34
A tanulás eredményei34
A koncentrációról40
A munka-jártasságok, készségek fajtái42
A tanulási folyamat felépítése43
A folyamat szakaszai44
A témafeldolgozási szerkezetek47
A didaktikai feladatok értelmezése, felépítésük sajátosságai51
A szakmai gyakorlatok oktatásának megszervezése55
A munkahely55
A műszaki ügyrend56
A tanítás-tanulás helye57
Előírások, dokumentációk58
Szervezeti formák58
Szervezeti keretek59
A tanítás-tanulás módszerei61
A munkamódszer és az oktatási módszer61
A munkamódszer elemzésének néhány kérdése61
Az oktatás módszereit meghatározó tényezők68
A módszertani felfogás69
Célok és módszerek71
A tartalom és módszerek72
A didaktikai feladat és módszerek75
Az egyéni bánásmód és módszerek76
A tanulók fejlettsége és módszereink77
Az oktató személyisége83
A gyakorlati foglalkozás felépítése, szerkezete83
A gyakorlás előkészítése85
A gyakorlatok levezetésének módszerei101
Teendőink a foglalkozás bevezető részében104
A tanulás tervezésének, a cselekvés szabályozásának és ellenőrzésének fejlesztése104
A tervezőmunka fejlesztése104
A munkacselekvés szabályozása105
Az ellenőrzés és önellenőrzés fejlesztése107
A balesetvédelem módszertani kérdései109
A laboratóriumi gyakorlatok109
Mechanikai mérőlaboratóriumi gyakorlatok110
Anyagvizsgálati laboratóriumi gyakorlatok115
A gépjármű-diagnosztikai gyakorlatokról116
A fémipari alapképzés témaköreinek oktatásáról117
A tananyaggá szervezés főbb problémái117
A foglalkozásra való előkészület feladatai120
Az autószerelő szakma szerelési gyakorlatainak oktatása121
A forgatási naptár, rendszer121
A téma felbontása oktatási szakaszokra122
A módszeres lépések127
A hibafelvételezés tanítása128
A hibaelhárítás tanítása130
A gépjárművezetés tanítása131
A gépjárművezetési gyakorlatok célja, feladatai133
A gépjárművezetési gyakorlatok tartalma és a tartalom felépítése134
A vezetési gyakorlatok eszközei és alkalmazásuk138
A gépjárművezetés gyakorlatain alkalmazott általános módszerek166
Az irányító és biztonsági berendezés kezelése és üzemeltetése megtanulásának módszerei170
A gépjármű mozgás (manőverezési) gyakorlatok, és megtanulásának módszerei183
A gépjárművezetés gyakorlása a közúti forgalomban207
A gépjárművezetői vizsgákról215
Felhasznált irodalom223
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv