1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tengeri jog és kalózkodás/Német partraszállás Norvégiában

Szerző
Fordító

Kiadó: Szenkó kiadás
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 46 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Két mű egy könyvben. Fekete-fehér fotókkal illusztrált. Centrum kiadóvállalat rt. nyomása, Budapest. Írta Lützow ellentengernagy, fordította: vitéz Barabás Emil altábornagy.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

A legújabb kor háborúi érdektelen szemlélőjének minden bizonnyal feltűnik az a tény, hogy sokkal több szó esik a tengeri, mint a szárazföldi hadijogról. Kézenfekvő tehát az a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

A legújabb kor háborúi érdektelen szemlélőjének minden bizonnyal feltűnik az a tény, hogy sokkal több szó esik a tengeri, mint a szárazföldi hadijogról. Kézenfekvő tehát az a következtetés, hogy annál kevésbbé van valami rendben, minél többet kell róla beszélni! De vájjon helytálló-e ez a tengeri hadijogra vonatkoztatva! Ha helytálló, hol keresendő a hiba? Az emberekben, az államokban, vagy magában a tenger sajátosságaiban! Ugy érzem, hogy a ma tengeri hadviselésének helyes megértése érdekében áll, ha megkíséreljük az említett kérdésekre a választ megadni.
Lássuk tehát, mikor és mily módon fejlődött ki a tengeri hadijog.
A földünk felületének 2/3 részét elborító tenger nem alkalmas tartózkodási hely az ember részére - a tenger csak út, még pedig olyan út, melyen haladva a föld jóformán minden országába eljuthatunk. A tengeri utak szállítási költségei a szárazföldi utak hasonló költségeinek csak 1/10-ed részét teszik ki; óriási előnyük továbbá abban is rejlik, hogy egyetlen állam fennhatósága alá sem tartoznak, természetüknél fogva szabadok és az összes népek közös tulajdonát képezik. Ebből következik elsősorban, hogy az egyes államok már ősidők óta ha csak lehet, tengeren szállították idegen országokból a saját áru- és terményszükségletet úgy békés úton, - mintpedig esetleg erőszakos hódítóhadjáratok alatt. A tenger politikai szabadsága viszont a kalandor-természetűeket mindig a békés kereskedelmi hajósok kifosztására - a kalózkodásra - ösztökélte. Ahol hiányzott a megakadályozó - gátat vető - erős tengeri hatalom, ott mindenütt virult és túltengett a kalózkodás. Vissza

Tartalom

I. Tengeri jog és kalózkodás----------3
Erzsébet királyné kalózkodásai-------8
A háború - virágzó angol ipar------10
A szárazföldi háború nemzeti jogszabályai---11
Nagy Frigyes és Washington-------14
Anglia elrabolja Kopenhága előtt a dán hajóhadat - 16
Tengeri kalózkodás, vagy öngyilkosság----17
Tengerzár a világháborúban--------19
Anglia fekete listái ----------20
Anglia a tengeralattjárók ellen-------22
I. Napoleon ítélkezik ----------23
Anglia ellensége a hárommérföldes övezet----25
A csempészárú ellenőrzése ---------27
A norvégek semlegességéről--------29

II. Német partraszállás Norvégiában-------31
A vállalkozás merészsége-----------------------34
Helyzet április elején .----------- 35
Angliának szüksége van támaszpontokra Norvégiában 36
London tette meg az első lépést----------38
Német szállítóhajók áttörik az angol zárlatot ----- - 40
A sorsdöntő 10 óra ----------- - - 41
Anglia „Skagerak-i" csatákról ad hírt ----------------42
Chamberlain visszavonulása az alsóházban---44
Norvég vér Angliáért----------46

Lützow

Lützow műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lützow könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv