1.035.310

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlődés- és gyermeklélektan II.


Kiadó: SZHF
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 136 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Belső használatra.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

TARTALOM
A fény intenzitására adott reakció________4
A külső valóságnak megfelelő kép___5
A mozgásra adott reakció ______ 5
A formára és mintára adott reakció__ 6
A színekre adott reakció__7
A mélység érzékelése___ 7
Cerebrális tényezők az érzékelésben __8
Az ösztön _9
Imprinting___9
Az érzékelés későbbi fejlődési szakaszai__11
Adalékok a percepció egy modelljéhez__13
Összefoglalás___________ 14
Nyelv és beszéd_____15
A beszéd megértése ____ 16
A nyelvi anyag tanulása___23
Érzelmek, asszociációk és képek - néhány szó a szó jelentéséről_24
Szabályok, döntések és zavarok - a beszédprodukció néhány pszichológiai jellegzetessége 26
Meghatározható-e a gondolkodás?____29
A fogalomalkotás kísérleti vizsgálata_ _29
A Hull-féle kísérlettípus_____30
A kártyaszortírozási kísérletek__30
Észlelési és gondolkodási osztályozás____ 31
A nyelv szerepe__32
A nem mesterséges fogalmakkal kapcsolatos kísérletek___33
A problémamegoldás vizsgálata ____33
Előzetes tapasztalat, irány, beállítódás___34
A kreativitás vizsgálata __36
A kreatív személyiség __37
Szemléletes elemek és belső beszéd___38
Az alkotó folyamat_____42
A „brainstorming" és a „szinektika"____ 43
„Kreatív itás"-tesztek ____________44
Alkotó emberek az élet különböző területein __45
A kreativitás motivációja___45
Kreativitás és intelligencia___ 45
A kreativitás és a környezet____43
Az én-kép és az egyén beilleszkedése ____50
Az én-kép és a szorongás_______51
Eredményesség a csoportban __________ __ 52
Az én-kép pontossága ____52
A gyermeknevelési eljárások hatása______ 55
Az én-kép és az iskolai teljesítmény___56
Az észlelt és az ideális én közötti ellentmondás ____57
Az én-kép és a „valódi" én_____61
Az önelfogadás és mások elfogadása______63
Az én-kép egyéb sajátosságai______64
A serdülési folyamat szociálpszichológiai megközelítése ______67
A serdülőkor mint átmenet a gyermekkor és a felnőttség között__68
Normák - szabályok - szokások__70
Szerep és azonosulás ________________72
Motivációk - kapcsolatok____79
Én - ideál____83
A társadalmi osztály, a nem és a gyermek életkora ______88
Társadalmi osztály______88
A gyermek Bemei a szülő neme ____89
A szülői viselkedés szerkezetének vázlata__89
A fegyelmezés kutatásának jelentősége__90
Szeretetre irányuló és hatalmat hangsúlyozó eljárások__91
Agresszió_______93
A vétségre (transzgresszióra) való reakciók_ 95
Ellenállás kísértéssel szemben__________98
Összefoglalás: Szeretetre irányuló és Hatalmat hangsúlyozó eljárások_100
A fegyelmezés Korlátozó és Engedékeny megközelítései______101
Altalános feltevések___________________102
Korlátozás-Engedékenység ellenséges kontextusban__103
Korlátozás-Engedékenység meleg kontextusban___ 105
Összefoglaló: Korlátozás-Engedékenység__ 106
A következetlen fegyelmezés hatása___107
Pillantás a jövőbe_108
Következtetések_____ 109
1. A galeri életkorhoz kötött társulási forma _______129
2. A galeri - társas magány____130
3. A galeri éretlen személyiségek éretlen közössége_____ 131
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv