1.035.176

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Óvodapedagógiai példatár

Kézirat

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 162 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Nevelési feladatok
Derüs, nyugodt légkör biztosítása5
Az alkotó légkör biztosítása6
Hogyan épithetünk a gyermek aktivitására?
Hogyan nem szabad?
Kapcsolatteremtés a gyermekekkel7
Az otthoni élmények megnyilvánulása az óvodában7
A napirend, a napi program megváltoztatása8
Példa a tevékenységi formák felcserélésére8
A foglalkozás anyagának megváltoztatása9
A csoportszoba berendezése10
A nyugodt légkör kedvező hatása a gyermek megnyilatkozására11
Gondozás
Ismerkedés a WC-vel13
A bevizelés megszüntetése14
Előkészület az altatáshoz15
Étkezés, gyógyszerezés16
Közösségi nevelés
Beszoktatás19
Beszoktatás az egyes napszakokban19
Közösséghez szoktatás20
A gyermek beépülése a közösségbe (a közösség hatása a gyermekre)22
Alkalmazkodás a közösséghez23
A baráti kapcsolatok alakulása24
Társas kapcsolatok25
Az árulkodás helyes értelmezése27
A dacosság és az agresszivitás feloldása27
Egymás mellett éléstől a közös tevékenységig28
Első lépés a közös játék irányába29
Közös tevékenységek kezdetei a szabadidőben29
Közös tevékenységek31
A holnap öröme33
Erkölcsi nevelés
A munkára nevelés35
Bátorságra nevelés36
Félelem a természeti jelenségektől37
Gyakori az állatoktól való félelem37
Ijesztegetés38
A kistestvér születése nem egyszer a szülő-gyermek kapcsolat felbomlásának veszélyérzetét váltja ki39
Az igazmondásra nevelés40
Amikor az időérzék fejletlensége az ok40
Az emlékképek pontatlan bevésése és felidézése, mint a valóság elferditésének forrása40
A képzelet, mint a gyermek "hazugságának" forrása41
Az ismeret hiánya42
Őszinteségre nevelés42
A felnőtt (óvónő) iránti szeretet kialakitása44
Hazaszeretetre nevelés45
Értelmi nevelés
Értelmi erők fejlesztése48
Érzékelés fejlesztése48
A megfigyelés fejlesztése51
Az emlékezés fejlesztése52
A gondolkodás fejlesztése54
A természeti és társadalmi környezet megismertetése62
Anyanyelvi nevelés65
A felfogás, a befogadás66
Közlés, kifejezés területe68
Világnézeti nevelés
Az élettelen természetre vonatkozó kérdések71
Mekkora a világür?71
Mikor épitették a világot?71
Miért nem esik le a Nap?72
Hogyan csinálták a Földet?72
Mi van a Földgömb alatt?72
Mi a levegő?73
Milyen mély a tenger?73
Hogyan lesz a barlang?73
Honnan lettek az állatok?73
Hogyan születnek az állatok?74
Az ember születésével kapcsolatos kérdések75
Hogyan kerül be a kisbaba az anyuka hasában?75
Hogyan lélegzik a kisbaba az anyuka hasában?75
Hogyan jön ki a baba az anyuka hasából?75
Nevelési eszközök
A játék
A kiscsoportosok játéka78
Játék a nagycsoportban83
Az élmény, mint a játék forrása86
Egyéni élmények a közös játékban87
Az élmény és a kisgyerek előzetes életkörülményeinek együttes érvényesülése a játékban88
A közös élményszerzés konstrukciós játékhoz91
Az épitő és a konstrukciós játék irányitása94
A kisóvodások épitő játékának irányitása95
Az egyéni vonások figyelembevétele az épitőjáték irányitásában96
Az óvónő irányitása a nevelési feladatok megoldására99
A kész játékszerek alkotó jellegü felhasználása99
Az óvónő segitségadása a gyermekek egymás ötletének elfogadtatására101
Ösztönzés a játék folytatására102
Az óvónő ötlete a játékbeli helyes magatartás alakitására103
Az irányitás módja a közösségi játék kezdeti szakaszában104
A szerepjáték és a barkácsolás egybekapcsolása a nagycsoportban105
Munka
A felnőtt munkájának megfigyelése109
Az óvoda és a szülői ház együttműködése111
Az önkiszolgáló munka115
A naposi munka120
Az élősarokban végzett munka122
A kerti munka123
Az óvodai oktatás (összeállitotta: Baffy Dezső ig. h.)
Az óvodai oktatás sajátosságai125
Didaktikai alapelvek129
Az óvoda és az élet kapcsolatának elve129
A tudatosság és aktivitás elve131
A szemléletesség elve133
A motiváció elve135
A tudományosság és érthetőség elev137
A koncentrációs elve140
Az óvodai oktatás folyamata146
Az oktatás feltételeinek megteremtése147
Ténynyujtás, elemzés, általánositás148
Az ismeretanyag feldolgozása, elemzése149
Rögzités, megszilárditás153
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása154
Ellenőrzés, értékelés157
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv